Pomarańczowe Mistrzostwa Świata MX – Gorące GP Tajlandii

- Eliasz Davidson

Podczas przystanku w Si Racha zawodnicy i ich zespoły zmagali się z palącym słońcem, wymagającym, dziurawym torem i problemami związanymi z zakazem wwiezienia benzyny do kraju. W tych warunkach GP Tajlandii zdominowali fabryczni jeźdźcy KTM.

Po pierwszej, ekscytującej, nocnej rundzie w Katarze już byliśmy pewni Motocross mistrzostwa swiata runda II Tajlandia 2014 (19)– to będzie emocjonujący sezon. Z Losail motocrossowe Mistrzostwa Świata przeniosły się do miejscowości Si Racha, gdzie podczas drugiego przystanku serii byliśmy świadkami pięknej walki o kolejne punkty. Jeszcze zanim zawodnicy dotarli na miejsce, okazało się, że to nie będzie normalna runda. Na granicy zostało zatrzymane paliwo, z którego zespoły korzystają na co dzień. Zakaz wwiezienia benzyny zmusił wszystkich do skorzystania z miejscowej, dużo gorszej benzyny, na której mocno „zgrzebane” motocykle po prostu nie jechały tak, jak powinny.

Na początek zabieramy Was na przejażdżkę z Maxem Anstie, który w Tajlandii podobnie jak w Losail zdecydowanie złapał „flow”.

W klasie czterosuwowych dwieście pięćdziesiątek aktualny Mistrz Świata uwodnił, że bez wątpienia zasłużył na miano największego wymiatacza w MX2. Zawodnik Red Bull KTM w pierwszym wyścigu wystartował z holeshotem i w typowym dla siebie stylu nie dał Motocross mistrzostwa swiata runda II Tajlandia 2014 (21)szans rywalom, zgarniając pewne zwycięstwo. Piękny występ w biegu numer jeden zaliczył również jego rodak Glenn Coldenhoff, któremu również zdecydowanie przypasowała miękka nawierzchnia przypominająca holenderskie trasy. Zawodnik dosiadający Suzuki po dobrym starcie siedział na ogonie pierwszej trójki i we właściwym momencie efektownym scrubem wyprzedził Jordi Tixiera oraz Dylana Ferrandisa wskakując na drugie miejsce, którego nie oddał już do mety. Trzeci szachownicę minął Arnaud Tonus dosiadający motocykla Kawasaki. W drugim biegu świetnym startem popisał się zeszłotygodniowy pechowiec – Max Anstie. Zawodnik BikeIt Cosworth Yamahy wykonał świetną robotę przez połowę wyścigu odpierając ataki Herlingsa. W końcu Holender znalazł sposób na Maxa i na mecie zameldował się przed Brytyjczykiem. Trzeci na mecie znalazł się zawodnik Husqvarny Romain Febvre. GP Tajlandii wygrał oczywiście Jeffrey Herlings, na drugim miejscu uplasował się Glenn Coldenhoff, a trzeci był Max Anstie.

Zmagania klasy MX1 to również popis jazdy aktualnego Mistrza Świata i zawodnika zespołu Red Bull KTM. Tony Cairoli, który Motocross mistrzostwa swiata runda II Tajlandia 2014 (16)uwielbia ciężkie warunki na torze nie zawiódł i zgarniając dwa pewne zwycięstwa zapewnił sobie pierwsze miejsce w zawodach i awans na prowadzenie w klasyfikacji generalnej Mistrzostw. Podczas GP Tajlandii bardzo dobrze spisał się zawodnik Rockstar Energy Suzuki, Clement Desalle. Belg zdaje się wracać do formy, a dzięki dwóm drugim miejscom w zawodach również uplasował się na drugiej pozycji. Podium, z dwoma finiszami na trzecim miejscu dopełnił jego rodak Jeremy Van Horebeek na fabrycznej Yamasze. Na problemy techniczne spowodowane słabym paliwem w Si Racha bardzo narzekał Gautier Paulin. Kawa miała problemy z wiezieniem potężnego Francuza po wymagającej trasie. Ostatecznie zawodnik Monster Energy Kawasaki z wynikiem 4-9 zajął 5. miejsce w zawodach i stracił prowadzenie w generalce.

Teraz zawodników czeka dwutygodniowa przerwa i podróż do Ameryki Południowej, gdzie w Brazylii odbędzie się trzecia runda tegorocznych Mistrzostw Świata. Czy zawodnikom Red Bull KTM uda się utrzymać czerwone plastrony liderów w Beto Carrero?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl