Ciężko ukryć nam ekscytację. Triumph Daytona uznawany był za jeden z lepszych supersportów dzięki świetnej kombinacji mocy, masy i prowadzenia, a teraz Triumph zapowiada limitowaną wersję nowej Daytony bazującą na Moto2!!
Gdy w styczniu 2017 Triumph pokazał nowe wcielenie Street Triple’a z silnikiem 765, wszyscy liczyli także na Daytonę. Niedługo później, w 2017 roku potwierdzono, że od sezonu 2019 w mistrzowskiej serii Moto2, motocykle jeździły będą na silniku 765 od Triumpha – pożądanie Daytony tym bardziej wzrosło. Sięgnęło zenitu na początku 2019 roku, gdy przyłapano muła testowego nowej Daytony.
Teraz, totalnie bez zapowiedzi, Brytyjczycy spuścili bombę. Pojawi się limitowana seria Daytony, oczywiście w liczbie 765 sztuk, która zostanie nie tylko najmocniejszą Daytoną w historii, ale także będzie maszyną najbliższą do wyścigówek z Moto2. Nazwa modelu to Triumph Daytona Moto2 765 Limited Edition.
Według Triumpha, ta Daytona będzie motocyklem drogowym, który jest najbliższy fabrycznemu Moto2. Będzie to pierwszy w historii licencjonowany motocykl Mistrzostw Świata FIM MotoGP dostępny w sprzedaży.
Brytyjczycy zapowiadają największą moc i moment w historii Daytony. Najmocniejszy Street Triple 765 ma 123 KM, tymczasem w Moto2 silniki mają ponad 140 KM. Można więc spodziewać się, że drogowa Daytona Moto2 765 zapewni jakieś 130-135 KM mocy. Strzelamy w ciemno, że masa własna będzie oburzająco niska, może nawet poniżej 160 kg na sucho. Należy spodziewać się układu wydechowego Arrow, zegarów z ekranem TFT oraz malowania w czarno-czarny wzór brytyjskiej flagi Union Jack.
Więcej szczegółów poznamy 23. sierpnia, kiedy to limitowana Daytona zostanie zaprezentowana w czasie rundy o GP Brytanii na torze Silverstone. Do klientów wyjedzie w marcu 2020 roku. Cena nie została sprecyzowana, ale jeżeli chcesz posiadać Daytonę Moto2 765, skontaktuj się z dealerem Triumhpa natychmiast.
Co ze zwykłą wersją Daytony 765? Ręki sobie uciąć nie damy, wiecie dlaczego, ale wydaje nam się, że ścieżka rozwoju modelu będzie wyglądała podobnie, jak w przypadku nowego Rocketa 3. Czyli najpierw pokazuje się totalnie wypasioną wersję limitowaną, a później do salonów wjedzie cywilna odmiana Daytony 765. Na to liczymy, może na Eicmie w listopadzie…