Pracownicy amerykańskiego Indiana albo mają w poważaniu tajemnicę handlową, albo Indian celowo wypuszcza kontrolowane przecieki. Jest ich ostatnio okrutnie dużo. Szykują się 3 nowe modele, wiemy jakie.

Niedawno donosiliśmy, że Indian opatentował 3 nowe nazwy motocykli, Raven, Renegade i Challenger (a dziś dochodzi jeszcze Raptor). Forum ADVRider opublikowało zdjęcie z wewnętrznej prezentacji przyszłej linii modelowej. Do internetu wyciekło zdjęcie jeszcze niezaprezentowane cruisera (Raptor), a dział PR ostro walczył, aby zdjęcie zniknęło. Na domiar wszystkiego redakcja Motorcycle.com dokopała się do patentów silnika V-Twin 1770 ccm, wraz z komentarzem z wewnątrz firmy.

Zbierzmy to wszystko w logiczną całość. 

Nowoczesny, flattrackowy model FTR1200/S pokazany na 2019 rok okazał się hitem, a Indian zapowiedział możliwość spersonalizowania go w 4 wersjach. Z wewnętrznej prezentacji dowiadujemy się, że platforma FTR1200 (wewnętrzna nazwa projektu to Apollo) pojawi się też w dwóch zupełnie nowych odmianach.

Zdjęcie z wewnętrznej prezentacji modelowej.

Zdjęcie z wewnętrznej prezentacji modelowej.

Na sezon 2020, co oznacza premierę pod koniec tego roku, zobaczymy model Street, czyli coś w stylu sportowego ulicznego zawodnika typu streetfighter. Z kolei na rok 2021 z fabryki wyjedzie model Adventure - już teraz strzelamy, że będzie konkurował z Harley-Davidsonem Pan America 1200, a być może także z Hondą Africa Twin. Być może któreś z trzech nazw modelowych (Raven, Renegade i Challenger) opatentowane zostały z myślą o tych dwóch modelach.

Za pomocą zupełnie nowych modeli, Indian chce stać się nowoczesną marką trafiającą do nowych klientów.

Indian jednak nie zapomina o swoim głównym rywalu (Harley). W zaawansowanym stadium przygotowawczym jest nowy cruiser Raptor. Dzięki zdjęciu szpiegowskiemu, patentom silnika i przeciekom mamy całkiem niezły obraz tego modelu.

Model Raptor 2020. Dział PR starał się usunąć to zdjęcie z internetu.

Model Raptor 2020. Dział PR starał się usunąć to zdjęcie z internetu.

Widzimy, że ma owiewkę zamontowaną na stałe (jak HD Road Glide), a nie do kierownicy. Silnik ma być chłodzony cieczą, o pojemności 108 cu, czyli 1770 ccm, z kątem rozwarcia cylindrów 60º. Pojawi się rozrząd typu SOHC oraz moc maksymalna 120 KM. Jak twierdzi źródło, silnik ma się drzeć wspaniale. Co ciekawe, źródło twierdzi także, że wewnętrzna nazwa dla silnika miała brzmieć Challenger lub Charger. A pamiętacie, jakie nazwy ostatnio opatentował Indian?

Podsumowując plotki:

- Model 2020 – Indian Raptor (turystyczny cruiser) z nowym silnikiem V-Twin (nazwa Challenger, 120 KM, chłodzenie cieczą).

- Model 2020 – Uliczny streetfighter na platformie FTR1200 (nazwa Raven lub Renegade).

- Model 2021 – Przygodowy adventure na platformie FTR1200 (nazwa Raven lub Renegade).

Nowy silnik V-Twin (nazwa Challenger) w rysunkach patentowych.

Nowy silnik V-Twin (nazwa Challenger) w rysunkach patentowych.