Zapraszamy na track day: Slovakiaring z MotoRmanią już 21-22 września!
MotoRmania
9 sierpnia 2015

Jak się zapisać? Co z noclegiem? Jak wygląda podział grup i pomiar czasu? Gdzie i z kim zarezerwować box? Odpowiadamy na wszystkie pytania i oczywiście zapraszamy na wyjazd!

W dniach 21-22. września już po raz kolejny zapraszamy Was na tor Slovakiaring! Do imprezy zostały jeszcze niespełna dwa miesiące, ale my już nie możemy doczekać się wspólnego imprezowania i jeżdżenia z Wami po torze. Jak zwykle zapewnimy kilka atrakcji dodatkowych, może nawet kilka nowych (ale o tym niebawem), no i oczywiście po imprezie zasypiemy Was masą zdjęć z toru.

Fotki z ostatniej, lipcowej edycji Track Daya możecie oglądać tutaj. Do tego Adrian podesłał nam swój film z toru – to też polecamy obejrzeć. Jak sami pewnie zauważyliście, warto wpaść z nami na Slovakiaring. Mamy więc dla Was kilka podstawowych informacji o najbliższej edycji w dniach 21-22. września.

Dla kogo jest track day „MotoRmanii”?

Nasze treningi są dla każdego – przyjeżdżali nawet ludzie na Harley-Davidsonach. Oczywiście na cruiserze nie będziesz miał możliwości pobawienia się tak, jak na maszynie głębiej składającej się w zakręty (i mamy tu na myśli zarówno zwykłe nakedy, jak i sprzęty typowo torowe), ale jeżeli chcesz pośmigać czuj się zaproszonym, pełnoprawnym uczestnikiem treningu. W grupach D i C zazwyczaj znajdują się osoby z zerowym lub bardzo małym doświadczeniem w jeździe na torze. Grupa B jest dla kierowców nieco szybszych, a grupa A dla najszybszych.

Do jakiej grupy się zgłosić? Wiele osób podaje nam czasy osiągane na torze Poznań pytając, gdzie się kwalifikują. Jeżeli w Poznaniu jeździsz poniżej 1 min 55s. proponujemy grupę B. Dla osób poniżej 1 min 48s zdecydowanie grupę A. Dla pozostałych, początkujących grupę C lub D – w zależności od tego, czy czujecie się jako początkujący „nieco szybsi” lub „raczej ostrożni”. Generalnie jednak to, do jakiej grupy się początkowo zapiszecie, będzie miało znaczenie wyłącznie na pierwszych trzech sesjach treningowych. Po tychże sesjach następuje weryfikacja osiąganych czasów i reorganizacja grup. Szybsze osoby zostaną przesunięte wyżej, a osoby, które jeżdżą wolniej – do grup z dłuższymi czasami okrążeń. W ten sposób zwiększymy bezpieczeństwo podczas trwania całego weekendu.

Czasy są mierzone za pomocą kostek – transponderów. Te odbiera się bezpłatnie (trzeba zostawić dowód lub prawko) przy rejestracji odbywającej się przed jazdami. Kostki trzeba zamontować na motocyklu samodzielnie. Najlepiej mieć plastikowe opaski łączące (tak zwane trytytki) – można z nich „okraść” ekipę MotoRmanii. Po weryfikacji czasów, lista nowych grup zostaje wywieszona w gablocie przy biurze toru, a osoby, które zostały przesunięte, muszą zgłosić się po nową naklejkę odznaczającą grupę. Uwaga, transpondera nie można zgubić! Należy go pilnować jak oka w głowie. Za jego utratę Slovakiaring skasuje 400 euro. Na szczęście do tej pory nikomu się to jeszcze nie przydarzyło.

Jak wygląda harmonogram jazd?

Jazdy zawsze zaczynają się o 9. rano, a kończą o 18. Rozpoczyna grupa D. Każda sesja trwa 20 minut, a sesji pierwszego dnia jest 6 dla każdej z grup. Od godziny 13. do 14. jest przerwa na lunch. Najważniejsze jednak, aby być na briefingu o godzinie 8 każdego dnia. Omawiamy na nim zasady bezpieczeństwa i dodatkowe ważne informacje. Szczególnie ważne jest to dnia drugiego, kiedy wyjaśniamy tym osobom, które chcą wziąć udział w zabawowych, amatorskich wyścigach, przebieg procedury startowej. Harmonogram drugiego dnia po lunchu uwzględnia wyścigi, a po wyścigach około godziny 16:30 tor jest otwarty. Nie ma podziału na grupy i można jeździć przez półtorej godziny do upadłego.

Boksy, paliwo, opony…

Na torze można wynająć dodatkowo boksy. Można w nich trzymać motocykle, zamykać je bezpiecznie na noc lub, jak czynią niektórzy, spać tam na nadmuchanych materacach. Koszt boksu to 120 euro za dzień. Wygodnie mieści się tam od 6 do 8 motocykli. Jeżeli podzielicie koszty solidarnie z kolegami, to koszt boksu ogranicza się do ok. 20 euro dziennie. Osoby, które jadą same, ale chciałyby dołączyć do wynajęcia boksu z kimś innym, zawsze są mile widziane. Tym razem, aby ułatwić Wam tworzenie spółdzielni (oraz rezerwowanie swoich ulubionych boksów), stworzyliśmy tabelę, w którą możecie się wpisywać. Znajdziecie ją tutaj – klik. Wystarczy wypełnić i zatwierdzić dane w odpowiednich komórkach, a tabela zapisuje i aktualizuje się samoczynnie.

Jeżeli macie opony w dobrym stanie, a jeździcie w grupie D lub C to raczej nie będziecie musieli ich zmieniać. W razie potrzeby, gumy można kupić na miejscu – znajduje się tam również zmieniarka. Paliwo można tankować bezpośrednio na torze lub podjechać na pobliską stację.

Instruktorzy, ustawienia zawieszenia

Ekipa „MotoRmanii” zlokalizowana jest zawsze w boksie nr 0. Tam znajdziecie również Mateusza Poniatowskiego, który pomoże Wam ustawić zawieszenie i udzieli wszelkich rad w tym zakresie.

Jeżeli chcesz abyśmy zajęli się Tobą indywidualnie, to chętnie wyjedziemy na tor i damy Ci wskazówki. Przy dużej liczbie osób i ograniczonej liczbie instruktorów jesteśmy zmuszeni tworzyć grupy 2-3 osobowe. Liczy się kolejność zgłoszeń.

Teraz mamy dla Was też onboard z toru od Pejsera. Z kamerą wystartował w wyścigu łączącym Puchar Aprilii RSV4 oraz MV Agusty F3. Pejser jedzie nową Aprilią RSV4 RR i na starcie daje się wszystkim wyprzedzić. Może i wygrał, ale i tak nie był klasyfikowany. Obejrzyjcie, zwróćcie uwagę na trajektorię jazdy, pracę gazem i agresywne wejścia w zakręty (w tym jedno niemalże zakończone w trawie).

Kiedy można wjeżdżać na tor? Co z noclegiem?

Na tor można wjeżdżać już w niedzielę poprzedzającą imprezę. Macie już wtedy pełny dostęp do boksów, prądu i sanitariatów. Spać na terenie toru (w samochodach, namiotach) można bezpłatnie. Obok toru znajduje się hotel Ring. Wokół toru również jest sporo hoteli – najlepiej wejść na booking.com i szukać noclegów w miejscowości Dunajska Streda. To tylko 5 km od obiektu.

Jak zapisać się na wrzesień?

Jeżeli macie czas 21-22 września, to piszcie do nas na wyjazdy(małpa)motormania.com.pl. Podeślemy Wam namiary na konto – tylko wpłata rezerwuje miejsce na track dayu. Jak zwykle im zdecydujecie się wcześniej, tym będzie taniej:
• do 17 września: 890 zł za dwa dni / 500 zł za jeden dzień;
• płatność na miejscu: 1200 zł za dwa dni / 600 zł za jeden dzień.

Istnieje możliwość transportu Waszego motocykla z Warszawy bezpośrednio na tor.
Koszt w dwie strony to 400 zł. Więcej informacji pod mailem wyjazdy(małpa)motormania.com.pl.

Zapraszamy! Zarezerwujcie sobie miejsce i spotkajmy się na Slovakiaringu!

Imprezę napędza Monster Energy Drink – każdy z Was otrzyma napój podczas każdego dnia track daya!

MotoRmania
Redaktor naczelny

to lifestylowy magazyn o tematyce motocyklowej. Ekskluzywność tego tytułu podkreśla nie tylko doskonałej jakości papier, ale przede wszystkim wyjątkowe materiały. Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły