Bardzo nas cieszy, że od czasu do czasu możemy służyć jako zły przykład do „nie naśladowania”.
Trening sportowy ma sens kiedy możecie intensyfikować wyczucie określonych aspektów związanych z jazdą – w tym przypadku uślizgów przedniego oraz tylnego koła. Jedyną rzecz, którą warto naśladować w poniższym filmie to rodzaj treningu, który pozwala na zarządzanie uślizgami na stosunkowo niewielkiej prędkości. Jeżeli znajdziecie miejsce śliskie, gdzie maszyna może iść w uślizgu w każdej fazie zakrętu bez konieczności nadmiernej pracy nad utratą przyczepności to będziecie mogli koncentrować się np. tylko na pracy ciałem i rolgazie. Będzie dużo łatwiej wyselekcjonować i zaadresować akurat te umiejętności, które chcecie poprawić.
LISTA „CZEGO NIE ROBIĆ”
a) Nie trenujcie na zbyt małej przestrzeni, gdzie błąd może was narazić na uderzenie w mur lub słup. Jeżeli jesteś doświadczonym zawodnikiem, wiesz na co się decydujesz – zazwyczaj takie osoby potrafią zostawić sobie niezbędny margines bezpieczeństwa. Działasz na własne ryzyko. Natomiast wszystkie osoby dla których uślizg jest relatywnie nową techniką, nie znajduje się w ich strefie komfortu NIE MOGĄ ćwiczyć na przestrzeni ograniczonej przeszkodami. To jest prosta droga do szybkiego urazu.
b) Nie jedźcie na trening sami. W razie kontuzji zawsze warto mieć kogoś kto nam pomoże się pozbierać, zadzwoni po pogotowie. Jeżeli robisz trening samodzielnie to postaraj się mieć przy sobie w bezpiecznym miejscu telefon komórkowy. Niektóra odzież motocyklowa ma kieszenie pozwalające wsunąć telefon tak aby przylegał do mięśni uda. To stosunkowo bezpieczne miejsce – podczas wypadku telefon raczej nie spowoduje dodatkowej kontuzji. Jest szansa, że przygnieciony motocyklem ze złamaną nogą dasz radę sięgnąć do kieszeni i zadzwonić do Mamy 🙂
d) Zawsze bądźcie odpowiednio zabezpieczeni. Ochraniacze na łokcie, klatkę piersiową, nakolanniki… Pełny zestaw.
CO ROBIĆ ?
Mieć dużo luzu, dużo uśmiechu, dobrze się bawić i podchodzić pozytywnie do zadań.. A tak bardziej konstruktywnie to : ZAWSZE SIĘ NAGRYWAJ. Dzięki temu możesz dokonać analizy pozycji i tego co robisz na motocyklu. Możesz to porównać z filmami najlepszych i szukać różnic – odrobić w domu zadanie, wyselekcjonować kolejne elementy do poprawy, a następnie ponownie je zweryfikować w kolejnym nagraniu.