Opony Dunlop Sportmax Q-Lite dla motocykli klasy 125cm3 i 250cm3

- MotoRmania

Hypersportowe osiągi, podwyższona trwałość bieżnika i poprawione prowadzenie – to najważniejsze zalety nowej opony Dunlop Sportmax Q-Lite, która debiutuje w segmencie sportowo-turystycznym. Dzięki nowej gumowej mieszance Sportmax Q-Lite sprosta wymaganiom codziennej jazdy na lekkich motocyklach klasy 125cm3 i 250cm3.

„Dunlop Sportmax Q-Lite to świetne połączenie stylu i technologii, z ukłonem w stronę młodych entuzjastów motocykli, którzy szukają wyjątkowej przyczepności i ochrony w połączeniu ze stylowym wyglądem,” powiedział Luca Davide Andreoni, Marketing Manager Dunlop w Europie

Opona wprowadza hypersportowy design i osiągi do segmentu lekkich motocykli klasy 125cm3 i 250cm3. Zaawansowany profil opony Sportmax Q-Lite o jednolitym promieniu daje kierowcy porównywalne odczucia przy każdej prędkości i kącie nachylenia. To ważne dla zapewnienia motocyklistom niezmiennego poczucia pewności, zarówno podczas jazdy w mieście, jak i na krętej drodze.

Sportmax Q-Lite zastępuje model TT900 GP i w porównaniu do niego oferuje dłuższy o 60% przebieg [1]. Wnosi także wyraźną poprawę ogólnej przyczepności i prowadzenia dzięki przełomowym rozwiązaniom w konstrukcji bieżnika, które przekładają się na większą powierzchnię styku opony z podłożem nawet przy dużych obciążeniach.

Sportmax Q-Lite wyróżnia się także nową w pełni węglową mieszanką, wzbogaconą o najnowocześniejsze żywice, która zapewnia lepszą przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach. Inżynierowie Dunlop zoptymalizowali także wzór oraz profil opony, co dodatkowo wzmacnia jej zachowanie na różnych nawierzchniach drogi.

Inspirowany kategorią hypersportową wzór bieżnika nadaje Sportmax Q-Lite nie tylko sportowy wygląd, ale także charakterystyczny dla tej kategorii poziom przyczepności i prowadzenia. Pod względem strukturalnym, poprzez dostosowanie konstrukcji i liczby klocków, zoptymalizowano sztywność karkasu opony dla każdego rozmiaru. Ponadto kształt rowków został opracowany przy użyciu symulacji FEA (Finite Element Analysis), co zwiększa przebieg opony i ogranicza jej nierównomierne zużycie.

[1] Test przeprowadzony przez Sumitomo Rubber Industries, Ltd w Japonii w 2021 roku, w Shirosato Test Center. Testowane rozmiary opon: 110/70-17 i 140/70-17. Motocykle tetsowe: YAMAHA YZF-R3 i KAWASAKI Ninja 250. Wyniki testów uzyskano poprzez pomiar głębokości bieżnika SPORTMAX Q-LITE i TT900GP w pobliżu wskaźnika zużycia w centralnej części tylnej opony. Pomiary zarejestrowane przed testami i po przejechaniu 1200 km. Pojazdy i kierujący byli rekonfigurowani i zamieniani w celu wyrównania przebiegu. Ciśnienie powietrza (NA ZIMNO):YZF-R3 2,0 atm. przód ; 2,5 atm. tył / Ninja 250 2,0 atm. przód ; 2,25 atm tył. Indywidualne wyniki mogą się różnić

Źródło: Informacja prasowa

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl