Jest mocniejsza i wygląda jak duży brat CBR!
Hondy CBR250R nikomu nie trzeba przedstawiać. Pojawiła się w 2011 roku i momentalnie zyskała miano motocykla o dobrym prowadzeniu, niskich kosztach eksploatacji oraz z pewnym i dobrym silnikiem 1-cylindrowym. Teraz na rynku pojawia się jej nowa wersja, CBR300R – tak jak zapowiadaliśmy. Jej twórcom przyświecały dwa cele: osiągnąć lepsze osiągi silnika oraz zmienić jej styl z VFR na CBR! Trzysetka 2014 wygląda teraz, ze swoimi światłami, linią zbiornika i zadupka, zupełnie jak Fireblade! (Który na 2014 dostał nową głowicę.)
Chłodzony cieczą, jednocylindrowy silnik ma teraz 286 ccm (o 36 więcej), co uzyskane zostało jedynie przez dłuższy o 8 mm skok tłoka. Zwiększenie pojemności, a co za tym idzie mocy, momentu obrotowego i wibracji wymagało kilka innych, delikatnych zmian. Silnik jest teraz mocniej osadzony i lepiej wyważony, a przełożenie końcowe jest dłuższe dla wygodniejszego podróżowania z większymi prędkościami. Osiągi CBR300R 2014 to moc 30,4 KM przy 8500 obr oraz moment obrotowy 27 Nm przy 7250 obr. W porównaniu do 250-tki, jest to o 4 KM i 3,2 Nm więcej.
Niewielkiej zmianie uległa też pozycja kierowcy. Kanapa, mimo że jest na identycznej wysokości 785 mm, zapewnia pewniejsze podparcie nogami dzięki węższej konstrukcji. Rama, zawieszenie i rozmiar opon pozostały bez większych zmian. Układ hamulcowy również jest identyczny, z tą różnicą, że 2-kanałowy ABS jest montowany seryjnie. CBR300R w stanie gotowym do jazdy, bez paliwa waży 164 kg.
Honda CBR300R 2014 – dane techniczne:
ENGINE | |
Type | Liquid-cooled 4-stroke 4-valve, DOHC 1-cylinder |
Displacement | 286cc |
Bore ´ Stroke | 76mm x 63mm |
Compression Ratio | 10.7:1 |
Max. Power Output | 22.7 kW @ 8,500rpm |
Max. Torque | 27.0 Nm @ 7,250rpm |
Oil Capacity | 1.8L |
FUEL SYSTEM | |
Carburation | PGM-FI electronic fuel injection |
Fuel Tank Capacity | 13L |
Fuel Consumption | 30.2km/l – WMTC mode |
ELECTRICAL SYSTEM | |
Starter | Electric |
Battery Capacity | 12V-6AH |
ACG Output | 318 |
DRIVETRAIN | |
Clutch Type | Wet multiplate hydraulic clutch |
Transmission Type | 6 speed manual |
Final Drive | Chain |
FRAME | |
Type | Diamond Steel |
CHASSIS | |
Dimensions (L´W´H) | 2,035mm x 720mm x 1,120mm |
Wheelbase | 1,380mm |
Caster Angle | 25°05’ |
Trail | 98mm |
Seat Height | 785mm |
Ground Clearance | 145mm |
Kerb Weight | 164kg |
SUSPENSION | |
Type Front | 37mm telescopic fork, 130mm stroke |
Type Rear | Monoshock damper, Pro-Link swingarm, 107mm travel |
WHEELS | |
Type Front | Multi-spoke cast aluminium |
Type Rear | Multi-spoke cast aluminium |
Rim Size Front | 17M/C×MT2.75 |
Rim Size Rear | 17M/C×MT4.00 |
Tyres Front | 110/70-17 |
Tyres Rear | 140/70-17 |
BRAKES | |
System Type | ABS as standard. |
Type Front | 296mm single hydraulic disc with 2-piston caliper and sintered metal pads. |
Type Rear | 220mm single hydraulic disc with single-piston caliper and resin mold pads. |
INSTRUMENTS & ELECTRICS | |
Instruments | Analogue tachometer, digital odometer, speedometer, fuel gauge, temperature gauge and clock. |
Headlight | 12V; 55W x 2 (high) / 55W x 1 (low) |
Taillight | TBC |