Barton Falcon i N125: testujemy skuter vs motocykl za mniej niż 5000 zł!
Pejser
9 czerwca 2015

Walka o chętnych na zakup motocykli klasy 125 właśnie się rozpoczyna. Ciężką artylerię wytoczyła właśnie firma Barton z  modelami Falcon i N125 kosztującymi poniżej 5000zł.

Tekst: Pejserini & Pasio
Zdjęcia: Tomek „jestem przeziębiony” Parzychowski

Wprowadzenie przepisów pozwalających prowadzić jednoślady na podstawie prawa jazdy kategorii B najwyraźniej zrobiły wśród Polaków większą furorę niż ekranizacja „50 Twarzy Greya”. Podobno nasi rodzimi handlarze wyczyścili Europę z używanych skuterów 125cc skuteczniej niż Reksio miskę. Kilkuletnie sprzęty europejskich producentów będzie można kupić za 4-7 tys. zł. – wszystko będzie zależeć od stanu zewnętrznego, bo przebiegi w wielu przypadkach zapewne zostaną odpowiednio zmodyfikowane. Alternatywą dla klientów będą nowe pojazdy producentów pochodzących z Azji. Chińskie sprzęty reprezentują taką jakość, na jakiej zależy importerowi. Jeżeli jest gotowy zarobić mniej, płacąc więcej za produkt w fabryce, ale w zamian budować wizerunek firmy dostarczającej względnie solidne pojazdy ostatecznym klientom, to odnosi w Polsce sukces. Przykładów takich firm w Polsce mamy co najmniej cztery, a jedną z nich jest Barton i jego modele Falcon oraz N125 – ich testy znajdziecie na następnych stronach tego materiału, zaraz pod tabelkami z danymi technicznymi.

Skuter Barton Falcon o pojemności 125cc kosztuje 4700zł., a jego motocyklowy odpowiednik – model N125 – jest o niecałe 500zł tańszy. W ramach testu zabraliśmy je na wypad czytelników „MotoRmanii” do Portimao, gdzie służyły nam do poruszania się po padoku i po mieście.


Barton Falcon

Barton N125
Silnik
Typ:125 cm³, jednocylindrowy 4T,chłodzony powietrzem124 cm³, jednocylindrowy 4T,chłodzony powietrzem
Skrzynia biegów:automatyczna, bezstopniowamanualna, 5-biegowa
Stopień sprężania:bd11.3:1
Rozruch:elektryczny, nożnyelektryczny, nożny
Moc maks.:7,5 KM10,5 KM
Podwozie
Rama:stalowastalowa
Zawieszenie przód:standardowy widelecstandardowy widelec
Zawieszenie tył:2 amortyzatory olejowe2 amortyzatory olejowe
Hamulec przód:tarczowy, zacisk 1 tłoczkowy pływającytarczowy, zacisk 1 tłoczkowy pływający
Hamulec tył:bębnowybębnowy
Wymiary
Rozstaw osi:1380 mm1275 mm
Masa własna:118kg na sucho116kg na sucho
Spalanie:3,5L/100km3,5L/100km
Cena:4 700 zł4 349 zł

Pejser
Redaktor naczelny

Redaktor Naczelny. Pomimo tego, że ma tyle lat, ile połowa ekipy razem wzięta pozostał na etapie buntu młodzieńczego. Reprezentując staro szkolny styl jazdy napędza się zarówno na torze jak i na jednym kole. Masz sprawę ? Skontaktuj się . Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły