Testujemy 7 używanych Kawasaki: cztery ZX-6R, ZX-10R 2006, ZZ-R 1400 2006 oraz ER-6n 2006!

- Pejser

Kawasaki ZX-10R 2006

A może coś mocniejszego ze stajni Kawasaki? Może ZX-10R z 2006 roku?

Model ZX-10R produkowany przed wersją z 2006 roku był motocyklem opatrzonym etykietką ‘tylko dla chuliganów’ i właściwie do dziś jest ikoną wściekłości. Jego następca niestety nieco nas rozczarował. W testach przeprowadzonych z udziałem modelu 2004-2005 udowodniliśmy niejednokrotnie, że ‘dziesiątka’ może być hardcorową alternatywą dla GSX-R 1000.

Wszystko, czego oczekiwało się od Kawasaki w roku 2006 to zamontowanie lepszego amortyzatora z tyłu, dodanie amortyzatora skrętu kierownicy oraz zastosowania lepszych opon. Trzeba przyznać, ze odrobili lekcje i nie tylko spełnili życzenia gawiedzi, ale na zasmażkę dodali nieco więcej mocy. Wszystkie powyższe zmiany okazały się skuteczne i Kawasaki produkowane w latach 2006-2007 jeździ szybciej oraz bardziej płynnie i stabilnie od poprzedzającego modelu. Problem polega na tym, że zanim możesz docenić tą nową jakość, musisz najpierw zainicjować skręt. Z myślą o zawodach Kawasaki podniosło silnik w ramie, aby umieścić środek ciężkości wyżej. Szybka, neutralna zmiana kierunków charakteryzująca poprzedni model poszła w siną dal i została zastąpiona anemiczną reakcją na wszelkie próby rzucenia ZX-10 ‘na ucho’. Poza tym utrapieniem, podczas jazdy na drodze Kawasaki zachowuje się fantastycznie.

Wciskanie dziesiątki w zakręt jest równie satysfakcjonujące, jak zwijanie asfaltu na wyjściu z niego.

Zawieszenie dorównało subtelnością temu w GSX-R1000, a na otwarcie manetki gazu silnik reaguje niemalże tak płynnie, jak w Ducati 999S. To wszystko z powodzeniem sprawdza się również na torze, gdzie agresywna jazda niweluje problem wolnej zmiany kierunków, a dodatkowo możemy docenić fantastyczne hamulce oraz doskonały system antyhopingowy. Wciskanie 10-tki w zakręt jest równie satysfakcjonujące, jak zwijanie asfaltu na wyjściu z niego. Przy przyspieszaniu procentuje przeniesienie masy na przód motocykla oraz zastosowanie cięższego wałka, który wpływa na bardziej płynny wzrost mocy i redukuje nieco odrywanie się przedniego kola od nawierzchni. Bynajmniej nie oznacza to, ze zatraca się poczucie przyspieszenia po odkręceniu manetki. Na 320 metrów dzielących punkt hamowania od punktu wyjścia z wyjątkowo wolnego zakrętu motocykl rozpędzał się do 250 km/h. Trzeba było się trzymać tak mocno, że ciężko było wcisnąć przycisk lap timera.

Niestety dosyć znaczącym problemem jest zbyt mały prześwit. Podczas kiedy poprzedni model można było składać w nieskończoność, opisywane Kawasaki przyciera podnóżkami równie szybko jak Honda Fireblade. Normalnie wystarczyłoby wykręcić szpilki, ale w tym przypadku otwiera to pole do kolejnych problemów. Zanim zdążysz się zorientować, zaczynasz przycierać stopką hamulca oraz dźwigniaą zmiany biegów, a zaraz potem centralną częścią układu wydechowego i owiewkami. Największą zmora byłoby jednak przytarcie tak mocne, że motocykl zostałby podważony i razem z jeźdźcem zaliczyłby ślizg poza tor. Poprzecierane części w naszym testowym egzemplarzu kosztowały 7000 złotych… Problem z ZX-10R polega na tym, że wszystko robi dobrze, ale tak mniej więcej do połowy. To prawie dobry motocykl torowy i prawie dobry motocykl na drogę, niestety w jego przypadku te dwie charakterystyki osłabiają go, zamiast wzmacniać.

Dane techniczne
Silnik
Typ 999ccm, rzędowa czwórka, chłodzony cieczą
Śred.x skok 76mm x 55mm
Stopień sprężania 12.7:1
Zasilanie paliwem EFI
Moc maks. 167KM przy 12,000 obr./min.
Maks moment Obr. 110Nm przy 8,100 obr./min.

Podwozie
Rama: aluminiowa
Zawieszenie przód:UPS, 43mm, pełna regulacja
Zawieszenie tył: amortyzator centralny, pełna regulcja
Hamulec przód: tarcze 300mm, 4-tłoczkowe zaciski
Hamulec tył: tarcza 220mm, 1-tłoczkowe zaciski

Wymiary
Rozstaw osi 1390mm
Wysokość siedzenia 825mm
Waga sucha 175kg
Pojemn. zbiornika paliwa 17L

Zobaczcie pozostałe opisy używanych Kawasaki:
ZX-6R z 2001 roku
ZX-6R z 2003 roku
ZX-6R z 2005 roku
ZX-6R z 2007 roku
ZX-10R z 2006 roku
ZZ-R 1400 z 2006 roku
ER-6n z 2006 roku

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl