2014 Honda CBR300R – zdjęcia i specyfikacja
Piotr Jędrzejak
7 listopada 2013

Jest mocniejsza i wygląda jak duży brat CBR!

Hondy CBR250R nikomu nie trzeba przedstawiać. Pojawiła się w 2011 roku i momentalnie zyskała miano motocykla o dobrym prowadzeniu, niskich kosztach eksploatacji oraz z pewnym i dobrym silnikiem 1-cylindrowym. Teraz na rynku pojawia się jej nowa wersja, CBR300R – tak jak zapowiadaliśmy. Jej twórcom przyświecały dwa cele: osiągnąć lepsze osiągi silnika oraz zmienić jej styl z VFR na CBR! Trzysetka 2014 wygląda teraz, ze swoimi światłami, linią zbiornika i zadupka, zupełnie jak Fireblade! (Który na 2014 dostał nową głowicę.)

Chłodzony cieczą, jednocylindrowy silnik ma teraz 286 ccm (o 36 więcej), co uzyskane zostało jedynie przez dłuższy o 8 mm skok tłoka. Zwiększenie pojemności, a co za tym idzie mocy, momentu obrotowego i wibracji wymagało kilka innych, delikatnych zmian. Silnik jest teraz mocniej osadzony i lepiej wyważony, a przełożenie końcowe jest dłuższe dla wygodniejszego podróżowania z większymi prędkościami. Osiągi CBR300R 2014 to moc 30,4 KM przy 8500 obr oraz moment obrotowy 27 Nm przy 7250 obr. W porównaniu do 250-tki, jest to o 4 KM i 3,2 Nm więcej.

Niewielkiej zmianie uległa też pozycja kierowcy. Kanapa, mimo że jest na identycznej wysokości 785 mm, zapewnia pewniejsze podparcie nogami dzięki węższej konstrukcji. Rama, zawieszenie i rozmiar opon pozostały bez większych zmian. Układ hamulcowy również jest identyczny, z tą różnicą, że 2-kanałowy ABS jest montowany seryjnie. CBR300R w stanie gotowym do jazdy, bez paliwa waży 164 kg.

Honda CBR300R 2014 – dane techniczne:

ENGINE
TypeLiquid-cooled 4-stroke 4-valve, DOHC 1-cylinder
Displacement286cc
Bore ´ Stroke76mm x 63mm
Compression Ratio10.7:1
Max. Power Output22.7 kW @ 8,500rpm
Max. Torque27.0 Nm @ 7,250rpm
Oil Capacity1.8L
FUEL SYSTEM
CarburationPGM-FI electronic fuel injection
Fuel Tank Capacity13L
Fuel Consumption30.2km/l – WMTC mode
ELECTRICAL SYSTEM
StarterElectric
Battery Capacity12V-6AH
ACG Output318
DRIVETRAIN
Clutch TypeWet multiplate hydraulic clutch
Transmission Type6 speed manual
Final DriveChain
FRAME
TypeDiamond Steel
CHASSIS
Dimensions (L´W´H)2,035mm x 720mm x 1,120mm
Wheelbase1,380mm
Caster Angle25°05’
Trail98mm
Seat Height785mm
Ground Clearance145mm
Kerb Weight164kg
SUSPENSION
Type Front37mm telescopic fork, 130mm stroke
Type RearMonoshock damper, Pro-Link swingarm, 107mm travel
WHEELS
Type FrontMulti-spoke cast aluminium
Type RearMulti-spoke cast aluminium
Rim Size Front17M/C×MT2.75
Rim Size Rear17M/C×MT4.00
Tyres Front110/70-17
Tyres Rear140/70-17
BRAKES
System TypeABS as standard.
Type Front296mm single hydraulic disc with 2-piston caliper and sintered metal pads.
Type Rear220mm single hydraulic disc with single-piston caliper and resin mold pads.
INSTRUMENTS & ELECTRICS
InstrumentsAnalogue tachometer, digital odometer, speedometer, fuel gauge, temperature gauge and clock.
Headlight12V; 55W x 2 (high) / 55W x 1 (low)
TaillightTBC
Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły