Zontes – polscy dziennikarze chwalą, klienci narzekają. O co chodzi?

- MotoRmania


Podczas facebookowej dyskusji na temat rzetelnego dziennikarstwa motoryzacyjnego w Polsce padło pytanie do Motormanii, na temat chwalonego „wszędzie” Zontesa.. Wywołani do tablicy odpowiadamy.

W naszej niedawnej dyskusji dotyczącej rzetelnego dziennikarstwa, wśród kilkudziesięciu komentarzy pojawiły się również takie posty :

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Zrzut-ekranu-2020-04-24-o-10.33.01.png

Szczególnie zaś zaintrygował nas ten, który sugeruje rozbieżności w tym co pisze prasa motocyklowa, a tym co odczuwają klienci :

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Zrzut-ekranu-2020-04-24-o-10.33.15.png

Opisaliśmy niedawno problemy przed jakim stoją media, które w odróżnieniu od Motormani nie posiadają alternatywnych źródeł dochodu – są uzależnione od reklamodawców. Importer Zontesa równocześnie jest importerem Triumpha, Junaka, Ferro, Lambretty i Brixtona . W Polsce jest przynajmniej jeden wiodący portal, który wydaje się żyć praktycznie wyłącznie z reklam tego importera, i pozytywne materiały o Zontesie są tam dominujące. Ale o tych motocyklach wszyscy dziennikarze wypowiadają się w samych superlatywach pomagając w mocnym wejściu tej marki na rynek. Czy z zachowaniem etyki i rzetelności? Chcielibyśmy wierzyć, że tak.

Niestety redakcja Motormani nie otrzymała propozycji wykonania jazd maszynami nowej marki. Zwrócimy się do importera o użyczenie motocykla do testu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości przejechania minimum 3 tys. km, aby rozpoznać czy rozdźwięk pomiędzy opiniami użytkowników, a dziennikarzy jest uzasadniony.

Wydaje nam się, że obowiązkiem dziennikarskim jest sprawdzenie informacji o produkcie, a nie opieranie opinii wyłącznie na materiałach prasowych. Jeden dzień testu nie powie nam wiele o trwałości produktu nowej na rynku marki, i dlatego w takim kontekście, działając zgodnie z warsztatem, należałoby poszukać dostępnych niezależnych informacji o eksploatacji – z jakiejś przyczyny nikt z naszych testujących kolegów po fachu tego nie uczynił. Wśród wielu dosyć negatywnych opinii użytkowników, jakie znaleźliśmy w internecie wyróżnia się ta poniższa – ilustrowana filmem.

Naturalnie nie możemy zweryfikować tej sprawy dokładnie, dlatego prosimy o wzięcie tego pod uwagę – niezadowolony klient nie zawsze jest obiektywny, co może być dla importera krzywdzące. Aczkolwiek materiał nie wydaje się emocjonalnie zabarwiony.

Temat dotyczy użytkownika Zontesa 310V, który nabył motocykl niedawno i ma z nim tyle problemów, że postanowił opublikować informacje na YouTube.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Zrzut-ekranu-2020-04-24-o-11.25.33-1024x588.png

Lista wyszczególnionych przez właściciela problemów, które pojawiły się w motocyklu Zontes 310V od nowości do przebiegu 3620km.

  1. 0km : Problem z licznikiem przebiegu – naprawiony.
  2. 0km: Problem z wadliwym oświetleniem LED przedniego reflektora – naprawiony.
  3. 0km: otarcie na zbiorniczku płynu hamulcowego – wymieniony.
  4. 750km : odkręcił się i zgubił ciężarek kierownicy ( od red. : klient montował ogrzewane manetki – mógł coś źle dokręcić).
  5. 1674km: głośna praca rozrusznika – silnik ma problemy z uruchomieniem – nie naprawione.
  6. 1853km – prawa osłona aerodynamiczna pękła podczas jazdy – naprawione.
  7. 2379km: podczas ruchu kierownicą pojawiają się odgłosy tarcia.
  8. 3000km : informacje o odkręceniu się śrub błotnika, oraz prawej kierownicy.
  9. 3600+km: w opisie po nakręceniu materiału klient informuje, że motocykl przestał zapalać ( prawdopodobnie problemy z rozrusznikiem).

Dodatkowe negatywne informacje dotyczą zawieszenia – materiał znajdziecie tutaj :

https://www.youtube.com/watch?v=ev56iox4680

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Zrzut-ekranu-2020-04-24-o-11.23.38-1024x578.png

Mamy nadzieję, że importer udostępni nam motocykl na minimalny okres w którym można byłoby wykonać około 3 tysięcy kilometrów i wydać wiarygodną opinię dotyczącą chińskich motocykli marki Zontes.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl