Kawasaki przyznało otwarcie, że w klasie potężnych nakedów nie będzie walczyło liczbą koni mechanicznych, ale jakością prowadzenia.
A my jesteśmy przekonani, że nie tylko tym. Potężnym atutem Z1000 jest jego wygląd z dominującym ogromnym zbiornikiem, wysokim zadupkiem oraz miażdżącą czasoprzestrzeń lampą z czterema soczewkami! Jest to pierwszy motocykl Kawasaki z oświetleniem wyłącznie LEDowym.
Pierwszym podpunktem w zaletach Z1000 są hamulce. Zaciski Tokico Monobloc są montowane radialnie, mają po 4 tłoczki i pracują z radialną pompą. Kolejny punkt programu to zawieszenie. Widelec Showa Big Piston Fork ma pełną regulację, a jego konfiguracja ma sprzyjać nie tylko codziennej jeździe po bułki, ale i ostremu katowaniu na torze. Tylny amortyzator ma regulację napięcia oraz tłumienia odbicia. Rama jest aluminiowa, koła są lekkie, a masa jest scentralizowana, co ma jeszcze bardziej pozytywnie wpływać na jakość prowadzenia. Z1000 waży jednak 220 kg. ABS jest w opcji, a to kosztuje dodatkowy kilogram. Przy prezentacji zabrakło wzmianki o kontroli trakcji i trybach jazdy, szkoda.
Sam silnik to jednostka znana już z Z1000SX 2014 – ma więc 142 KM oraz 111 Nm. Kawasaki zadbało też o to, aby środkowy i dolny zakres obrotów dostarczał sporo emocji. Zbiornik paliwa ma 17 litrów, kierownica to szeroki, aluminiowy fat-bar w stylu streetfighterów, a zegary LCD są bardzo bajeranckie. Podoba się Wam?
Kawasaki Z1000 2014 – dane techniczne:
ENGINE | |
Type | Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four |
Displacement | 1,043 cm3 |
Bore and Stroke | 77.0 x 56.0 mm |
Compression ratio | 11.8:1 |
Valve system | DOHC, 16 valves |
Fuel system | Fuel injection:φ38 mm x 4 (Keihin) with oval sub-throttles |
Ignition | Digital |
Starting | Electric |
Lubrication | Forced lubrication, wet sump |
DRIVETRAIN | |
Transmission | 6-speed, return |
Final drive | Sealed chain |
Primary reduction ratio | 1.627 (83/51) |
Gear ratios: 1st | 2.600 (39/15) |
2nd | 1.950 (39/20) |
3rd | 1.600 (24/15) |
4th | 1.389 (25/18) |
5th | 1.238 (26/21) |
6th | 1.107 (31/28) |
Final reduction ratio | 2.867 (43/15) |
Clutch | Wet multi-disc, manual |
FRAME | |
Type | Twin-tube, aluminium |
Wheel travel: front | 120 mm |
rear | 122 mm |
Tyre: front | 120/70ZR17M/C (58W) |
rear | 190/50ZR17M/C (73W) |
Caster (rake) | 24.5o |
Trail | 101 mm |
Steering angle (left/right) | 29o / 29o |
SUSPENSION | |
Front: Type | 41 mm inverted fork with stepless compression and rebound damping and spring preload adjustability |
Rear: Type | Horizontal Back-link, gas-charged, with stepless rebound damping and preload adjustability |
BRAKES | |
Front: Type | Dual semi-floating 310 mm petal discs |
Caliper | Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston |
Rear: Type | Single 250 mm petal disc |
Caliper | Single-piston |
DIMENSIONS | |
Overall length | 2,045 mm |
Overall width | 790 mm |
Overall height / High position | 1,055 mm |
Wheelbase | 1,435 mm |
Ground clearance | 125 mm |
Seat height | 815 mm |
Curb mass | 220/221 kg |
Fuel capacity | 17 litres |
PERFORMANCE | |
Maximum power | 104.5 kW {142 PS} / 10,000 rpm |
Maximum torque | 111 Nm {11.3 kg-m} / 7,300 rpm |