Sprawdźcie galerię zdjęć z testu oraz dane techniczne obu motocykli.
MGX-21 oraz California 1400 Touring to dwa flagowe motocykle ze stajni Moto Guzzi. Zabraliśmy je do Hiszpanii, gdzie cieszyliśmy się słońcem, krętymi drogami i czystą przyjemnością z jazdy. Wrażenia z jazdy tymi motocyklami przeczytacie w nowym numerze MotoRmanii – styczeń 2018. Poniżej z kolei znajdziecie dane techniczne oraz zdjęcia tych dwukołowych dzieł sztuki.
Jeżeli też chcecie pojeździć po krętych drogach Andaluzji (na swoim motocyklu lub na sprzęcie z naszej hiszpańskiej floty), zapraszamy Was do naszego butikowego hoteliku Casa Cueva Motormania!
Dane techniczne obu motocykli:
MOTO GUZZI | MGX-21 | CALIFORNIA 1400 TOURING |
SILNIK | ||
Typ | silnik 90° V-twin, 4-suwowy, 4-zaworowy, podwójny zapłon | silnik 90° V-twin, 4-suwowy, 4-zaworowy, podwójny zapłon |
Chłodzenie | powietrzem i olejem z niezależną pompą, z chłodnicą oleju i wentylatorem z termostatem | powietrzem i olejem z niezależną pompą, z chłodnicą oleju i wentylatorem z termostatem |
Pojemność | 1380 cm³ | 1380 cm³ |
Skok x średnica tłoka | 104 x 81.2 mm | 104 x 81.2 mm |
Sprężanie | 10.5: 1 | 10.5 : 1 |
Moc maksymalna | 71 kW (96.6 KM) przy 6500 rpm | 71 kW (96.6 KM) przy 6500 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 121 Nm (12.3 kgm) przy 3000 rpm | 121 Nm (12.3 kgm) przy 3000 rpm |
Układ wtryskowy / zapłon | sterowany elektroniczne wtrysk sekwencyjny Multiport, Magneti Marelli IAW7SM; przepustnica “Ride-by-wire” Ø 52 mm; wtryski IWP 243 Magneti Marelli; podwójny czujnik tlenu; zintegrowane zarządzanie 3 mapami sterowania silnika; kontrola trakcji; tempomat | sterowany elektroniczne wtrysk sekwencyjny Multiport, Magneti Marelli IAW7SM; przepustnica “Ride-by-wire” Ø 52 mm; wtryski IWP 243 Magneti Marelli; podwójny czujnik tlenu; zintegrowane zarządzanie 3 mapami sterowania silnika; kontrola trakcji; tempomat |
Rozrusznik | Elektryczny | Elektryczny |
Wydech | stal nierdzewna, typ 2-w-2, trójdrożny katalizator z podwójną sondą lambda | stal nierdzewna, typ 2-w-2, trójdrożny katalizator z podwójną sondą lambda |
Norma emisji spalin | Euro 4 | Euro 4 |
SKRZYNIA BIEGÓW | ||
Biegi | 6 biegów (szóstka to nadbieg) | 6 biegów (szóstka to nadbieg) |
Przełożenie biegów | 1st 17/38 = 1: 2.235 | 1st 17/38 = 1 : 2.235 |
2nd 20/34 = 1: 1.700 | 2nd 20/34 = 1: 1.700 | |
3rd 23/31 = 1: 1.347 | 3rd 23/31 = 1: 1.348 | |
4th 26/29 = 1: 1.115 | 4th 26/29 = 1: 1.115 | |
5th 31/30 = 1: 0.967 | 5th 31/30 = 1: 0.968 | |
6th 30/24 = 1: 0.8 | 6th 30/24 = 1: 0.8 | |
Wstępne przeniesienie napędu | z zębami śrubowymi (ratio 26/35 = 1: 1,346) | z zębami śrubowymi (ratio 26/35 = 1: 1,346) |
Końcowe przeniesienie napędu | double cardan joint and fixed bevel gear seat, drive ratio 10/36 = 1: 3.6) | double cardan joint and fixed bevel gear seat, drive ratio 10/36 = 1: 3.6) |
Sprzęgło | jednotarczowe ze zintegrowanym buforem przeciwdrganiowym | jednotarczowe ze zintegrowanym buforem przeciwdrganiowym |
PODWOZIE | ||
Rama | z rur stalowych, typu zamknięta podwójna kołyska; z elastyczno-kinematycznymi mocowaniami silnika dla wyeliminowania wibracji | z rur stalowych, typu zamknięta podwójna kołyska; z elastyczno-kinematycznymi mocowaniami silnika dla wyeliminowania wibracji |
Rozstaw osi | 1700 mm | 1685mm |
Ślad przedniego koła | 187 mm | 155 mm |
Kąt główki ramy | 32° | 32° |
Przednie zawieszenie | klasyczny widelec, Ø 45 mm, z radialnym mocowaniem zacisków | klasyczny widelec, Ø 45 mm, z radialnym mocowaniem zacisków |
Skok przedniego koła | 107.7 mm | 120 mm |
Tylne zawieszenie | wahacz z podwójnym amortyzatorem z regulacją naprężenia wstępnego, z zewnętrzym zbiornikiem | wahacz z podwójnym amortyzatorem z regulacją naprężenia wstępnego, z zewnętrzną regulacją |
Skok tylnego koła | 80 mm | 120 mm |
Przednie hamulce | dwie pływające tarcze stalowe 320 mm, radialnie mocowane zaciski Brembo z 4 tłoczkami | dwie pływające tarcze stalowe 320 mm, radialnie mocowane zaciski Brembo z 4 tłoczkami |
Tylne hamulce | tarcza stalowa 282 mm, pływający zacisk Brembo z 2 tłoczkami | tarcza stalowa 282 mm, pływający zacisk Brembo z 2 tłoczkami |
Koła | ze stopu aluminium | ze stopu aluminium |
Przednie felga | 3.50” x 21” | 3.50” x 18” |
Tylna felga | 5.50” x 16” | 6.00” x 16” |
Opona przednia | 120/70 R21” | 130/70 R 18” |
Opona tylna | 180/60 R16” | 200/60 R 16” |
WYMIARY | ||
Długość | 2560 mm | 2445 mm |
Szerokość | 920 mm | 1030 mm |
Wysokość | 1275 mm | 1460 mm |
Wysokość siedzenia | 740 mm | 740 mm |
Prześwit minimalny | b.d. | 165 mm |
Waga (bez paliwa) | 341 Kg | 346 Kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 20.5 litrów | 20.5 litrów |
Rezerwa | 5 litrów | 5 litrów |
SYSTEM INFOTAINMENT | ||
Moc głośników w Wattach | 50 | – |
Liczba głośników | 2 | – |
Źródła dźwięku | AM/FM/MW/LW Radio | – |
Język interfejsu | angielski, niemiecki, francuski, hiszpański | – |
Technologia | MP3; Bluetooth; karta SD; USB; łączność z iPod | – |
Rozpoznawanie głosowe | przez telefon z zestawem głośnomówiącym – przez Bluetooth | – |