Nowa Aprilia RS4 250 już w 2014 roku?

- Piotr Jędrzejak

Czy Aprilia wróci do walki w segmencie 250 ccm?

To tylko plotki, więc nie ma co się przedwcześnie ekscytować. Chodzi o to, że koncern Piaggio podobno ma zamiar już w 2014 roku konkurować z innymi producentami w segmencie 250-tek, szczególnie na rynku południowo-wschodniej Azji oraz Indii, a przy okazji w Europie. Do tego celu oczywiście najlepiej nada się, należąca do koncernu, Aprilia.

Mówi się, że Aprilia pójdzie identyczną ścieżką rozwoju, jak KTM w przypadku małych Duke’ów. Oznacza to, że 250-tka będzie rozwinięciem aktualnej RS4 125, a więc można spodziewać się silnika jednocylindrowego, 4-zaworowego z chłodzeniem cieczą i wtryskiem paliwa. Moc również jest do przewidzenia i będzie to przedział 25-30 KM. 250-tka może dostać w pełni regulowany widelec USD, regulowane zawieszenie z tyłu i być może takie gadżety, jak na przykład quickshifter. Kierując się jednak potrzebą dotarcia do maksymalnie szerokiego spektrum klientów na rynku azjatyckim, nowa Aprilia może pojawić się w dwóch wersjach – okrojonej oraz premium. W kwestii stylu nie ma wątpliwości, że tak jak ma to miejsce w RS4 125, znajdziemy masę podobieństw do flagowego superbika, RSV4.

Cena jest jeszcze nieznana, ale skoro Wschód jest rynkiem priorytetowym, to wiadomo, że nie może być wygórowana – tam motocykle po prostu muszą być tanie. Koleją niewiadomą jest data premiery, jednak tutaj spekuluje się już o roku 2014. Na sam koniec, nazwa: nie ma co liczyć na „RS 250”, bo ten kultowy dwusuw już nie wróci – nazwa RS4 250 wydaje się jednak bardzo prawdopodobna.

Na więcej szczegółów musimy jeszcze poczekać, ale idea nowego konkurenta wśród CBR250R, Ninjy 300, Duka 300 i nadchodzącej YZF-R250, wydaje się się być bardziej niż pewna. Nie możecie się doczekać?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl