Strona techniczna BMW S1000RR – model 2015
Silnik
Silnik BMW 2015 osiąga 199KM (146kW) przy 13,500 obr./min., co oznacza wzrost o 6KM w stosunku do poprzedniej jednostki. Maksymalny moment obrotowy wzrósł zaledwie symbolicznie z 112 do 113 Nm osiąganych przy 10,500 obr./min. Zwiększono jednak zakres, w którym jednostka zapewnia wartości momentu zbliżone do maksymalnej – już przy 9,500 osiągamy 112Nm, a przy 12000 obr./min. ciągle mamy 113Nm do dyspozycji. Maksymalna prędkość obrotowa silnika nie została zmieniona (14,200 obr./min.). Lepsze osiągi zawdzięczamy modyfikacjom głowicy, nowej geometrii zaworów ssących, większemu airboxowi oraz pełnemu fly-by-wire.
Podwozie
Motocykl udało się odchudzić o 4kg. Ze zbiornikiem paliwa zatankowanym pod korek oraz z systemem ABS-u S1000RR waży 204kg. W największym stopniu przyczynił się do tego nowy układ wydechowy – o 3kg lżejszy od poprzednika. Rama otrzymała lżejszą część tylnej konstrukcji – silnik został nachylony do przodu pod kątem 32 stopni. Nachylenie kąta główki ramy wzrosło o 0.5 stopnia do 66.5. Mocowanie wahacza obniżono o 3mm, a rozstaw osi wydłużono o 15mm do 1,432mm. Szerokość kierownicy została zwiększona o 5mm z każdej strony. Nowa rama i zwiększone możliwości regulacji zawieszenia miały na celu zwiększenie wyczucia przedniego koła motocykla.
CO MÓWI PRODUCENT
„Podczas codziennej jazdy, dynamicznego pokonywania podmiejskich zakrętów czy na tore – nowy S1000RR dominuje w każdym aspekcie.”
Dane techniczne
Silnik
Typ 999cc, 4 cylindry w rzędzie
Śred. x skok. 80mm x 49.7 mm
Stop. sprężania 13:1
Zasilanie paliwem elektroniczny wtrysk
Moc maks. 199KM@ 13,500
Maks moment. 113Nm@ 10,500
PODWOZIE
Rama aluminiowa
Zawieszenie przód: śrd. 46mm, pełna regulacja
Zawieszenie tył: amort. centralny
Hamulec przód: 4 tłoczki, tarcze 320mm, ABS
Hamulec tył: tarcza 220mm, 1 tłoczek ABS
WYMIARY
Rozstaw osi: 1438mm
Wysokość siodła: 815mm
Masa sucha: 199kg (z pełnym bakiem)
Pojemność zbiornika paliwa: 17.5L