Ducati przyłapane na testach Panigale V4 R w wersji streetfighter

- Piotr Jędrzejak

Ducati coś knuje. Obiektem spisku jest Panigale V4 R, które obrane zostało z owiewek, a wyposażone w szeroką kierownicę jak w nakedach. Obawiamy się jednak, że spisek jest zakrojony na mniejszą skalę, niż początkowo nam się wydawało. To nie wygląda na prototyp Streetfightera V4…

Pikes Peak International Hill Climb to dość ważna impreza w amerykańskim kalendarzu. Jest to wyścig z czasem, pod górę, na krętej drodze. Jest szalenie widowiskowy, szalenie niebezpieczny i szalenie popularny.

Carlin Dunne to jeden z najlepszych zawodników. W 2011 roku wygrał jako rookie, od zawsze startuje i wygrywa na Ducati Multistradzie. Stał się zawodnikiem fabrycznym Ducati.

Dla Ducati to ważna impreza. Tak ważna, że w ofercie na całym świecie już od wielu lat znajduje się Multistrada z kilkoma wypasionymi, wyścigowymi dodatkami, ochrzczona „Multistrada Pikes Peak”.

Jednak na sezon 2019 w Pikes Peak, Ducati zgłosiło się w innej kategorii, niż zazwyczaj. Jak pamiętacie, organizator zezwolił na starty motocykli jedynie z jednoczęściową kierownicą montowaną fabrycznie – w praktyce zakazując startów na motocyklach sportowych, co było wysoce kontrowersyjne.

Kategoria „exhibition” dopuszcza pewną elastyczność powyższej zasady i to właśnie tu zgłosiło się Ducati. Wszyscy mieliśmy ogromną nadzieję, że w ten sposób Włosi przetestują / zapowiedzą / ogłoszą powstanie modelu Streetfighter V4, czyli nakeda na bazie Panigale V4.

Carlin Dunne oraz Ducati na torze Chuckwalla.

Carlin Dunne oraz Ducati testują na torze Chuckwalla.

Teraz amerykańska redakcja Asphalt&Rubber publikuje zdjęcie z padoku toru Chuckwalla. Ktoś uchwycił tam Carlina Dunne’a oraz motocykle Ducati w stylu streetfighter. Nie ma wątpliwości, że są to testy przed Pikes Peak odbywającym się pod koniec czerwca.

Zdjęcie jest kosmicznie słabe, ale wszystko wskazuje na to, że mamy tu do czynienia ze zwykłym, 234-konnym Panigale V4 R, które po prostu zostało rozebrane z owiewek. Oczywiście największą zmianą jest obecność jednoczęściowej, szerokiej kierownicy zamontowanej na górnej półce.

Przyłapane Panigale V4 R bez owiewek oraz fabryczne Panigale V4 R.

Przyłapane Panigale V4 R bez owiewek oraz fabryczne Panigale V4 R.

Krótko mówiąc – nie jest to prototyp Streetfightera V4…

A może planowany (a to zostało „z uśmiechem nie zaprzeczone”) Streetfighter V4 jest tak bardzo spokrewniony z Panigale V4, że na tak kiepskim zdjęciu nie da się dostrzec różnić?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl