Następca Shoei X-Spirit III. Poznajcie model X-SPR PRO
Sebastian Radwan
16 czerwca 2022

Nowy model Shoei X-SPR PRO

SHOEI zaprezentował następcę wyścigowego kasku modelu X-Spirit III (X-14). Prezentowany model X-SPR PRO jest najwyższym modelem przeznaczonym do wyścigowej, sportowej jazdy motocyklowej. Od premiery poprzednika X-Spirit III minęło ponad 7 lat. Na początek produkcji dostępność kolorystyczna ograniczona jest do białego, czarnego i matowego czarnego.

Samoloty startują przy prędkości 350 km/h, do takich ekstremalnych sytuacji został stworzony X-SPR PRO. Dzięki konstrukcji, aerodynamicznemu kształtowi zapewniającego maksymalną stabilność i wydajnemu systemowi wentylacji zapewniający maksymalny dopływ świeżego powietrza, ten model kasku spełnia się na torze wyścigowym.

Bezpieczeństwo

  • 6-warstwowa mieszanka włókien szklanych, włókien organicznych i wysokowydajnych materiałów włóknistych stanowi podstawę zewnętrznej powłoki AIM+ (Advanced Integrated Matrix Plus) SHOEI X-SPR Pro. Wraz z systemem rdzenia polistyrenowego składającego się z kilku różnie chłonnych elementów, ta zewnętrzna powłoka zapewnia optymalną ochronę przed uderzeniami przy bardzo niskiej całkowitej masie kasku homologowanego zgodnie z nowym standardem testowym ECE-R 22.06.
  • Homologacja FIM sprawia, że ​​SHOEI X-SPR Pro jest gotowy do użytku w wyścigach.
  • Pasek podbródkowy z zapięciem typu DD jest łatwo regulowany i bezpiecznie utrzymuje kask w odpowiedniej pozycji.
  • System EQRS (Emergency Quick Release System) ułatwia zdejmowanie policzków w sytuacji awaryjnej, umożliwiając tym samym delikatne zdjęcie kasku.

Komfort

  • Dzięki 4 różnym rozmiarom skorupy zewnętrznej (XS-S | M | L | XL-XXL), SHOEI X-SPR Pro oferuje idealny stosunek rozmiaru i wagi skorupy kasku do rozmiaru głowy użytkownika we wszystkich oferowanych rozmiarach kasków.
  • Jego modułowa wyściółka głowy ze zintegrowanymi elementami może być łatwo i precyzyjnie dostosowana do indywidualnych kształtów głowy i indywidualnych wymagań za pomocą wkładanych wkładek, co zapewnia doskonałe dopasowanie, maksymalną stabilność i niezawodną ochronę. Nowo zaprojektowane wkładki policzkowe z rdzeniem amortyzującym, wyprodukowanym w złożonym procesie cięcia 3D, znacząco przyczyniają się do stabilnego dopasowania X-SPR PRO z ponad dwukrotnie większą powierzchnią styku, nawet przy prędkościach przekraczających 350 km/h, i redukują siłę podnoszenia o 3% w porównaniu do poprzedniego modelu.
  • Zmienne mocowanie wkładek policzkowych umożliwia zmianę kąta dopasowania kasku o 4 stopnie na głowie, zwiększając w ten sposób pionowy kąt widzenia w ekstremalnie pochylonej do przodu, sportowej pozycji siedzącej. Wyściółka głowy, która jest wyprofilowana tak, aby zapewnić bardzo skuteczną wentylację, poduszki policzkowe oraz wyściółka paska podbródkowego z szybkoschnącym i przyjaznym dla skóry materiałem są całkowicie zdejmowane i można je prać.

Wentylacja

  • Maksymalnie odsłonięte wloty wentylacyjne, optymalnie zaprojektowane do mocno pochylonej do przodu i pochylonej pozycji siedzącej na motocyklu wyścigowym, podkreślają bezkompromisową orientację X-SPR Pro również pod względem wentylacji.
  • Łącznie 7 wlotów świeżego powietrza i 6 otworów wentylacyjnych jest połączonych ze sobą za pomocą głęboko rozgałęzionego systemu wentylacji i zapewnia jeszcze bardziej intensywną i poprawiającą wydajność wymianę świeżego i zużytego powietrza w porównaniu z poprzednim modelem.
  • Aby zapewnić większy komfort w wysokich letnich temperaturach lub podczas wyścigów wytrzymałościowych, wydajność wentylacji poduszki policzkowej została znacznie poprawiona poprzez prawie podwojenie otworów wentylacyjnych po wewnętrznej stronie kasku.

System nawodnienia

  • Wewnętrzna wyściółka obszaru podbródka X-SPR Pro jest przygotowana do instalacji systemu hydracyjnego. Regularne przyjmowanie płynów przez system nawadniania pomaga kierowcy utrzymać koncentrację przez dłuższy czas, nawet podczas wysokich temperatur i letnich warunków pogodowych lub wyścigów wytrzymałościowych.

Aerodynamika

  • X-SPR Pro jest bezkompromisowo zaprojektowany do użytku w wyścigach. Jego kształt i właściwości aerodynamiczne pozwalają kierowcy w pełni skoncentrować się na torze i wyścigu, nawet przy najwyższych prędkościach. Zewnętrzna powłoka została całkowicie przeprojektowana, aby poprawić właściwości aerodynamiczne. Po wielu godzinach spędzonych w tunelu aerodynamicznym wprowadzono ponad 150 ulepszeń w zewnętrznym kształcie skorupy poprzedniego modelu i włączono je do projektu X-SPR Pro przy użyciu doskonałej technologii kształtowania skorupy kasku SHOEI.
  • Nowo opracowany stabilizator z tyłu głowy kieruje strumień powietrza do tuneli po lewej i prawej stronie oraz prowadzi go przez stabilizator i tylny spojler. Skutkuje to bardziej aerodynamicznie wyważonym kształtem skorupy kasku.
  • Wyraźne krawędzie boczne w lewym i prawym górnym rogu kasku pełnią funkcję płetw ogonowych i, w połączeniu z wklęsłą górną częścią stabilizatora z tyłu i bocznymi płetwami ogonowymi, przyczyniają się do wysokiej stabilności kierunkowej kasku. Ten charakterystyczny obszar wyróżnia się w konstrukcji kasku i nadaje kaskowi wyważony wyraz stylu i bezpieczeństwa.
  • Połączone wysiłki zespołów produkcyjnych, testujących i programistycznych SHOEI łączą się w tym momencie.

Wizjer

  • Nowy wizjer CWR-F2R, z większym o 5 mm pionowym polem widzenia, oferuje obiecującą przewagę wizualną w ekstremalnych pozycjach jazdy pochylonej do przodu na motocyklu wyścigowym. Przy pochylonych kątach, gdzie nawet łokieć dotyka asfaltu, to zwiększone pole widzenia przyczynia się do bezpieczeństwa motocyklisty.
  • Folie odrywane można przymocować do standardowego przezroczystego wizjera CWR-F2R do użytku na torze wyścigowym. Podwójny mechanizm blokujący zapobiega przypadkowemu otwarciu wizjera w przypadku zderzenia.
  • Dźwignia może być również użyta do zablokowania mechanizmu zwalniającego mechanizmu wizjera. Wkładka nieparująca PINLOCK®EVO jest dołączona do kasku i jest przymocowana do kołków wizjera, które znajdują się poza poziomym polem widzenia. To zwiększenie użytecznego pola widzenia zapewnia dodatkowe aktywne bezpieczeństwo w wyścigach, a także w ruchu drogowym.
Sebastian Radwan
Redaktor naczelny

Pasjonat motocykli, entuzjasta doskonalenia techniki jazdy oraz gadżetów motocyklowych. Zawodowo certyfikowany specjalista marketingu internetowego i analizy danych. Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły