Testujemy 7 używanych Kawasaki: cztery ZX-6R, ZX-10R 2006, ZZ-R 1400 2006 oraz ER-6n 2006!

- Pejser

Kawasaki ZX-6R 2003

Za ten aż 9-letni motocykl trzeba zapłacić około 11500 zł. Ta cena ma swoje uzasadnienie.

Ten model Kawasaki jest wściekły i zły, a znajomość z nim nieuchronnie prowadzi do kolizji z prawem. Jako maszyna sportowa ma wiele niedociągnięć, ale w ramach swoich niewielkich rozmiarów oferuje tak hardcorowe podejście, że trudno go nie pokochać – nawet jeżeli jego wygląd jest dość kontrowersyjny!

Właściwie słabych punktów nie ma zbyt wiele, a te, które istnieją mają znaczenie bardziej w przypadku jazdy na torze niż drodze. W gruncie rzeczy jedyną istotną kwestią jest założenie amortyzatora skrętu, ponieważ maszyna „trzęsie głową” znacznie częściej, niż można by sobie tego życzyć. Czy to na torze czy drodze, najmocniejszą stroną ZX-6R ’03 jest jego silnik. Nie oferuje on więcej mocy niż inne sześćsetki, ale dociera do niej znacznie wcześniej. Dzieje się tak dzięki doskonałemu zakresowi średnich obrotów oraz odpowiednio dobranej długości przełożeń. Dodatkowe 36 ccm przewagi w pojemności silnika wydaje się stosunkowo niewielką liczbą. Mimo to wprowadza drastyczną różnicę – kiedy porównywaliśmy wykresy przyrostu mocy z Hondą CBR600RR z 2005 roku, dwa lata starszy ZX-6R pokazał aż o 18KM więcej przy 9000 obr./min.

Ta ZX-6R sprowadzi Was na złą drogę, a kiedy trzeba się będzie tłumaczyć policji, zostawi was samych…

Oczywiście nie trzeba pomiaru na hamowni, żeby różnica była oczywista. Na drodze, przy przyspieszaniu z zakrętów ZX-6R zostawia większość 600-tek o długość motocykla. Tutaj dorównać kroku mogą mu jedynie nowsze modele GSX-R600, a zdecydowanie wygrywa z nim jedynie Daytona 675 oraz ZX-6R ‘05-06 z następnych stron tekstu. „Ostra” geometria podwozia powoduje, że maszyna skręca niemalże w miejscu, a hamulce są fenomenalne. Jeżeli kupicie ten model i będziecie mieli zastrzeżenia do siły hamowania, to trzeba sprawdzić klocki. Na torze docenicie możliwości złożenia oferowane przez Kawasaki. Prześwit zawstydza późniejsze modele ZX-6R. Wychylać można się w nieskończoność i ani razu nie zdarzyło mi się przytrzeć podnóżków.

Model B1 to jedna z najlepszych ofert na rynku używanych 600-tek. Nie wygląda pięknie, ale to jedna z najbardziej hardcorowych maszyn, jakie do tej pory wypuszczono z fabryki Kawasaki.

Dane techniczne
Silnik
Typ 636ccm, rzędowa czwórka, chłodzony cieczą
Śred.x skok 68mm x 43.8mm
Stopień sprężania 12.8:1
Zasilanie paliwem EFI
Moc maks. 106KM przy 13,400 obr./min.
Maks moment Obr. 61Nm przy 11,800 obr./min.

Podwozie
Rama: aluminiowa
Zawieszenie przód:UPS, 41mm, pełna regulacja
Zawieszenie tył: amortyzator centralny, pełna regulacja
Hamulec przód: tarcze 280mm, 4-tłoczkowe zaciski
Hamulec tył: tarcza 220mm, 1-tłoczkowe zaciski

Wymiary
Rozstaw osi 1400mm
Wysokość siedzenia 825mm
Waga sucha 161kg
Pojemn. zbiornika paliwa 18L

Zobaczcie pozostałe opisy używanych Kawasaki:
ZX-6R z 2001 roku
ZX-6R z 2003 roku
ZX-6R z 2005 roku
ZX-6R z 2007 roku
ZX-10R z 2006 roku
ZZ-R 1400 z 2006 roku
ER-6n z 2006 roku

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl