Kawasaki ER-6n 2006
Kawasaki to także sprzęty dla początkujących. Jednym z nich jest model ER-6n, wyglądający na nowoczesny i kompaktowy motocykl.
Zaprezentowany pod koniec 2005 roku Kawasaki ER6-n pokazuje, że czasy „bylejakości” w tym sektorze rynku bezpowrotnie mijają. Motocykl, pomimo że jest dla nowicjuszy, został skonstruowany od nowa i miał za zadanie zaoferować coś ciekawego również dla kierowców z doświadczeniem.
Po odpaleniu silnika okazało się, że motocykl nie przenosi na manetki żadnych niepożądanych wibracji. Charakterystyka dwucylindrowego silnika robi swoje dlatego motocykl nader ochoczo wyrywa do przodu już od najniższych obrotów. Przy 2000 obr/min reaguje bardzo żwawo i powyżej tej wartości zachowuje zdecydowany, progresywny wzrost mocy. Jeżeli chodzi o silnik, ta maszyna na pewno nie jest jedynie dla początkujących. Dynamiczny wzrost w przedziale od 2000 – 7000 obr./min. powoduje, że ER-6n idealnie spisuje się nie tylko w korkach, ale również na krótkich wyścigach „od świateł do świateł”, które urządzaliśmy sobie z innymi dziennikarzami. Moc nie rośnie jednak progresywnie aż do samego końca skali obrotów. Najlepsze wyniki przyspieszeń uzyskuje się zmieniając biegi „na krótko”. Żyłowanie silnika do „czerwonej linii”, która znajduje się przy 11,000 obr./min nie ma sensu. Moc wzrasta liniowo do 8000 obr/min. a później zaczyna podkulać ogon. Najlepiej zmienić bieg na wyższy przed przekroczeniem 9000 obr./min. Wtedy dynamika przyspieszenia jest stała a ER-6n wyrywa do przodu jak mały pocisk i bez trudu osiąga ponad 200 km/h.
Skrzynia biegów pozostawia jednak sporo do życzenia. Trzeba uważać, aby dokładnie zmieniać przełożenia i nie można sobie pozwolić na najmniejsze nawet niedbalstwo. Biegi wchodzą stosunkowo topornie, wymagają zdecydowanej akcji stopą i charakteryzują się głośnym „klonknięciem” znanym mi wcześniej tylko z poprzednich modeli Yamahy R6.
W przypadku ER-6n zastosowano układ wydechowy, który wraz z tłumikiem został umieszczony centralnie pod silnikiem. To pomogło w centralizacji masy motocykla i dało doskonałe rezultaty. Kawasaki składa się w zakręt niezwykle lekko i progresywnie. Zmiana kierunku jest szybka, co po części jest zasługą krótkiego rozstawu osi motocykla – 1405mm to jeden z najlepszych wyników w tej klasie motocykli. Ten motocykl jest naprawdę godny polecenia, wybór na rynku wtórnym jest niezwykle szeroki i dostać go można posiadając w kieszeni już 10000 złotych. Im więcej dostępnej gotówki, tym wybór staje się szerszy.
Dane techniczne
Silnik
Typ 649 ccm, 2 cylindry ustawione rzędowo
Śred.x skok 83,0×60,0mm
Stopień sprężania 11,2:1
Zasilanie paliwem elektroniczny wtrysk paliwa
Moc maks. 72KM@8500obr./min.
Maks moment Obr. 66Nm@7000 obr/min
Podwozie
Rama kratownicowa stalowa
Zawieszenie przód widelec 41mm, bez regulacji
Zawieszenie tył pojedynczy amortyzator, reg. napięcie wstępne
Hamulec przód tarcze300mm, dwutłoczkowe zaciski
Hamulec tył tarcza 220mm, jednotłoczkowy zacisk
Wymiary
Rozstaw osi 1,405mm
Wysokość siedzenia 790mm
Waga z paliwem 203kg
Pojemn. zbiornika paliwa 15,5L
Zobaczcie pozostałe opisy używanych Kawasaki:
– ZX-6R z 2001 roku
– ZX-6R z 2003 roku
– ZX-6R z 2005 roku
– ZX-6R z 2007 roku
– ZX-10R z 2006 roku
– ZZ-R 1400 z 2006 roku
– ER-6n z 2006 roku