Następca Shoei X-Spirit III. Poznajcie model X-SPR PRO

- Sebastian Radwan

Nowy model Shoei X-SPR PRO

SHOEI zaprezentował następcę wyścigowego kasku modelu X-Spirit III (X-14). Prezentowany model X-SPR PRO jest najwyższym modelem przeznaczonym do wyścigowej, sportowej jazdy motocyklowej. Od premiery poprzednika X-Spirit III minęło ponad 7 lat. Na początek produkcji dostępność kolorystyczna ograniczona jest do białego, czarnego i matowego czarnego.

Samoloty startują przy prędkości 350 km/h, do takich ekstremalnych sytuacji został stworzony X-SPR PRO. Dzięki konstrukcji, aerodynamicznemu kształtowi zapewniającego maksymalną stabilność i wydajnemu systemowi wentylacji zapewniający maksymalny dopływ świeżego powietrza, ten model kasku spełnia się na torze wyścigowym.

Bezpieczeństwo

  • 6-warstwowa mieszanka włókien szklanych, włókien organicznych i wysokowydajnych materiałów włóknistych stanowi podstawę zewnętrznej powłoki AIM+ (Advanced Integrated Matrix Plus) SHOEI X-SPR Pro. Wraz z systemem rdzenia polistyrenowego składającego się z kilku różnie chłonnych elementów, ta zewnętrzna powłoka zapewnia optymalną ochronę przed uderzeniami przy bardzo niskiej całkowitej masie kasku homologowanego zgodnie z nowym standardem testowym ECE-R 22.06.
  • Homologacja FIM sprawia, że ​​SHOEI X-SPR Pro jest gotowy do użytku w wyścigach.
  • Pasek podbródkowy z zapięciem typu DD jest łatwo regulowany i bezpiecznie utrzymuje kask w odpowiedniej pozycji.
  • System EQRS (Emergency Quick Release System) ułatwia zdejmowanie policzków w sytuacji awaryjnej, umożliwiając tym samym delikatne zdjęcie kasku.

Komfort

  • Dzięki 4 różnym rozmiarom skorupy zewnętrznej (XS-S | M | L | XL-XXL), SHOEI X-SPR Pro oferuje idealny stosunek rozmiaru i wagi skorupy kasku do rozmiaru głowy użytkownika we wszystkich oferowanych rozmiarach kasków.
  • Jego modułowa wyściółka głowy ze zintegrowanymi elementami może być łatwo i precyzyjnie dostosowana do indywidualnych kształtów głowy i indywidualnych wymagań za pomocą wkładanych wkładek, co zapewnia doskonałe dopasowanie, maksymalną stabilność i niezawodną ochronę. Nowo zaprojektowane wkładki policzkowe z rdzeniem amortyzującym, wyprodukowanym w złożonym procesie cięcia 3D, znacząco przyczyniają się do stabilnego dopasowania X-SPR PRO z ponad dwukrotnie większą powierzchnią styku, nawet przy prędkościach przekraczających 350 km/h, i redukują siłę podnoszenia o 3% w porównaniu do poprzedniego modelu.
  • Zmienne mocowanie wkładek policzkowych umożliwia zmianę kąta dopasowania kasku o 4 stopnie na głowie, zwiększając w ten sposób pionowy kąt widzenia w ekstremalnie pochylonej do przodu, sportowej pozycji siedzącej. Wyściółka głowy, która jest wyprofilowana tak, aby zapewnić bardzo skuteczną wentylację, poduszki policzkowe oraz wyściółka paska podbródkowego z szybkoschnącym i przyjaznym dla skóry materiałem są całkowicie zdejmowane i można je prać.

Wentylacja

  • Maksymalnie odsłonięte wloty wentylacyjne, optymalnie zaprojektowane do mocno pochylonej do przodu i pochylonej pozycji siedzącej na motocyklu wyścigowym, podkreślają bezkompromisową orientację X-SPR Pro również pod względem wentylacji.
  • Łącznie 7 wlotów świeżego powietrza i 6 otworów wentylacyjnych jest połączonych ze sobą za pomocą głęboko rozgałęzionego systemu wentylacji i zapewnia jeszcze bardziej intensywną i poprawiającą wydajność wymianę świeżego i zużytego powietrza w porównaniu z poprzednim modelem.
  • Aby zapewnić większy komfort w wysokich letnich temperaturach lub podczas wyścigów wytrzymałościowych, wydajność wentylacji poduszki policzkowej została znacznie poprawiona poprzez prawie podwojenie otworów wentylacyjnych po wewnętrznej stronie kasku.

System nawodnienia

  • Wewnętrzna wyściółka obszaru podbródka X-SPR Pro jest przygotowana do instalacji systemu hydracyjnego. Regularne przyjmowanie płynów przez system nawadniania pomaga kierowcy utrzymać koncentrację przez dłuższy czas, nawet podczas wysokich temperatur i letnich warunków pogodowych lub wyścigów wytrzymałościowych.

Aerodynamika

  • X-SPR Pro jest bezkompromisowo zaprojektowany do użytku w wyścigach. Jego kształt i właściwości aerodynamiczne pozwalają kierowcy w pełni skoncentrować się na torze i wyścigu, nawet przy najwyższych prędkościach. Zewnętrzna powłoka została całkowicie przeprojektowana, aby poprawić właściwości aerodynamiczne. Po wielu godzinach spędzonych w tunelu aerodynamicznym wprowadzono ponad 150 ulepszeń w zewnętrznym kształcie skorupy poprzedniego modelu i włączono je do projektu X-SPR Pro przy użyciu doskonałej technologii kształtowania skorupy kasku SHOEI.
  • Nowo opracowany stabilizator z tyłu głowy kieruje strumień powietrza do tuneli po lewej i prawej stronie oraz prowadzi go przez stabilizator i tylny spojler. Skutkuje to bardziej aerodynamicznie wyważonym kształtem skorupy kasku.
  • Wyraźne krawędzie boczne w lewym i prawym górnym rogu kasku pełnią funkcję płetw ogonowych i, w połączeniu z wklęsłą górną częścią stabilizatora z tyłu i bocznymi płetwami ogonowymi, przyczyniają się do wysokiej stabilności kierunkowej kasku. Ten charakterystyczny obszar wyróżnia się w konstrukcji kasku i nadaje kaskowi wyważony wyraz stylu i bezpieczeństwa.
  • Połączone wysiłki zespołów produkcyjnych, testujących i programistycznych SHOEI łączą się w tym momencie.

Wizjer

  • Nowy wizjer CWR-F2R, z większym o 5 mm pionowym polem widzenia, oferuje obiecującą przewagę wizualną w ekstremalnych pozycjach jazdy pochylonej do przodu na motocyklu wyścigowym. Przy pochylonych kątach, gdzie nawet łokieć dotyka asfaltu, to zwiększone pole widzenia przyczynia się do bezpieczeństwa motocyklisty.
  • Folie odrywane można przymocować do standardowego przezroczystego wizjera CWR-F2R do użytku na torze wyścigowym. Podwójny mechanizm blokujący zapobiega przypadkowemu otwarciu wizjera w przypadku zderzenia.
  • Dźwignia może być również użyta do zablokowania mechanizmu zwalniającego mechanizmu wizjera. Wkładka nieparująca PINLOCK®EVO jest dołączona do kasku i jest przymocowana do kołków wizjera, które znajdują się poza poziomym polem widzenia. To zwiększenie użytecznego pola widzenia zapewnia dodatkowe aktywne bezpieczeństwo w wyścigach, a także w ruchu drogowym.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl