CBR1000RR 2009, YZF-R1 2009 i GSX-R 1000K9 – 11 letnie litry. Dają radę?

- Pejser

Końcowa analiza

Ewidentna i miażdżąca przewaga Yamahy R1.

Trzy lata temu nie było wątpliwości co do tego, jaki motocykl zajmuje miejsce pierwsze. W tym jednym roku przewaga nowej Yamahy R1 była ewidentna i miażdżąca. Na wyjściu na prostą startową Toru Poznań, w miejscu gdzie Honda i Suzuki wskazywały 185km/h, R1 miała już nawinięte 193-195km/h. Ten motocykl być może nie będzie najszybciej wchodzić w zakręt, ale z całą pewnością został stworzony do tego, aby go błyskawicznie opuszczać. Moc średniego zakresu obrotów oraz kontrola, jaką nowy silnik oferuje kierowcy powodują, że odkręcamy manetkę gazu wcześniej i skuteczniej, a motocykl zamienia się w odrzutowiec. W roku 2009 było to małe prywatne MotoGP dostępne dla każdego Kowalskiego. Wystarczyło zamienić parę tych obleśnych końcówek układu wydechowego na stylowe puszki Akrapovica i otrzymać dźwięk, jaki wydobywała z siebie tylko M1 fabrycznego zespołu Yamahy.

Należy jednak pamiętać o jednym niezaprzeczalnym fakcie. Motocykle drogowe stanowiące bazę dla wyścigowych maszyn superbike mają bardzo wyrównane osiągi. Czasem to, na którym motocykl u będziecie skuteczni zależy od tego, na którym poczujecie się najbardziej komfortowo. Obiektywna ocena w tym teście niekoniecznie będzie adekwatna do specyficznych, indywidualnych preferencji.

Najlepszym przykładem jest Casey Stoner i Valentino Rossi. Motocykl, na którym Australijczyk wygrywał zawody, dla utytułowanego Włocha okazał się najbardziej trudnym i nieprzyjemnym motocyklem świata. Gdyby zawodnicy MotoGP zorganizowali test porównawczy, Desmosedici zajęłoby ostatnie miejsce (mimo, że i tak Rossi je udoskonalił). Dlatego przed podjęciem decyzji o zakupie nowego tysiąca, koniecznie musicie dokonać jazdy testowej. Tylko wtedy będziecie wiedzieć, jaki jest wasz numer jeden.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl