Poważny problem Yamahy R7… Znamy dane techniczne i cenę.
MotoRmania
18 maja 2021

Zacznijmy od tego co zazwyczaj podaje się na końcu. Około 40 tys. zł – mniej więcej tyle ma kosztować Yamaha R7. Na polskim portalu Yamahy nie mogliśmy znaleźć ceny, ale Brytyjczycy podają 8000 funtów (42 000zł). To w dzisiejszych czasach cena przystępna za maszynę o sportowych aspiracjach. Pamiętajmy, że cena Yamahy R6 wynosiła 61 tys. zł. Ciągle można ją kupić do sportu za niewiele mniej ( bez homologacji jest nieco tańsza). Wizerunkowy problem Yamahy polega na tym, że nazwa R7 nawiązuję do nieprawdopodobnie skutecznego superbike’a. Wielu fanów sportowych maszyn będzie mówiło o „profanacji”, ale to raczej kosmetyczny kłopot, a nie poważny problem, o którym piszemy w tytule.

Mamy inne czasy. Może Yamaha i Aprilia znalazły sposób na odbudowanie sprzedaży sportowych motocykli. Wracają do prostych konstrukcji o małej mocy, ale relatywnie przystępnych cenowo i ( być może) skutecznych na torze. Czym się różni R7 od MT-07? Ma „jakieś tam” sprzęgło A&S czyli „Assist and Slipper” – łatwiej się wciska i ma funkcję antyhopingu czyli zapobiega skakaniu tylnego koła przy redukacjach. Szczerze mówiąc, przy tej mocy nie jest to bardzo istotne, ale dobrze, że jest. Kąt główki ramy jest minimalnie (o 1 stopień) ostrzejszy niż w MT, co oznacza, że mamy też nieco mniejszy rozstaw osi. Poza tym regulowane zawieszenie, mocniejsze hamulce. No i naturalnie aerodynamiczna skuteczność dzięki podobieństwu do R1M.

Z całą pewnością będziemy mieć również większy prześwit, co da nam możliwość szybszej jazdy po zakrętach.

Tyle tylko, że ten motocykl ma OGROMY PROBLEM. Ten problem nazywa się Aprilia RS660. Maszyna z tej samej półki cenowej, świetnie wyglądająca, ale posiadająca 35% więcej mocy! Nie wiemy jak „niebiescy” sobie to wymyślili, i co mają mówić sprzedawcy w salonach, ale sportowy motocykl z tak wielkim deficytem mocy w stosunku do konkurencyjnej maszyny musiałby mieć wiele innych mocnych punktów. R7 ich nie ma – nie posiada zaawansowanego zawieszenia, nie posiada elektroniki na poziomie Aprilii. Yamaha liczy ewidentnie na siłę swojej marki. Pewnie ma rację. W każdym razie patrząc na dane techniczne, nasze pieniądze powędrowałyby do Włoch.

Dane techniczne

Silnik

Typ silnika: 2-cylindrowy, Chłodzony cieczą, EURO5, 4-suwowy, 4-zaworowy, DOHC

Pojemność 689 cm³

Średnica x skok tłoka 80,0 x 68,6 mm

Stopień sprężania: 11,5:1

Moc maksymalna: 73,4 KM (54,0 kW) przy 8750 obr/min.

Maksymalny moment obrotowy 67,0 Nm (6,8 kg-m) przy 6500 obr/min.

Typ sprzęgła: Mokre, wielotarczowe

Układ zapłonu: TCI

Układ rozrusznika: Elektryczny

Podwozie

Kąt wyprzedzania główki ramy 23°40′

Wyprzedzenie 90 mm

Układ przedniego zawieszenia: Widelec teleskopowy

Układ tylnego zawieszenia: Wahacz,

Skok przedniego zawieszenia130 mm

Skok tylnego zawieszenia130 mm

Hamulec przedni: hydrauliczny hamulec dwutarczowy, Ø298 mm

Hamulec tylny: hydrauliczny hamulec jednotarczowy, Ø 245 mm

Opona przednia120/70ZR17M/C (58W)

Opona tylna180/55ZR17M/C (73W) bezdętkowa

Wymiary

Długość całkowita: 2070 mm

Szerokość całkowita: 705 mm

Wysokość całkowita: 1160 mm

Wysokość siodełka: 835 mm

Rozstaw kół: 1395 mm

Minimalny prześwit: 135 mm

Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)188 kg

Pojemność zbiornika paliwa13,0 l

Pojemność zbiornika oleju3,0 l

MotoRmania
Redaktor naczelny

to lifestylowy magazyn o tematyce motocyklowej. Ekskluzywność tego tytułu podkreśla nie tylko doskonałej jakości papier, ale przede wszystkim wyjątkowe materiały. Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły