Ducati Monster 1200 R: film, zdjęcia, dane techniczne!
Piotr Jędrzejak
15 września 2015

Włosi oficjalnie zaprezentowali nowego Monstera – jest najmocniejszym nakedem w historii Ducati! Sprawdźcie, co ma w środku.

Ducati Monster 1200 R w dużym stopniu bazuje na zwykłym Monsterze 1200, ale jest jego zdecydowanie bardziej sportową odmianą. Jak to napisali Włosi: „został zaprojektowany dla tych, dla których sportowe osiągi są stylem życia i którzy każdą przejażdżkę chcą traktować jako przeżycie upakowane adrenaliną – ale bez pomijania praktycznego aspektu motocykla klasy naked.” My pokusimy się o stwierdzenie, że Duży Monster w końcu jest taki, jaki powinien być w dniu premiery.

Największą nowością jest oczywiście nowy silnik. Zgodnie z naszymi przypuszczeniami jest nim jednostka Testastretta 11° DS (którą dobrze znacie, również z nowej Multistrady). Legitymuje się mocą 160 KM oraz momentem obrotowym 131,4 Nm. Te wartości są odpowiednio o 10% i 5,5% większe, niż w Monsterze 1200 S. Ducati podkreśla, że z tym silnikiem Monster 1200 R stał się sportowym potworem, ale dzięki elastyczności można go spokojnie używać na co dzień – aż 75% momentu dostępne jest od 3500 obr/min.

Monster 1200 R nie mogł stać się sportowy bez zmian w podwoziu. Zawieszenie to w pełni regulowany Ohlins, a zarówno przód i tył motocykla zostały podniesione o 15 mm, kanapa jest na wysokości 830 mm. Mocowania podnóżków (które są teraz oddzielne dla pasażera) to kute aluminium, a same podnóżki są z aluminium obrabianego metodą CNC. Wszystko po to, aby pozycja kierowcy była bardziej sportowa, a geometria motocykla pozwalała na głębsze złożenia. Pomogą w tym opony Pirelli Diablo Supercorsa SP (większy rozmiar z tyłu: 200/55 x ZR17) zamontowane na kutych felgach Marchesini. Tę ostatnią zmianę Włosi mocno podkreślają – lekkie felgi oznaczają zmniejszenie masy nieresorowanej oraz masy wirującej, co jest kluczowym czynnikiem poprawienia zwrotności motocykla. Razem z nowym zadupkiem i karbonowymi częściami, łącznie udało się oszczędzić 2 kg, dzięki czemu Monster 1200 R waży na sucho 180 kg.

Hamulce nie wymagały modyfikacji i tak jak w Monsterze 1200 S są to radialne, 4-tłoczkowe zaciski Brembo Monobloc evo M50 obsługiwane radialną pompą hamulcową. Monster 1200 R posiada ten sam Ducati Safety Pack, na który składa się ABS i kontrola trakcji, obsługiwane przez 3 tryby jazdy.

Dostępny będzie w dwóch odmianach kolorystycznych. Do polskich salonów trafi na początku roku 2016, jednak producent nie podaje jeszcze ceny końcowej.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły