Tom Pages i jego odchudzony, totalnie wypasiony motocykl

- Piotr Jędrzejak

Z już lekkiej Yamahy YZ250, Tom oszczędził kolejne 15 kg!!

Nie ma wątpliwości, że Tom Pages jest aktualnie w TOP3 najlepszych zawodników FMX na całym świecie. Większość ekspertów pewnie nie będzie też miała nic przeciwko, jeżeli napiszemy, że jest po prostu najlepszy. Ten gość wygrywa wszystko co się da, a do tego regularnie opracowuje nowe tricki. A pamiętacie jego niedawny klip z surrealistyczną kombinacją tricków?

Aby osiągnąć taki poziom, Tom musiał wiele trenować i to nie na byle czym. Jeździ na dwusuwowej Yamasze YZ250, ale wiedział, że musi ją odchudzić. No i tak doszedł do poziomu, na którym praktycznie tylko aluminiowa rama i kilka podzespołów z tytanu pozostało seryjnych. Plastiki są wykonane z włókna węglowego – tak samo jak zbiornik, tylna rama pomocnicza i uchwyty. Co tylko się dało, wymieniał na jak najlżejsze. A to, czego nie dało się wymienić, przewiercał – dziury ma we wszystkim, nawet w kraniku paliwa! Przedni widelec wymienił na powietrzny, co oszczędziło kolejny kilogram.

Yamaha YZ250 Tom Pages

Efekt? Standardowa YZ250 waży około 100 kg, a Tom Pages oszczędził kolejne 15 kg! Stosunek mocy do masy poszybował tak mocno do góry, że Tom założył sobie ogranicznik przepustnicy, dzięki któremu wie, że może odkręcić do końca, a piórkowy motocykl przesadnie go nie poniesie.

Dobry zawodnik sam konstruuje swoje rampy i tak samo jest w przypadku Toma Pagesa. Kojarzycie takie dziwne zapadnie na końcu wyskoku? Pomagają wybić motocykl do front flipa. Tom zamontował je również na quarter pipe.

Obejrzyjcie krótki reportaż o jego motocyklu i rampach. Przy okazji zobaczycie trochę świetnego latania.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl