WOJNY ULICZNE: Husqvarna 701 SM

W jakim celu powstaje wyczynowe supermoto z możliwością rejestracji? Powód może być tylko jeden.. Sprawdzamy czy Husqvarna 701 SM podporządkowuje sobie uliczny asfalt w sposób absoluty. 

Kupiłem 5 lat temu Husqvarnę TE450 w wersji supermoto.  Była jak mustang, który usiadł na rozgrzanym żelazku , a następnie wierzgając w amoku zrzucił na siebie gniazdo wściekłych os.  To była przygoda. Kiedy jej dosiadałem czułem się jak na rodeo, z tą tylko różnicą, że bestia pode mną na szczęście jechała tam gdzie chciałem. Zakup tej maszyny był lepszym ruchem niż inwestycja w maseczki przed wybuchem pandemii.  Dlatego od pierwszej wersji nowej 701SM  w 2017 roku oczekiwałem rzeczy epickich. Baliśmy się, że kiedy puścimy ją w samopas na miasto to zgwałci zakonnice, spali żłobek i wypije 2 litry wódki zapijając wodą święconą. I chyba dla tego wynik tego testu jest dużym rozczarowaniem. Ale po kolei..

Częścią problemu, na szczęście do szybkiego wyeliminowania, są opony Continental ContiAttack SM. Za każdym razem kiedy przesiadamy się  na ContiAttack z motocykli wyposażonych w „normalne” gumy zastanawiamy się jak można sobie pozwalać na takie obniżenie potencjału. One nie zachowują się dramatycznie… W tej konfiguracji one są po prostu niebezpieczne.

Przyczepność przodu odnotowujemy dopiero przy dobrym rozgrzaniu i na stosunkowo dobrej nawierzchni asfaltowej. Poza tym to loteria. Kiedy jedziesz na mieście, w korku, gdzie siłą rzeczy dynamika poruszania jest mniejsza ( temperatura gumy niższa), próba sporadycznego stopala zbyt często kończy się zablokowaniem przedniego koła.. 

Na 701SM zaliczyliśmy najdłuższe uślizgi przedniego koła w historii naszych testów , tworząc pod sobą zaskakująco długie czarne krechy. Nie muszę chyba tłumaczyć, że każda z nich wiązała się ze zmianą bielizny na świeżą. Mokre chusteczki higieniczne musieliśmy mieć ciągle pod ręką.

UWAGA – nasz portal nie utrzymuje się z reklam,  Dalsza część testu jest dostępna dla posiadaczy dostępu do materiałów Premium co jest premiowane pakietem „1500zł Plus” 🙂 Odbierz PAKIET „1500zł Plus” dla motocyklistów na Dainese, treningi, zakupy motocyklowe rejestrując dostęp do naszych materiałów Premium z zakresu szkoleń, testów i porad. Tutaj dowiesz się wszystkiego.

Aby oglądać ten materiał ODBIERZ "1500 ZŁ PLUS" DLA CIEBIE na zakupy u naszych partnerów!
Przejdź szybką procedurę subskrypcji Pakietu Premium.
Kliknij w "Premium Content" aby mieć dostęp do ekskluzywnych materiałów

Ciesz się z rocznego dostępu do wyjątkowych materiałów i zrealizuj bon u naszych partnerów: AGV, Dainese, Ozon, Bitubo, POLand Position, Arrow, Motorraid, 
RobertOzon, East River Enduro, Braking, Pit Bike Racing Lublin, LocoGP

dainese
agv
arrow
bitubo
breaking
yamaha
robertozon
motorraid
ere
bitbike

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły