Barton Falcon i N125: testujemy skuter vs motocykl za mniej niż 5000 zł!

- Pejser

Walka o chętnych na zakup motocykli klasy 125 właśnie się rozpoczyna. Ciężką artylerię wytoczyła właśnie firma Barton z  modelami Falcon i N125 kosztującymi poniżej 5000zł.

Tekst: Pejserini & Pasio
Zdjęcia: Tomek „jestem przeziębiony” Parzychowski

Wprowadzenie przepisów pozwalających prowadzić jednoślady na podstawie prawa jazdy kategorii B najwyraźniej zrobiły wśród Polaków większą furorę niż ekranizacja „50 Twarzy Greya”. Podobno nasi rodzimi handlarze wyczyścili Europę z używanych skuterów 125cc skuteczniej niż Reksio miskę. Kilkuletnie sprzęty europejskich producentów będzie można kupić za 4-7 tys. zł. – wszystko będzie zależeć od stanu zewnętrznego, bo przebiegi w wielu przypadkach zapewne zostaną odpowiednio zmodyfikowane. Alternatywą dla klientów będą nowe pojazdy producentów pochodzących z Azji. Chińskie sprzęty reprezentują taką jakość, na jakiej zależy importerowi. Jeżeli jest gotowy zarobić mniej, płacąc więcej za produkt w fabryce, ale w zamian budować wizerunek firmy dostarczającej względnie solidne pojazdy ostatecznym klientom, to odnosi w Polsce sukces. Przykładów takich firm w Polsce mamy co najmniej cztery, a jedną z nich jest Barton i jego modele Falcon oraz N125 – ich testy znajdziecie na następnych stronach tego materiału, zaraz pod tabelkami z danymi technicznymi.

Falcon i N125 Barton (2)

Skuter Barton Falcon o pojemności 125cc kosztuje 4700zł., a jego motocyklowy odpowiednik – model N125 – jest o niecałe 500zł tańszy. W ramach testu zabraliśmy je na wypad czytelników „MotoRmanii” do Portimao, gdzie służyły nam do poruszania się po padoku i po mieście.

Barton Falcon - fot Tomazi MotoRmania (7)
Barton Falcon
Barton N125 - fot Tomazi MotoRmania (5)
Barton N125
Silnik
Typ:125 cm³, jednocylindrowy 4T,chłodzony powietrzem124 cm³, jednocylindrowy 4T,chłodzony powietrzem
Skrzynia biegów:automatyczna, bezstopniowamanualna, 5-biegowa
Stopień sprężania:bd11.3:1
Rozruch:elektryczny, nożnyelektryczny, nożny
Moc maks.:7,5 KM10,5 KM
Podwozie
Rama:stalowastalowa
Zawieszenie przód:standardowy widelecstandardowy widelec
Zawieszenie tył:2 amortyzatory olejowe2 amortyzatory olejowe
Hamulec przód:tarczowy, zacisk 1 tłoczkowy pływającytarczowy, zacisk 1 tłoczkowy pływający
Hamulec tył:bębnowybębnowy
Wymiary
Rozstaw osi:1380 mm1275 mm
Masa własna:118kg na sucho116kg na sucho
Spalanie:3,5L/100km3,5L/100km
Cena:4 700 zł4 349 zł

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl