Poważny problem Yamahy R7… Znamy dane techniczne i cenę.

- MotoRmania

Zacznijmy od tego co zazwyczaj podaje się na końcu. Około 40 tys. zł – mniej więcej tyle ma kosztować Yamaha R7. Na polskim portalu Yamahy nie mogliśmy znaleźć ceny, ale Brytyjczycy podają 8000 funtów (42 000zł). To w dzisiejszych czasach cena przystępna za maszynę o sportowych aspiracjach.

Pamiętajmy, że cena Yamahy R6 wynosiła 61 tys. zł. Ciągle można ją kupić do sportu za niewiele mniej ( bez homologacji jest nieco tańsza). Wizerunkowy problem Yamahy polega na tym, że nazwa R7 nawiązuję do nieprawdopodobnie skutecznego superbike’a. Wielu fanów sportowych maszyn będzie mówiło o „profanacji”, ale to raczej kosmetyczny kłopot, a nie poważny problem, o którym piszemy w tytule.

Mamy inne czasy. Może Yamaha i Aprilia znalazły sposób na odbudowanie sprzedaży sportowych motocykli. Wracają do prostych konstrukcji o małej mocy, ale relatywnie przystępnych cenowo i ( być może) skutecznych na torze. Czym się różni R7 od MT-07? Ma „jakieś tam” sprzęgło A&S czyli „Assist and Slipper” – łatwiej się wciska i ma funkcję antyhopingu czyli zapobiega skakaniu tylnego koła przy redukacjach. Szczerze mówiąc, przy tej mocy nie jest to bardzo istotne, ale dobrze, że jest. Kąt główki ramy jest minimalnie (o 1 stopień) ostrzejszy niż w MT, co oznacza, że mamy też nieco mniejszy rozstaw osi. Poza tym regulowane zawieszenie, mocniejsze hamulce. No i naturalnie aerodynamiczna skuteczność dzięki podobieństwu do R1M.

Z całą pewnością będziemy mieć również większy prześwit, co da nam możliwość szybszej jazdy po zakrętach.

Tyle tylko, że ten motocykl ma OGROMY PROBLEM. Ten problem nazywa się Aprilia RS660. Maszyna z tej samej półki cenowej, świetnie wyglądająca, ale posiadająca 35% więcej mocy! Nie wiemy jak „niebiescy” sobie to wymyślili, i co mają mówić sprzedawcy w salonach, ale sportowy motocykl z tak wielkim deficytem mocy w stosunku do konkurencyjnej maszyny musiałby mieć wiele innych mocnych punktów. R7 ich nie ma – nie posiada zaawansowanego zawieszenia, nie posiada elektroniki na poziomie Aprilii. Yamaha liczy ewidentnie na siłę swojej marki. Pewnie ma rację. W każdym razie patrząc na dane techniczne, nasze pieniądze powędrowałyby do Włoch.

Dane techniczne

Silnik

Typ silnika: 2-cylindrowy, Chłodzony cieczą, EURO5, 4-suwowy, 4-zaworowy, DOHC

Pojemność 689 cm³

Średnica x skok tłoka 80,0 x 68,6 mm

Stopień sprężania: 11,5:1

Moc maksymalna: 73,4 KM (54,0 kW) przy 8750 obr/min.

Maksymalny moment obrotowy 67,0 Nm (6,8 kg-m) przy 6500 obr/min.

Typ sprzęgła: Mokre, wielotarczowe

Układ zapłonu: TCI

Układ rozrusznika: Elektryczny

Podwozie

Kąt wyprzedzania główki ramy 23°40′

Wyprzedzenie 90 mm

Układ przedniego zawieszenia: Widelec teleskopowy

Układ tylnego zawieszenia: Wahacz,

Skok przedniego zawieszenia130 mm

Skok tylnego zawieszenia130 mm

Hamulec przedni: hydrauliczny hamulec dwutarczowy, Ø298 mm

Hamulec tylny: hydrauliczny hamulec jednotarczowy, Ø 245 mm

Opona przednia120/70ZR17M/C (58W)

Opona tylna180/55ZR17M/C (73W) bezdętkowa

Wymiary

Długość całkowita: 2070 mm

Szerokość całkowita: 705 mm

Wysokość całkowita: 1160 mm

Wysokość siodełka: 835 mm

Rozstaw kół: 1395 mm

Minimalny prześwit: 135 mm

Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)188 kg

Pojemność zbiornika paliwa13,0 l

Pojemność zbiornika oleju3,0 l

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl