Jak uniknąć takich wywrotek? Kilka prostych zasad!

- MotoRmania

Na naszym fanpage’u opublikowaliśmy ten krótki film z naszych hiszpańskich treningów Los Cojones (chcesz przyjechać ? tutaj: program, ceny, terminy 2021). Obrazuje on największy problem, jaki macie na torze. Wywrotka wydarzyła się ponieważ pod względem technicznym rider zrobił w zasadzie wszystko, aby się wywrócić. Natomiast znalazł się w tej sytuacji z powodu BRAKU ODPOWIEDNIEGO WYHAMOWANIA. Pierwszym i zasadniczym błędem był brak wyhamowania i w konsekwencji wniesienie zbyt dużej prędkości w zakręt, a następnie próba zmiany kierunku poprzez dociśnięcie motocykla do ziemi na otwieranym gazie.

W tym materiale wyjaśniamy o co chodzi. Jeżeli trenujesz na torze, zobacz go koniecznie :).

Zatem przede wszystkim musicie wyhamować do apeksu ( początkowo pisaliśmy po angielsku „apex”, ale postanowiliśmy przystosować pisownię do języka polskiego stąd: apeks). Jest to wewnętrzny punkt zakrętu, od którego zwróceni w kierunku wyjścia możecie przyspieszać. Jeżeli jesteście daleko od tego punktu to wasz przejazd jest nieprawidłowy ( za bardzo opóźniliście hamowanie, wnosicie zbyt dużą prędkość w zakręt, przejeżdżacie niepotrzebne dodatkowe metry, zawracacie za zakrętem, tracicie czas).

Niestety bardzo często robicie to co nasz bohater czyli wchodząc zbyt szybko w zakręt zamiast zmienić kierunek i dopiero przyspieszać podnosząc maszynę do góry (dając jej więcej gripu) wy budujecie gaz na wyjściu i ( o zgrozo!) zwiększacie przy tym pochylenie !!!! Tak było w tym przypadku i kilkudziesięciu innych nagranych w tym roku na naszych treningach.

Zatem po pierwsze: dobierz punkt hamowania tak, aby wjeżdżając w zakręt przyciągnąć się w złożeniu do apeksu.

Po drugie: wejdź w apeks taką linią, aby kiedy kończysz hamować, motocykl był ustawiony do wyjścia ( a nie na przykład równolegle do apeksu, co oznacza, że będziesz ciągle musiał mocno zakręcać na wyjściu).

Po trzecie: kiedy zaczynasz dodawać gazu staraj się podnosić maszynę, tak aby zapewniać jak największą powierzchnię kontaktu opony z podłożem.

Ćwiczcie, ćwiczcie, a kto chce i może to niech wpada do nas na tygodniowy wycisk 🙂 – kontakt : [email protected]

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl