Blisko 160 tysięcy kierowców sprawdziło stan swojego konta punktowego bez wychodzenia z domu. Obywatele założyli niemal 60 tys. nowych Profili Zaufanych (eGO). To bilans po trzech dniach od uruchomienia e-usługi „Sprawdź swoje punkty karne”.
informacja prasowa
Możliwość sprawdzenia online punktów karnych to pierwszy etap programu CEPiK 2.0 prowadzonego przez Centralny Ośrodek Informatyki na zlecenie Ministerstwa Cyfryzacji. Usługa została udostępniona 24 kwietnia i od pierwszych godzin cieszy się wielkim zainteresowaniem użytkowników. Już pierwszego dnia liczba jej wywołań przekroczyła 100 tysięcy.
Aby skorzystać z e-usługi koniecznie trzeba mieć Profil Zaufany (eGO) czyli narzędzie do weryfikacji tożsamości obywatela. Profil można założyć na dwa sposoby: w sposób tradycyjny, rejestrując się na stronie pz.gov.pl, a następnie odwiedzając Punkt Potwierdzający z ważnym dokumentem tożsamości lub bez wychodzenia z domu z wykorzystaniem zewnętrznego dostawcy tożsamości. Od uruchomienia usługi „Sprawdź swoje punkty karne” obywatele założyli blisko 60 tys. nowych Profili Zaufanych, w zdecydowanej większości z użyciem e-konta w banku:
Aby sprawdzić stan konta punktowego należy wejść na stronę obywatel.gov.pl, na którym także panuje wzmożony ruch użytkowników. Przez pierwsze trzy dni działania usługi „Sprawdź swoje punkty karne” serwis miał 2 154 583 odsłon.
– Jesteśmy szczęśliwi, że trafiliśmy w potrzeby użytkowników. Sukces usługi „Sprawdź swoje punkty karne” przerósł nasze oczekiwania. Na jej popularność składa się prostota i dobre doświadczenie użytkownika. Latem przyszłego roku uruchomimy kolejne e-usługi w ramach Programu CEPiK 2.0 m.in. możliwość sprawdzenia online szczegółowych informacji o pojazdach czy uprawnieniach do kierowania pojazdami. Jednocześnie przestrzegam przed fałszywymi stronami, które wyłudzają nasze dane osobowe lub pieniądze. Punkty karne można sprawdzić wyłącznie na stronie Obywatel.gov.pl i nie wiąże się to z żadnymi opłatami – powiedziała Monika Jakubiak, dyrektor Centralnego Ośrodka Informatyki.
Centralny Ośrodek Informatyki to instytucja gospodarki budżetowej od grudnia 2015 r. podległa Ministerstwu Cyfryzacji. Przedmiotem podstawowej działalności COI jest wykonywanie usług na rzecz ministra w zakresie budowy, rozwoju i eksploatacji systemów teleinformatycznych. COI m.in. rozwija i administruje takimi systemami jak System Rejestrów Państwowych, CEPiK, platforma ePUAP. W przeszłości COI udostępniło już dwie e-usługi dla obywateli w oparciu o bazę CEPiK – historiapojazdu.gov.pl oraz bezpiecznyautobus.gov.pl.