Zaleś: Piotrek Zalewski przesiada się na Yamahę MT-07!

- Piotr Jędrzejak

14-letni Piotrek, jako drugi stunter w Europie po Stunterze13, otrzymuje oficjalne wsparcie Yamahy! 

Znacie Zalesia? Kiedyś miał ksywę Piotruś, ale teraz jest na to już zbyt zaawansowany. Otóż Zaleś, Piotrek Zalewski, zaczął swoją stunt karierę 11 lat temu, a ma dopiero (albo aż) 14 lat! Ale wszystko to wiecie z wywiadu z nim. Miesiąc temu informowaliśmy Was, że coś nowego się dzieje w karierze Piotrka. Zaczynał od stuntu na pocket-bikach, później przesiadł się na Hondę Grom MX125, a w sezon 2015 wjechał już na KTMie 390 Duke. Teraz przesiada się na kolejny sprzęt i to z przytupem!

Zales Piotr Zalewski i jego Yamaha MT07 do stuntu (3)

Dziś, w sobotę 17. września Zaleś oficjalnie potwierdza, że rozpoczął grubą współpracę z Yamahą i wsiada na MT-07 przerobioną do stuntu! Poza legendarnym już Stunterem13, z tego co wiemy Piotrek Zalewski jest jedynym stunterem w skali europejskiej (i pewnie światowej), który otrzymał oficjalne wsparcie Yamahy. Można być dumnym z polskiego sportowca? Jasne, że tak!

Zales Piotr Zalewski i jego Yamaha MT07 do stuntu (2)

Zaleś, wraz ze wspomnianym Stunterem13 oraz ekipą Infamous Team, występuje dziś na Verva Street Racing. Zastanawiacie się, czy warto go zobaczyć? Poniżej zobaczycie szpiegowski film z dowodem, że tak. Film został nagrany na pierwszym treningu po przerobieniu MT-07 do stuntu. Jesteśmy pod wrażeniem! 14-latek, pierwsza jazda nowym stunt psem, grube drify. Wow.

Jeżeli chcecie zobaczyć Zalesia na żywo, wpadajcie na Verva Street Racing oraz oczywiście na jego FanPage’a!

Zastanawiacie się, jakie stunterskie modyfikacje otrzymała jego Yamaha MT-07? Oto lista:

– kompletny przód (zawieszenie, hamulce, felga) pochodzi z YZF-R6
– adaptery i górna półka Fab-Tech Racing
– kierownica fat bar 35mm, szeroka
– handbrake
– radialne pompy hamulcowe Brembo
– dwa tylne zaciski R6 na tarczy MT-07
– klamka sprzęgała RSC, lekka obsługa jednym palcem
– klatka
– zgrabny tylny stelaż do przycierek,
– nowa konstrukcja setów tylnych
– sety kierowcy, wytrzymałe, montowane na stałe
– zegary, stacyjka, sterowanie przeniesione do wewnątrz klatki
– siedzenia z nowym, antypoślizgowym obszyciem
– siedzenie pasażera z dziurą i podnóżkiem
– zbiornik dopiero zostanie przerobiony, będzie nadbudowany
– silnik seryjny (póki co)
– tylna zębatka 65 zębów, z grawerem (przednia seryjna)
– wydech Akrapovic
– opona Bridgestone BT-020 (Piotrek uwielbia ją do driftu)

Zales Piotr Zalewski i jego Yamaha MT07 do stuntu (6)

Za konstrukcję klatki, setów oraz poskładanie i przygotowanie motocykla do stuntu odpowiada doświadczony Beku z Wheelieholix.

Piotrek „Zaleś” Zalewski jest wspierany przez Yamahę, a oleje, smary i akcesoria niezbędne motocyklowi dostarcza Yamalube. Zaleś niezmiennie jeździ w spodniach Mottowear, kurtce RS Taichi, kasku Shoei, butach Falco, a na co dzień chodzi w ubraniach Dill Gang. Piotrka zobaczycie na zdjęciach od Best Shot, a patronem medialnym pozostaje MotoRmania. Zalesia możecie śledzić na jego FanPage’u.

Zales Piotr Zalewski i jego Yamaha MT07 do stuntu (5)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl