Szef Ducati z uśmiechem nie zaprzecza: V4 Streetfighter oraz maxi-skuter niebawem

- Piotr Jędrzejak

W takim razie [Streetfighter V4] pojawi się najszybciej jak to możliwe!”

Cała śmietanka przemysłu samochodowego zebrała się własnie na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Jest tam także stoisko Audi, a na nim znaleźć można przy okazji Ducati Diavela 1260S oraz CEO Ducati w osobie Claudio Domenicali. Szef dopadnięty został przez szwajcarską redakcję AcidMoto.ch, która w krótkiej i miłej rozmowie zadała mu kilka niewygodnych pytań.

Odpowiadając na pytanie, czy obok Scramblerów Sixty2 oraz Icon, pojawią się także inne motocykle dla początkujących, Claudio zareagował kategorycznie: „Nie mogę o tym teraz mówić”.

Podobnie definitywna odpowiedź dotyczyła tematu sportowych motocykli z silnikiem V4, ale o mniejszych pojemnościach (na przykład 600 czy 800). Domenicali postawił sprawę jasno: „Nie. Ich rozwoju oczywiście nie będzie. Silnik V4 jest znacznie bardziej skomplikowany niż klasyczny 2-cylindrowiec oraz jest bardzo drogi w produkcji. Dla mniejszych silników to jeszcze zwiększyłoby koszt produkcji i motocykle musiałyby mieć cenę, która byłaby zbyt duża. Z tego powodu silnik V4 pozostanie jedynie dla modeli klasy premium.”

Od Ducati teraz wyczekuje się premiery modelu streetfighter, który zniknął z gamy wiele lat temu, a wciąż pozostaje uwielbiany. Zresztą rynek potężnych, sportowych nakedów ma się świetnie, a Ducati przecież ma fantastyczną bazę w postaci silnika V4. I nie bez powodu wszędzie słyszy się plotki na temat Streetfighter V4. Ducati nawet zgłosiło udział tajemniczego motocykla w tej kategorii w wyścigu Pikes Peak…

Zapytany o Streetfightera V4, Claudio Domenicali odpowiedział przewrotnie. Zupełnie inaczej, niż w dwóch powyższych przykładach.

AcidMoto.ch: […] Czy możemy liczyć, że spotkamy ten silnik w kolejnych motocyklach, na przykład w Streetfighterze V4?

Claudio Domenicali: Czy myślisz, że Ducati powinno wyprodukować taki motocykl?

AcidMoto.ch: Tak, jest ogromne zapotrzebowanie, to pytanie często wraca od czytelników.

Claudio Domenicali: W takim razie motocykl pojawi się najszybciej jak to możliwe!

Nie wiemy, na ile Claudio sobie żartował, a na ile mówił prawdę. Jednak jako CEO Ducati nie może pozwolić sobie na zbytnie fantazjowanie.

Kolejne pytanie dotyczyło maxi-skutera. Plotki na temat produkcji takiego sprzętu przez Ducati krążą po świecie od wielu lat…

AcidMoto.ch: Ducati to włoska marka silnie związana z korzeniami. Jak to możliwe, że marka z kraju, w którym zrodziła się Vespa oraz gdzie królują skutery, wciąż nie posiada w ofercie maxi-skutera?

Claudio Domenicali: [Z ogromnym uśmiechem] To ściśle tajny plan!

Okej, w temacie maxi-skutera Claudio rzeczywiście mógł sobie zażartować. Chociaż nie zdziwimy się, jeżeli duży skuter pojawi się niebawem… Ale zakładamy się, że V4 Streetfighter będzie miał swoją premierę najpóźniej na targach EICMA w listopadzie?

źródło:
AcidMoto.ch

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl