J125, ZX-10R Winter Test, ZZR1400 i SC-02: Kawasaki 2016 na Eicmie
Piotr Jędrzejak
19 listopada 2015

Kawasaki na targach Eicma wypadło dość słabo. Nie pokazano tam w zasadzie niczego nowego, ani ekscytującego. Zieloni zapowiedzieli 12 nowych modeli na najbliższe lata, a tymczasem w Mediolanie…

J125
Jedyną modelem, którego wcześniej nie widzieliśmy na żywo, był nowy skuter J125. Jest to mniejszy brat jedynego skutera Kawasaki J300, który to w zasadzie jest kopią Kymco Downtown 300. Oczywiście ma ABS w standardzie, a największą jego zaletą jest fakt, że Europejczycy mogą jeździć nim na prawku kat. B. No i jest całkiem ładny.

ZX-10R Winter Test
Nowa ZX-10R zaprezentowana została na początku października, więc to nie jest nowością. Razem z nią pojawił się bardziej dopasiony model KRT Edition, który celebrował Mistrzostwo Jonathana Rea w WSBK. Teraz na targach Eicma widzimy limitowaną edycję Winter Test. W przeciwieństwie do „dziesiątki” używanej w prawdziwych testach WSBK, ta edycja nie ma karbonowych owiewek, ale czarne matowe. Wśród dodatków jest też wydech Akrapovic oraz – uwaga – specjalna naklejka ‚płatek śniegu’ na szybie.

ZZR1400
Tutaj zmian też nie można nazwać radykalnymi. Zygzak na rok 2016 dostał przeprogramowany ECU oraz zmodyfikowany wydech, aby spełnić normy Euro 4. Jak twierdzi Kawasaki, obyło się bez strat w osiągach. Wśród nowości są też zegary z bardziej widocznymi cyframi oraz wyświetlacz, który można ustawić w negatywie.

Trochę więcej dzieje się w wersji ZZR1400 Performance Sport. Tutaj znalazł się wydech Akrapovic, wyższa szyba, zaciski hamulcowe Brembo M50 z pompą radialną Brembo i przewodami w stalowym oplocie oraz tylny amortyzator Ohlins TTX39 specjalnie dopasowany do ZZRa.

SC-02
Pamiętacie szkic koncepcyjnego SC-01 Spirit Charger sprzed kilku tygodni? Teraz mamy prawie to samo, ale nazywa się SC-01 Soul Charger i jest nakedem. To tyle. Moglibyśmy Wam streścić obszerną informację prasową na jego temat, ale nie wnosi ona nic nowego – wszystko przeczytacie przy okazji poprzedniego SC-01. Jedyne co wypada zauważyć, to fakt, że Kawasaki rzeczywiście mocno skupia się na motocyklach z doładowaniem.

Prezentując nowości przed tłumem zgromadzonym na stanowisku Zielonych, prezydent Kawasaki – Kenji Tomida brzmiał wręcz przepraszająco gdy podkreślił, że Kawasaki ma planie premiery 12 nowych modeli, ale na lata 2017 i 2018. Pozostaje nam poczekać.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły