Na wystawie Intermot największą nowością od Suzuki (i być może największą nowością całej imprezy, obok Indiana FTR1200) był nowy model Katana – przeczytacie o nim tutaj. Ale na rok 2019 pojawiły się również niewielkie zmiany w litrowych GSX-Rach.
Bardziej wypasiona wersja GSX-R 1000R ma teraz przewody hamulcowe w stalowym oplocie, aby utrzymać większą regularność siły hamowania nawet pod dużym obciążeniem przez długi czas. Drugą nowością jest zmienny punkt mocowania wahacza, co na torze daje większe możliwości modyfikacji geometrii podwozia.
Zwykły GSX-R 1000 otrzymuje quickshifter, który do tej pory był w tym modelu jako płatna opcja dodatkowa. Quickshifter pracuje tutaj w obie strony – biegi do góry można zmieniać bez zamykania gazu, a dzięki wyrównaniu obrotów, biegi do dołu wskakują bez użycia sprzęgła.
Obie maszyny otrzymują nowe opony Bridgestone RS11s, które zastępują dotychczasowe RS10s. Również oba modele mają teraz czarny tłumik z nową osłoną termiczną.
Film promocyjny z „nowymi” GSX-Rami:
https://www.youtube.com/watch?v=hy3u1LQaHmk