Kawasaki ZX-6R 2005
Ten model Kawasaki jest niemalże idealny pod każdym względem!
Dokładnie ten model w różnych testach na motocykl roku zajmował miejsca wyższe niż większość superbików. W teście na Motocykl Roku 2006 przeprowadzonym przez naszą redakcję, to Kawasaki uplasowało się na podium, zajmując imponujące, trzecie miejsce.
Recepta na sukces tego ZX6R jest bardzo prosta. To Kawasaki jest niemalże idealne pod każdym względem. Żadna z 600-tek produkowanych w latach 2005-2006 nie jest szybsza lub równie dobrze ustawiona oraz żadna nie może się z nim równać na drodze lub torze. W tym modelu Kawasaki znalazło złoty środek dla zawieszenia, który do tej pory stanowił wyłączną domenę Suzuki. Motocykl skręca prawie tak szybko jak ówczesny GSX-R 600 i oferuje prawie tak samo neutralny proces złożenia w zakręt. Te doskonałe właściwości uzupełnione o zawieszenie, które jednego dnia radzi sobie na wyboistych drogach, a drugiego wymiata na torze, są składnikiem czyniącym z Kawasaki niepokonaną 600-tkę i groźnego rywala również dla nowoczesnych konstrukcji (z całą pewnością zmiecie z ringu jeszcze aktualną Hondę CBR600RR).
Zawieszenie pozwala ‘zajeździć’ opony sportowe, a jednocześnie jest na tyle subtelne, że wyczuwasz każdy milimetr przyczepności podczas jazdy na deszczu. Jedyne, na co się można poskarżyć, to brak podwójnej prędkości tłumienia kompresji dostępnej w ówczesnej Yamasze R6. Sprawę tak naprawdę wygrywa silnik Kawasaki ze swoimi nadprogramowymi 36 ccm. Oferuje nie tylko większy moment obrotowy niż inne 600-tki, ale również większą moc przez cały zakres aż do 15000 Obr/min. W tej sytuacji tylko Triumph Daytona może próbować swoich sił z Kawasaki. Obydwa motocykle wyrywają się z rąk na drodze w sposób zawstydzający resztę klasy 600, a na torze podpierają się wyśrubowanymi czasami okrążeń. Triumph z całą pewnością ma w sobie więcej charakteru, ale niedoskonały wtrysk paliwa i brak systemu antyhopingowego pozostawia go w tyle. System wtrysku paliwa w ZX6R działa imponująco. Możesz otwierać zamkniętą manetkę gazu w środku zakrętu bez obawy, że nastąpią najmniejsze nawet szarpnięcia. Dzięki temu, szybka jazda Kawasaki jest łatwa i sprawia wyjątkową przyjemność.
Tak naprawdę, nie ma za co krytykować Kawasaki. Przydałby się amortyzator skrętu, ale podczas naszego testu motocykl ani razu nie zachował się niestabilnie.
To jeden z najlepszych pomysłów na używany motocykl klasy 600. Jeżeli zależy Wam na świetnym silniku i doskonałym zawieszeniu, to szukajcie w ogłoszeniach Kawasaki ZX6R z 2005 lub 2006 roku. Za około 13000 zł będziecie mieli konstrukcję, która w gruncie rzeczy niczym nie ustępuje nowoczesnym motocyklom czekającym na kupców w salonach.
Dane techniczne
Silnik
Typ 636ccm, rzędowa czwórka, chłodzony cieczą
Śred.x skok 68mm x 43.8mm
Stopień sprężania 12.9:1
Zasilanie paliwem EFI
Moc maks. 110KM przy 13,600 obr./min.
Maks moment Obr. 64Nm przy 11,200 obr./min.
Podwozie
Rama: aluminiowa
Zawieszenie przód:UPS, 41mm, pełna regulacja
Zawieszenie tył: amortyzator centralny, pełna regulcja
Hamulec przód: tarcze 300mm, 4-tłoczkowe zaciski
Hamulec tył: tarcza 220mm, 1-tłoczkowe zaciski
Wymiary
Rozstaw osi 1390mm
Wysokość siedzenia 820mm
Waga sucha 164kg
Pojemn. zbiornika paliwa 17L
Zobaczcie pozostałe opisy używanych Kawasaki:
– ZX-6R z 2001 roku
– ZX-6R z 2003 roku
– ZX-6R z 2005 roku
– ZX-6R z 2007 roku
– ZX-10R z 2006 roku
– ZZ-R 1400 z 2006 roku
– ER-6n z 2006 roku