2014 Honda CBR300R – zdjęcia i specyfikacja

- Piotr Jędrzejak

Jest mocniejsza i wygląda jak duży brat CBR!

Hondy CBR250R nikomu nie trzeba przedstawiać. Pojawiła się w 2011 roku i momentalnie zyskała miano motocykla o dobrym prowadzeniu, niskich kosztach eksploatacji oraz z pewnym i dobrym silnikiem 1-cylindrowym. Teraz na rynku pojawia się jej nowa wersja, CBR300R – tak jak zapowiadaliśmy. Jej twórcom przyświecały dwa cele: osiągnąć lepsze osiągi silnika oraz zmienić jej styl z VFR na CBR! Trzysetka 2014 wygląda teraz, ze swoimi światłami, linią zbiornika i zadupka, zupełnie jak Fireblade! (Który na 2014 dostał nową głowicę.)

Chłodzony cieczą, jednocylindrowy silnik ma teraz 286 ccm (o 36 więcej), co uzyskane zostało jedynie przez dłuższy o 8 mm skok tłoka. Zwiększenie pojemności, a co za tym idzie mocy, momentu obrotowego i wibracji wymagało kilka innych, delikatnych zmian. Silnik jest teraz mocniej osadzony i lepiej wyważony, a przełożenie końcowe jest dłuższe dla wygodniejszego podróżowania z większymi prędkościami. Osiągi CBR300R 2014 to moc 30,4 KM przy 8500 obr oraz moment obrotowy 27 Nm przy 7250 obr. W porównaniu do 250-tki, jest to o 4 KM i 3,2 Nm więcej.

Niewielkiej zmianie uległa też pozycja kierowcy. Kanapa, mimo że jest na identycznej wysokości 785 mm, zapewnia pewniejsze podparcie nogami dzięki węższej konstrukcji. Rama, zawieszenie i rozmiar opon pozostały bez większych zmian. Układ hamulcowy również jest identyczny, z tą różnicą, że 2-kanałowy ABS jest montowany seryjnie. CBR300R w stanie gotowym do jazdy, bez paliwa waży 164 kg.

Honda CBR300R 2014 – dane techniczne:

ENGINE
TypeLiquid-cooled 4-stroke 4-valve, DOHC 1-cylinder
Displacement286cc
Bore ´ Stroke76mm x 63mm
Compression Ratio10.7:1
Max. Power Output22.7 kW @ 8,500rpm
Max. Torque27.0 Nm @ 7,250rpm
Oil Capacity1.8L
FUEL SYSTEM
CarburationPGM-FI electronic fuel injection
Fuel Tank Capacity13L
Fuel Consumption30.2km/l – WMTC mode
ELECTRICAL SYSTEM
StarterElectric
Battery Capacity12V-6AH
ACG Output318
DRIVETRAIN
Clutch TypeWet multiplate hydraulic clutch
Transmission Type6 speed manual
Final DriveChain
FRAME
TypeDiamond Steel
CHASSIS
Dimensions (L´W´H)2,035mm x 720mm x 1,120mm
Wheelbase1,380mm
Caster Angle25°05’
Trail98mm
Seat Height785mm
Ground Clearance145mm
Kerb Weight164kg
SUSPENSION
Type Front37mm telescopic fork, 130mm stroke
Type RearMonoshock damper, Pro-Link swingarm, 107mm travel
WHEELS
Type FrontMulti-spoke cast aluminium
Type RearMulti-spoke cast aluminium
Rim Size Front17M/C×MT2.75
Rim Size Rear17M/C×MT4.00
Tyres Front110/70-17
Tyres Rear140/70-17
BRAKES
System TypeABS as standard.
Type Front296mm single hydraulic disc with 2-piston caliper and sintered metal pads.
Type Rear220mm single hydraulic disc with single-piston caliper and resin mold pads.
INSTRUMENTS & ELECTRICS
InstrumentsAnalogue tachometer, digital odometer, speedometer, fuel gauge, temperature gauge and clock.
Headlight12V; 55W x 2 (high) / 55W x 1 (low)
TaillightTBC

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl