Daytona 765, Tiger 900 oraz Thruxton Black: nowe Triumphy przyłapane na testach drogowych
Piotr Jędrzejak
7 sierpnia 2019

Triumph zabrał trzy swoje modele na ostateczne testowanie na krętych drogach hiszpańskich gór. 

Do sieci wypłynął komplet zdjęć szpiegowskich, wykonanych w trakcie drogowych testów nowych modeli Triumpha. Na hiszpańskich, górskich, krętych drogach Brytyjczycy objeżdżali nową, sportową (czytaj: Moto2) Daytonę 765, nowego Tigera 900 z wieloma zmianami, a także bardzo czarnego, także nowego Thruxtona Black.

Daytona 765

Pod koniec lipca Triumph ogłosił, że do klientów trafi ograniczona seria produkcyjna modelu Daytona Moto2 765 Limited Edition. Będzie to w zasadzie motocykl najbliższy wyścigówce Moto2, jednocześnie dopuszczony do ruchu na ulicach. Silnik w Moto2 ma ponad 140 KM, a w ta sama jednostka w Street Triple generuje 123 KM. Można więc spodziewać się mocy poniżej 140 KM.

Na zdjęciach widzimy Daytonę niemalże gotową do użytku. Póki co jest zupełnie czarna, ale finalnie należy spodziewać się czarnej grafiki w brytyjską flagę. Da się zauważyć, że główna rama pochodzi z poprzedniego modelu 675, ale cała reszta jest zmodyfikowana. Z przodu pracuje widelec Ohlins NIX30 z hamulcami Brembo Stylema, a z tyłu widać amortyzator Ohlins TTX.

Trzymamy kciuki, że Daytona 765 pojawi się nie tylko w limitowanej serii oraz że nie będzie wydmuszką z mocniejszym silnikiem, ale prawdziwie kompetentną, drogową wyścigówką.

Tiger 900

Tak naprawdę to nie wiadomo, czy to aby na pewno dziewięćsetka. Aktualnie w ofercie jest model Tiger 800 oraz 1200. Ten ze zdjęć to zdecydowanie ta niższa kategoria wagowa. Biorąc pod uwagę normy Euro5 oraz potrzebę większej mocy/pojemności, plotki sugerują, że połączono dół silnika Tigera z górą od Street Tripla i tak powstała 3-cylindrowa jednostka o pojemności 887 ccm. Sugerowana moc to powyżej 100 KM.

Jest także sporo innych zmian, jak nowoczesny (być może dotykowy) ekran, oświetlenie LED oraz obecność kontroli trakcji i ABSu współpracującego z wieloosiowym czujnikiem IMU. Zawieszenie to teraz Showa zamiast WP, jest też nowy wahacz. Zmodyfikowano ramę – jej tylna sekcja nie jest teraz jednością, ale została przymocowana do ramy głównej. Dzięki temu, w razie gleby w terenie, wystarczy wymienić tylną sekcję. Koła mają rozmiar 19 i 17 cali.

Thruxton Black

Wraz z prezentacją Rocketa 3 TFC, Brytyjczycy zapowiedzieli klasycznego, ale totalnie wypasionego Thruxtona TFC, oczywiście w limitowanej edycji. Teraz przyłapano Thruxtona w lekko niższej specyfikacji, w zupełnie czarnych barwach, co pozwala sądzić, że należy do serii Black znanej z katalogu Triumpha.

Kiedy?

Oficjalnej premiery nowych modeli należy spodziewać się najpóźniej na targach Eicma w Mediolanie. Nie jest jednak wykluczone, że Triumph zacznie ujawniać pierwsze szczegóły wcześniej.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się: