Suzuki SV650A 2016 – wielki powrót! [dane, zdjęcia, film]

- Piotr Jędrzejak

Suzuki na targach Eicma zaskoczyło wszystkich i pokazało nową generację SV650A!

Zamiast silnika z turbo, zaskoczeniem na stoisku Suzuki jest za to powrót legendy w postaci średniej wielkości, uniwersalnego nakeda, czyli SV650. Nie ma wątpliwości, że Japończycy chcą wskrzesić wspaniałą legendę, która rozpoczęła się w 1999 roku, a następnie przeistoczyła się w niezbyt pozytywnie przyjętego Gladiusa. W porównaniu do niego, SV ma trochę bardziej konwencjonalne linie oraz klasyczny, okrągły reflektor. Podoba Wam się?

https://www.youtube.com/watch?v=ciVSFYIzF_g

Silnik to wciąż V2 o pojemności 645 ccm, ale jest sporo zmian – ponad 60 nowych części. Jednostka spełnia Euro 4, a przy tym produkuje więcej mocy (76 KM) i tyle samo momentu. Maksymalna wartość 63 Nm dostępna jest wprawdzie wyżej (8100 zamiast 6400 obr/min), ale Japończycy zapewniają, że dolny i średni zakres obrotów i tak jest mocniejszy. Przy tym średnie spalanie wyniesie 3,84 l/100 km! Zbiornik mieści 13,8 litrów paliwa.

Wewnątrz znalazły się nowe tłoki o zoptymalizowanej wytrzymałości, wadze i z powłoką zapewniającą mniejsze tarcie. Są po dwie świece na cylinder, a w dwóch przepustnicach znalazły się nowe, 10-punktowe wtryskiwacze. Na pokładzie jest system łatwego rozruchu (jedno kliknięcie, a komputer sam steruje rozrusznikiem) oraz asystent niskich obrotów, który pomoże uniknąć szarpania szczególnie w przypadku mniej zaawansowanych motocyklistów oraz pomoże w potężnym starcie z miejsca.

Suzuki SV650A 2016 (11)

Podwozie również zostało zaktualizowane o 70 nowych części. Nowa rama kratownicowa zbudowana z lekkiej stali zapewnia odpowiednią sztywność i wąską konstrukcję motocykla. W efekcie SV650A waży 197 kg z płynami, czyli o blisko 7 kg mniej od Gladiusa. Kanapa znalazła się na wysokości 785 mm, a zegary to przyjemny wyświetlacz LCD. Tylne światła to LEDy.

Zawieszenie to klasyczny widelec o śr. 41mm, amortyzator na dźwigienkach i klasyczny, stalowy wahacz. Suzuki nie wspomina o możliwościach regulacji i jedyne co widzimy na zdjęciach, to regulacja napięcia tylnej sprężyny. SV650A posiada nowy i lekki ABS od Nissina. (Dostępna jest też wersja SV650 bez ABSu, ale nie na rynku europejskim, więc ją pomijamy). Układ hamulcowy to dwie tarcze 290 mm i proste, dwutłoczkowe zaciski z przodu oraz tarcza 240 mm z tyłu.

Suzuki SV650A 2016 (5)

Suzuki SV650A dostępne będzie w czterech wersjach kolorystycznych (biały, czarny, niebieski, czerwony) i pojawi się w salonach w okolicy późnej wiosny/wczesnego lata. Cena nie została podana, ale można spodziewać się, że będzie atrakcyjna.

Suzuki SV650 2016 dane techniczne

Suzuki SV650A 2016 (6)

Suzuki SV650A 2016 (1)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl