Oryginalnie motocykl ważył 155 kg, miał ponad 200 KM i powstał w liczbie 500 sztuk. Za sprawą RSD zmieniono go w dzikiego nakeda…!

Ducati 1199 Superleggera zostało zaprezentowane pod koniec 2013 roku jako motocykl ultra-lekki i ultra-sportowy. W drogowej wersji ważył 155 kg na sucho, dysponując mocą 201 KM. A do tego można było jeszcze dołożyć układ Akrapovic -2,5kg oraz +5KM. Cena? Blisko 300 000 zł po premierze, a produkcja limitowana do 500 sztuk. Składające się z magnezu, karbonu oraz tytanu Ducati 1199 Superleggera trafiło na warsztat Roland Sands Desing, gdzie zamieniono ten motocykl w dzikiego ultra-nakeda

RSD 1199 Superleggera Undercovered (7)

Inspiracja nadeszła z superbików z lat ’70 i ’80, kiedy zawodnicy jeździli bez osłony przed wiatrem i bez elektronicznych wspomagaczy. Usunięcie elektroniki z ponad 200-konnego motocykla bez owiewek teraz nie wchodziło w grę, a więc RSD musiało albo pozostawić elektronikę na wierzchu, albo ukryć ją pod jak najmniejszymi pokrywami.

RSD 1199 Superleggera Undercovered (2)

Magnezowa rama i silnik V-Twin stanową podstawę motocykla. Reszta to robota ręczna. Zamiast owiewki jest płaski „number plate” z przodu, gdzie ukrywa się także wlot do airboxa oraz kilka czujników. Tytanowy wydech Akrapovic został skrócony i zmodyfikowany tak, aby ciasno oplatał znacznie zmniejszoną tylną sekcję motocykla. Zbiornik paliwa także pocięto – teraz pasuje do nowej linii motocykla, ale wciąż posiada oryginalny kształt, a także zapewnia miejsce na elektronikę.

RSD 1199 Superleggera Undercovered (3)

Chłodnice oleju i powietrza to produkty Febur. W miejsce kierownicy typu clip-on pojawiła się jednoczęściowa, podwyższona kierownica karbonowa. Górna półka jest obrobiona maszynowo, zapewniając miejsce na uchwyty nowej kierownicy.

RSD 1199 Superleggera Undercovered (4)

Warsztat Roland Sands Desing już teraz zaprezentował swój motocykl nazwany po prostu RSD 1199 Superleggera Uncovered, jednak autorzy już teraz zapowiadają następny krok. Będzie nim wizyta w warsztacie zajmującym się karbonem, gdzie wiele elementów aluminiowych zostanie zamienionych na karbonowe. Ciekawe ile wtedy ważyła będzie Superleggera…

Tymczasem wciąż czekamy na oficjalnego Streetfightera V4 od Ducati.

RSD 1199 Superleggera Undercovered (5)

RSD 1199 Superleggera Undercovered (6)

RSD 1199 Superleggera Undercovered (8)

RSD 1199 Superleggera Undercovered (9)

RSD 1199 Superleggera Undercovered (10)

RSD 1199 Superleggera Undercovered (12)