Sekrety hamowania! Jak hamować do lewego, i prawego zakrętu? Film.

Hamowanie można podnieść do poziomu sztuki. Co prawda, do „sztuki track dayowej”, ale zawsze to jakaś specjalizacja. Na początku wydaje nam się, że wystarczy po prostu wcisnąć klamkę przedniego hamulca w odpowiednim momencie oraz z odpowiednią siłą, i to wszystko. Wraz ze wzrostem doświadczenia zaczynamy rozumieć przeniesienie masy i staramy się dodawać nowe elementy, które stabilizują nam motocykl. Takim elementem jest użycie tylnego hamulca, a także wystawienie nogi, co pozwala obniżyć środek ciężkości i wpłynąć na skrócenie drogi hamowania. Ponieważ hamulec nożny mamy po prawej stronie, jeżeli jesteśmy na etapie wyciągania nogi, będziemy inaczej hamować do prawych, a inaczej do lewych zakrętów ( zakładając, że nie mamy modyfikacji pozwalającej hamować nam tyłem z poziomu lewej kierownicy). Chodzi najzwyczajniej o to, że do lewych zakrętów możemy swobodnie wystawiać nogę, a do prawych musimy to połączyć z hamowaniem i tutaj pojawia się problem. Jak robią to zawodnicy z MotoGP? W dwóch filmach poniżej wyjaśniamy jak skutecznie zredukować drogę hamowania za pomocą trzech elementów związanych ze stabilizacją motocykla. Zapraszamy wszystkich na część pierwszą, a jeżeli materiał Ci się spodoba, chcesz przyjeżdżać na bezpłatne treningi torowe, seminaria z zawieszenia, treningi flat trackowe, to kliknij na baner pod filmem, zostań subskrybentem i zobacz drugą część materiału :).

Aby oglądać ten materiał ODBIERZ "1500 ZŁ PLUS" DLA CIEBIE na zakupy u naszych partnerów!
Przejdź szybką procedurę subskrypcji Pakietu Premium.
Kliknij w "Premium Content" aby mieć dostęp do ekskluzywnych materiałów

Ciesz się z rocznego dostępu do wyjątkowych materiałów i zrealizuj bon u naszych partnerów: AGV, Dainese, Ozon, Bitubo, POLand Position, Arrow, Motorraid, 
RobertOzon, East River Enduro, Braking, Pit Bike Racing Lublin, LocoGP

dainese
agv
arrow
bitubo
breaking
yamaha
robertozon
motorraid
ere
bitbike

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły