Pierwsza jazda na KTM RC125 2015 – ale wypas!! [nagranie onboard]

- Piotr Jędrzejak

Właśnie zakończyliśmy jazdy nowiutkim KTMem RC125 i mamy Wam naprawdę dużo do opowiedzenia!

Przede wszystkim, Austriacy idealnie trafili z czasem. RC125 pojawi się w salonach najprawdopodobniej na początku września, czyli zaledwie kilka dni po wejściu w życiu ustawy o 125-tkach.

A wracając do samego motocykla – z nieukrywaną radością możemy przyznać, że zakochaliśmy się w tym sprzęcie. RC125 to idealny przykład ideologii „Ready to Race”. Pamiętamy, że w komentarzach trochę narzekaliście na stylistykę serii małych RC – nam ten motocykl całkiem nieźle podobał się już od początku. Ale na żywo… Oh my god! Nowy KTM jest niesamowicie agresywny, wygląda jak „duży” motocykl i jest po prostu sexy. Nie mówimy tylko o przedniej owiewce, ale o całej bryle tego sprzęta. Zerknijcie chociażby na zadupek – to, co wygląda jak plastikowa tylna sekcja, to tak naprawdę kanapa!

KTM RC125 (1)A jak to jeździ? Nasze pierwsze wrażenia są niesamowite. KTM nie oszczędzał na podwoziu, a geometria ramy, w stosunku do KTMa 125 Duke, została zaostrzona. W kwestii zawieszenia RC125 skok się zmniejszył, ale motocykl zyskał trochę na prześwicie – charakterystyka zawiasu generalnie jest twardsza. Pozycja za kierownicą jest również bardziej sportowa: clip-ony są niżej i zostały przesunięte do przodu, a sety trochę wycofano. W efekcie, na torze jest wyśmienicie, a po kilku godzinach w siodle nie czuliśmy zmęczenia.

Najbardziej niesamowite jest jednak, jak ten motocykl się prowadzi! W zakręty składa się z większą ochotą, niż Grzegorz Nawacki wcina jabłka po embargo od Putina. Ten motocykl po prostu kocha winkle, zachowuje się w nich niesamowicie przewidywalnie i stabilnie (co spodoba się nowicjuszom w klasie 125), a dla bardziej zaawansowanych riderów oferuje takie poziomy radości, że ciężko je opisać. Podczas międzynarodowego testu, żaden z obecnych tam redaktorów nie zjechał z toru bez ogromnego uśmiechu pod kaskiem…

Pełny test znajdziecie już niebawem w MotoRmanii, a tymczasem obejrzyjcie pierwszy onboard z jazdy RC125. Zobaczycie krótki odcinek na krętej, górskiej drodze oraz przejazd na krótkim, technicznym torze w centrum szkoleniowym:

KTM RC125 (3)

A tak wyglądają nasi koledzy po fachu po ciężkim dniu pracy 🙂

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl