Spis treści
Dalszy rozwój współpracy z producentem motocykla M 1000 RR.
BMW wybrało oponę Dunlop SportSmart TT na oryginalne wyposażenie swojego nowego modelu S 1000 RR na sezon 2023. W ten sposób producent chce zapewnić motocyklistom hypersportowe osiągi na drodze lub torze, odpowiadające możliwościom ulepszonego, inspirowanego wyścigami supermotocykla.
Dla nowego modelu S 1000 RR homologowano opony Dunlop SportSmart TT w rozmiarze 120/70ZR17 na przód i dwóch rozmiarach na tył: 190/55ZR17 i 200/55ZR17.
![](https://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/opony-dunlop-sportsmart-tt-na-nowym-motocyklu-bmw-s-1000-rr-klasy-superbike-3-1024x683.jpg)
„Opracowaliśmy oponę SportSmart TT, aby zapewnić motocyklistom pewne i przyjemne prowadzenie na drodze oraz osiągi zbliżone do tych, jakie oferuje opona wyścigowa na torze. W ten sposób SportSmart TT doskonale uzupełnia filozofię nowego modelu BMW S 1000 RR, który nawiązuje do dziedzictwa i sukcesów BMW w sportach motorowych. Jesteśmy dumni, że BMW wybrało oponę Dunlop SportSmart TT na oryginalne wyposażenie tego ekscytującego i zmodernizowanego modelu,” powiedział Miguel Morais, kierownik ds. oryginalnego wyposażenia w Dunlop Motorcycle w Europie.
Nowy model motocykla S 1000 RR posiada wiele nowoczesnych funkcji i plasuje się obok jeszcze bardziej zorientowanej na wyścigi maszyny M 1000 RR, która została wprowadzona na rynek w 2020 roku. Oba motocykle łączy ten sam element – opony Dunlop SportSmart TT jako wyposażenie fabryczne.
Technologie Dunlopa dają przewagę
Technologia NTEC RT pozwala obniżyć ciśnienie w tylnej oponie SportSmart TT na czas jazdy na torze. Zwiększa to powierzchnię styku opony z podłożem, co przekłada się na lepszą przyczepność. Z kolei bieżnik Speed Vent Tread ze specjalnym układem rowków, które otwierają się i zamykają, gdy opona obraca się, poprawia odprowadzanie ciepła. Z kolei w przedniej oponie zmieniono profil dynamicznej formy, zapewniając w ten sposób rzadką równowagę pomiędzy mniejszym wysiłkiem związanym z kierowaniem a optymalną przyczepnością na zakrętach. Przekłada się to na lepszą reakcję i poczucie pewności podczas hamowania oraz skręcania.
![](https://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/opony-dunlop-sportsmart-tt-na-nowym-motocyklu-bmw-s-1000-rr-klasy-superbike-1-1024x650.jpg)
![](https://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/opony-dunlop-sportsmart-tt-na-nowym-motocyklu-bmw-s-1000-rr-klasy-superbike-2-1024x683.jpg)
![](https://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2022/11/opony-dunlop-sportsmart-tt-na-nowym-motocyklu-bmw-s-1000-rr-klasy-superbike-4-1024x683.jpg)
Flagowe supermotocykle BMW rozwijane są według podobnej filozofii, co hypersportowe opony Dunlopa, takie jak SportSmart TT, które wykorzystują wiele tych samych technologii, co opony, które wygrały każdy tegoroczny wyścig indywidualny w ramach rywalizacji Isle of Man TT oraz dwie rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM 2022. Co więcej, Petera Hickman jadąc BMW na oponach Dunlop wygrał wyścig Senior TT, a BMW World Endurance Team odniósł zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu SPA EWC Moto rozgrywanym w czerwcu, ścigając się na slickach Dunlop KR.
Historia Dunlop
Od ponad 130 lat Dunlop jest jedną z wiodących marek oponiarskich na świecie. Odkąd John Boyd Dunlop wynalazł oponę pneumatyczną w 1888 roku, nazwa Dunlop kojarzy się z przełomem w technologii oponiarskiej i wysokimi osiągami, których oczekują kierowcy. Dążąc zawsze do maksymalizacji przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom osiągi i trwałość najnowszych technologii oponiarskich
Źródło: Biuro Prasowe Goodyear
![](https://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2022/04/google-news-motormania-1024x554.png)