Technologia z Moto2 oraz 128 KM mocy i 80 Nm momentu.
Fanatycy zwinnych, szybkich i mocnych motocykli sportowych w klasie 600 w końcu się doczekali. Triumph oficjalnie zaprezentował nową Daytonę o lekko przydługiej nazwie Daytona Moto2 765 Limited Edition. Motocykl zapowiadaliśmy już nie raz, a teraz, w trakcie minionej rundy MotoGP na torze Silverstone, Brytyjczycy urządzili premierę i pochwalili się prawie wszystkimi danymi.
Triumph dostarcza silniki do motocykli klasy Moto2. Są to jednostki bazujące na tym, co znajdziemy w drogowym Street Triple 765 RS. Triumph zebrał więc całe doświadczenie, szczególnie w temacie przepływu gazów w dolocie, głowicy i wydechu, a w efekcie otrzymaliśmy limitowaną Daytonę 765.
W stosunku do Streeta, silnik otrzymał nowe tłoki, nowe wałki, nowe kanały dolotowe, nowe korbowody, tytanowe zawory dolotowe, zmodyfikowane otwory zaworowe oraz tuleje tłoków z powłoką DLC. W efekcie obroty wzrosły o 600 do poziomu 13 250 obr/min, a wyższy stopień kompresji wynosi teraz 12,9:1. Pojemność to 765 ccm. Efekt to 128 KM przy 12 250 obr/min oraz 80 Nm przy 9750 obr/min.
Wbrew pierwszym obawom, rama nie została bezpośrednio przeszczepiona z poprzedniego modelu. Rama bazuje na poprzedniej, jednak jest to nowa konstrukcja aluminiowa typu twin-spar. Stała się lżejsza, a jej geometrię rozwijano przy użyciu wyścigowego prototypu Triumpha do Moto2.
Triumph jeszcze nie pochwalił się jednak wagą nowej Daytony 765. Przy okazji Chief Product Officer, Steve Sargent, zaznaczył w rozmowie z MCN.com: „To jest ostatnia wersja Daytony w obecnej generacji. Jeżeli więc w przyszłości Daytona zostanie wskrzeszona, będzie to zupełnie nowa platforma.”
W podwoziu znajdziemy też niezłe zawieszenie Ohlins – widelec NIX30 i amortyzator tylny TTX36. Hamulce to zaciski Brembo Stylema pracujące wraz z pompą radialną z regulacją siły działania.
Wydech skonstruowany został wraz z marką Arrow – ma odzwierciedlać wygląd i wrażenia akustyczne z Moto2, a jednak pozostaje homologowany do użytku drogowego. Owiewki skonstruowane są z włókna węglowego i mają na sobie całkiem atrakcyjne malowanie z motywem flagi brytyjskiej. Na pokładzie jest też ekran TFT, czy quickshifter działający w obie strony. Jest przepustnica ride-by-wire, kilka trybów jazdy oraz ABS i kontrola trakcji, które można dopasować do warunków jazdy.
Triumph Daytona Moto2 765 Limited Edition wyprodukowana zostanie w ograniczonej liczbie sztuk. Powstanie 1530 motocykli, 765 sztuk na rynek USA i Kanady oraz 765 sztuk na resztę świata (głównie Europę). Motocykl trafi do salonów na początku 2020 roku. Cena w Wielkiej Brytanii ustalona została na poziomie 15 765 GBP, w przeliczeniu niemalże 76 tysięcy złotych.
Dane techniczne:
ENGINE TYPE | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder |
CAPACITY | 765 cc |
BORE STROKE | 78 x 53.38 |
COMPRESSION | 12.9:1 |
MAX POWER | 128bhp at 12,250 rpm |
MAX TORQUE | 59lb-ft at 9,750 rpm |
SYSTEM | Multi-point sequential electronic fuel injection with SAI. Electronic throttle control. |
EXHAUST | Stainless steel 3 into 1 exhaust system. Stainless steel underbody primary silencer. Arrow titanium secondary silencer. |
FINAL DRIVE | Chain |
CLUTCH | Wet Multiplate |
GEARBOX | 6-speed with Triumph Shift Assist |
FRAME | Front – Aluminium beam twin spar Rear – 2 piece high pressure die cast |
SWINGARM | Twin-sided, cast aluminium alloy |
FRONT WHEEL | Cast aluminium alloy 5-spoke 17 x 3.5 in |
REAR WHEEL | Cast aluminium alloy 5-spoke 17 x 5.5 in |
FRONT TYRE | 120/70 ZR17 |
REAR TYRE | 180/55 ZR17 |
FRONT SUSPENSION | Öhlins 43 mm upside down NIX30 forks with adjustable preload, rebound and compression damping |
REAR SUSPENSION | Öhlins TTX36 twin tube monoshock with piggy back reservoir, adjustable, rebound and compression damping |
FRONT BRAKE | Brembo Stylema 4 piston radial mono-block calipers, Twin 310 mm floating discs, switchable ABS |
REAR BRAKE | Brembo single piston caliper, Single 220 mm disc, switchable ABS |
WIDTH HANDLEBARS | 718mm |
HEIGHT WITHOUT MIRRORS | 1105mm |
SEAT HEIGHT | 822mm |
WHEELBASE | 1379mm |
RAKE | 23.2° |
TRAIL | 91.1mm |
WEIGHT | TBC |
TANK CAPACITY | 17.4L |
FUEL CONSUMPTION ** | TBC |
CO2 EMISSIONS ** | TBC |