Ducati Monster 1200 R: film, zdjęcia, dane techniczne!

- Piotr Jędrzejak

Włosi oficjalnie zaprezentowali nowego Monstera – jest najmocniejszym nakedem w historii Ducati! Sprawdźcie, co ma w środku.

Ducati Monster 1200 R w dużym stopniu bazuje na zwykłym Monsterze 1200, ale jest jego zdecydowanie bardziej sportową odmianą. Jak to napisali Włosi: „został zaprojektowany dla tych, dla których sportowe osiągi są stylem życia i którzy każdą przejażdżkę chcą traktować jako przeżycie upakowane adrenaliną – ale bez pomijania praktycznego aspektu motocykla klasy naked.” My pokusimy się o stwierdzenie, że Duży Monster w końcu jest taki, jaki powinien być w dniu premiery.

Największą nowością jest oczywiście nowy silnik. Zgodnie z naszymi przypuszczeniami jest nim jednostka Testastretta 11° DS (którą dobrze znacie, również z nowej Multistrady). Legitymuje się mocą 160 KM oraz momentem obrotowym 131,4 Nm. Te wartości są odpowiednio o 10% i 5,5% większe, niż w Monsterze 1200 S. Ducati podkreśla, że z tym silnikiem Monster 1200 R stał się sportowym potworem, ale dzięki elastyczności można go spokojnie używać na co dzień – aż 75% momentu dostępne jest od 3500 obr/min.

DUCATI MONSTER 1200 R (27)

Monster 1200 R nie mogł stać się sportowy bez zmian w podwoziu. Zawieszenie to w pełni regulowany Ohlins, a zarówno przód i tył motocykla zostały podniesione o 15 mm, kanapa jest na wysokości 830 mm. Mocowania podnóżków (które są teraz oddzielne dla pasażera) to kute aluminium, a same podnóżki są z aluminium obrabianego metodą CNC. Wszystko po to, aby pozycja kierowcy była bardziej sportowa, a geometria motocykla pozwalała na głębsze złożenia. Pomogą w tym opony Pirelli Diablo Supercorsa SP (większy rozmiar z tyłu: 200/55 x ZR17) zamontowane na kutych felgach Marchesini. Tę ostatnią zmianę Włosi mocno podkreślają – lekkie felgi oznaczają zmniejszenie masy nieresorowanej oraz masy wirującej, co jest kluczowym czynnikiem poprawienia zwrotności motocykla. Razem z nowym zadupkiem i karbonowymi częściami, łącznie udało się oszczędzić 2 kg, dzięki czemu Monster 1200 R waży na sucho 180 kg.

DUCATI MONSTER 1200 R (35)

Hamulce nie wymagały modyfikacji i tak jak w Monsterze 1200 S są to radialne, 4-tłoczkowe zaciski Brembo Monobloc evo M50 obsługiwane radialną pompą hamulcową. Monster 1200 R posiada ten sam Ducati Safety Pack, na który składa się ABS i kontrola trakcji, obsługiwane przez 3 tryby jazdy.

Dostępny będzie w dwóch odmianach kolorystycznych. Do polskich salonów trafi na początku roku 2016, jednak producent nie podaje jeszcze ceny końcowej.

Ducati Monster 1200 R 2015 specyfikacje dane techniczne

DUCATI MONSTER 1200 R (62)

DUCATI MONSTER 1200 R (78)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl