Harley-Davidson Street 500 oraz Street 700 2014: oficjalne zdjęcia i dane!
Piotr Jędrzejak
5 listopada 2013

Minione dni były dla Harleya bardzo ważne. Dlaczego? Właśnie odbyła się premiera przełomowych motocykli z logo HD – niedużych modeli Street 500 oraz 750!

Dlaczego są to sprzęty przełomowe? Po pierwsze w czasach teraźniejszych producent z Milwaukee nie miał jeszcze w swojej ofercie tak małych motocykli, a po drugie jest to pierwszy sprzęt, którego podzespoły produkowane są… w Indiach! Po trzecie Street już przypadkiem wypłynął na światło dzienne i nie zebrał wtedy zbyt wielu oklasków. Nie wątpimy jednak, że Harley zadbał o wysoką jakość, przy okazji utrzymując cenę na niezbyt wygórowanym poziomie. Modele Street 500 i 750 mają kosztować w Stanach około 21 tysięcy złotych. Do pierwszych salonów trafi w drugim kwartale 2014.

Harley-Davidson Street 500 oraz Street 700 to generalnie identyczny motocykl. W danych technicznych nie różni się nawet masą, a jedynie pojemnością – jest to odpowiednio 494 oraz 749 cm3. Jednostka nazywa się Revolution X, jest w układzie V-Twin o 60-stopniowym rozwarciu cylindrów oraz posiada chłodzenie cieczą. W środku znalazło się po jednym wałku rozrządu oraz 4 zaworach na każdy cylinder. Napęd odbywa się za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni oraz pasa napędowego. Harley nie zdradził jeszcze mocy, ale jesteśmy bardziej niż pewni, że obie wersje załapią się na kategorię prawka A2.

Zresztą grupa docelowa jest jasno określona. Modele Street są przeznaczone dla młodych i mniej zaawansowanych motocyklistów. Podwozie zostało tak skonfigurowane, aby kanapa była nisko, a pozycja naturalna – co ma sprzyjać pewności siebie na motocyklu. 217 kg na mokro też nie powinno przytłaczać. Przy okazji Harley Street ma być zwrotny, bo jego naturalne środowisko to (zakorkowane) miasto. Z przodu znalazła się pojedyncza tarcza hamulcowa, a na pokładzie zmieszczą się 2 osoby.

Jedno trzeba Streetowi przyznać: wygląda jak prawdziwy Harley! Z przodu znalazło się wąskie, 17-calowe koło, zbiornik i błotniki są stalowe, a tylne światło i kierunki to LEDy. Wypada też powiedzieć, że jak na tani motocykl z Indii, Street wygląda naprawdę przyzwoicie!

Obejrzyjcie klip promocyjny:

http://www.youtube.com/watch?v=WoMtLTHNvMY

Jeżeli macie ochotę na trochę przydługiej gadki marketingowej, to pierwszy z poniższych filmów przedstawia szerokie możliwości tuningu Streeta, a drugi to obszerna prezentacja prosto z Mediolanu:

Harley-Davidson Street 500 oraz Street 700 – dane techniczne:

494 & 749 CC LIQUID COOLED REVOLUTION X™ ENGINE
6 SPEED TRANSMISSION
BELT DRIVE
2 INTO 1 EXHAUST
MID MOUNT CONTROLS
EASY LOCK TO LOCK SWEEP
SINGLE CALIPER DISC BRAKES
SPECIALLY TUNED SUSPENSION
2 UP SEAT WITH PASSENGER PEGS
METAL TANK AND FENDERS
LED TAIL LIGHTS AND BULLET SIGNALS
LOCKING GAS CAP, FORKS, AND IGNITION
V TWIN 60° 4-VALVES PER HEAD
WHEEL SIZE: 17” FRONT, 15” REAR
WHEELBASE: 59.5”
WEIGHT: 480 LBS (WET)
Sugerowana cena detaliczna od $6,700 – $7,500 USD
Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły