„Sekret” uślizgu – co musisz wiedzieć, aby kontrolować maszynę.

Kontrola uślizgu wymaga synchronizacji kilku czynników, ale najcześciej nie zdajemy sobie sprawy z NAJWAŻNIEJSZEGO! Jeżeli oczekujecie teraz opisów na kilka stron A4 to musimy was rozczarować. Jesteśmy dużymi przeciwnikami komplikowania ludziom jazdy na motocyklu poprzez doktoryzowanie się w kwestii poszczególnych aspektów jazdy. Prowadzenie maszyny jest bardzo prostą sprawą, i im bardziej sobie to uprościcie w głowie tym szybciej zrobicie progres. Pomijając trening stuntowy, na którym się nie znam – tutaj największe ukłony w stronę imponujących umiejętności naszych stunterów – największym problemem osób, które chcą zacząć wykorzystywać slajd w jeździe na torze jest brak zrozumienia kluczowej roli kąta złożenia motocykla. To jest cały „sekret”: najważniejszym narzędziem do kontroli slajdu jest KĄT ZŁOŻENIA maszyny. I to jest najtrudniejsze do opanowania, ponieważ wymaga przełamania bariery psychicznej związanej ze składaniem motocykla w zakręt kiedy czujemy, że tylne koło jest w slajdzie. 100% początkujących motocyklistów kiedy poczuje uślizg tylnego koła odprostowuje maszynę – doświadczony zawodnik kontynuuje proces zmiany kierunku. W zasadzie uślizg tylnego koła u zawodnika w większości przypadków zaczyna się dopiero w momencie pochylania motocykla do zakrętu, kiedy coraz mniejsza powierzchnia styku opony z asfaltem powoduje uślizg na mocnym hamowaniu silnikiem ( z dodatkiem tylnego hamulca). Na zamkniętym gazie podczas wejścia w zakręt uślizg…

Aby oglądać ten materiał ODBIERZ "1500 ZŁ PLUS" DLA CIEBIE na zakupy u naszych partnerów!
Przejdź szybką procedurę subskrypcji Pakietu Premium.
Kliknij w "Premium Content" aby mieć dostęp do ekskluzywnych materiałów

Ciesz się z rocznego dostępu do wyjątkowych materiałów i zrealizuj bon u naszych partnerów: AGV, Dainese, Ozon, Bitubo, POLand Position, Arrow, Motorraid, 
RobertOzon, East River Enduro, Braking, Pit Bike Racing Lublin, LocoGP

dainese
agv
arrow
bitubo
breaking
yamaha
robertozon
motorraid
ere
bitbike

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły