WSBK Misano – Dublet Biaggiego i pech Polaków – Wyniki

- Mick

Zgodnie z oczekiwaniami, lider klasyfikacji generalnej, Włoch Max Biaggi przed własnymi kibicami wygrał oba wyścigi siódmej rundy motocyklowych MŚ World Superbike na torze Misano. Szczęścia w San Marino nie mieli tym razem Polacy. Oto relacja z wyścigowej niedzieli i wyniki:

Pierwszy wyścig Superbike: Weterani górą

Mimo startu z pole position, Tom Sykes na Kawasaki stracił prowadzenie już w pierwszym zakręcie, a przez około dwie trzecie dystansu na czele jechał ruszający z drugiego pola Jonathan Rea na Hondzie.

Z uwagi na nieco niższą temperaturę w niedzielę w południe, zespół Honda World Superbike Team postawił jednak na nieco bardziej miękką, tylną oponę. Tym sposobem Rea szybko wypracował sobie niewielką przewagę, ale z czasem zaczął tracić tempo i musiał zadowolić się dopiero czwartym miejscem.

Przez pierwszą połowę wyścigu za plecami liderów jechali Sykes, Giugliano, Haslam i Melandri, który dogonił grupę po kilku kółkach ale pod koniec dystansu całkowicie stracił tempo i musiał się wycofać. Z okrążenia na okrążenie sytuacja zaczęła się jednak zmieniać. Zawodnicy korzystający z czterocylindrowych rzędówek zamordowali swoje opony i zaczęli jechać coraz wolniejszym tempem, podczas gdy Giugliano dogonili startujący ze środka stawki po fatalnych kwalifikacjach: Max Biaggi i Carlos Checa.

Końcówka wyścigu była pojedynkiem tego duetu, choć Biaggi obronił prowadzenie, wygrywając po raz pierwszy od otwierających sezon zmagań w Australii i umacniając się jednocześnie na prowadzeniu tabeli. Guigliano uzupełnił podium, a za jego plecami finiszowali Sykes i Rea, do których pod koniec mocno zbliżył się dosiadający prywatnej Aprilii Chaz Davies.

Wyścig Supersport: Pech Bogdanki, wygrana Sofuoglu

Zmagania Supersportów pełne były niespodzianek i dość nietypowych sytuacji, choć stawka mocno się rozciągnęła, a na czele zabrakło nieco bezpośredniej walki. Po wywalczeniu swojego czwartego pole position w tym sezonie, spod świateł świetnie ruszył Sam Lowes, reprezentujący barwy lubelskiej ekipy Bogdanka PTR Honda, jednak szybko wyprzedzili go Kenan Sofuoglu, Jules Cluzel i Fabien Foret. Jak się później okazało, 22-latek miał problemy ze sprzęgłem.

Foret przestrzelił jednak pierwszą szykanę wyścigu i z czasem sędziowie zdecydowali, że musiał oddać dwie pozycje. Oddał jedną, przepuszczając na trzeciej miejsce Lowesa, jednak nie dał dogonić się kolejnemu zawodnikowi, za co po kilku okrążeniach ukarano go przejazdem przez aleję serwisową. Francuz wrócił na tor i dojechał do mety na ósmym miejscu.

Zawodnicy Bogdanki tym razem mieli sporego pecha. Mathew Scholtz upadł na piątym okrążeniu, walcząc o piętnaste miejsce z Imre Tothem. Węgier uderzył zawodnika z RPA w przednie koło w trzecim zakręcie, wysyłając debiutanta z RPA na pobocze.

Na dwunastym kółku z trzeciej pozycji upadł Sam Lowes, który wrócił co prawda na tor, ale finiszował bez punktów, na osiemnastym miejscu. Chwilę później przewrócił się Marek Szkopek, który w ten weekend zastępował kontuzjowanego brata, Pawła. „Mikro” swój debiut w World Supersport rozpoczął solidnie, z 28. pola startowego awansując na 23. miejsce, ale niestety, do mety nie dojechał.

Szkopek, Lowes, Scholtz, Piasecki… – wypowiedzi po wyścigu w San Marino

Na czele stawki Cluzel jechał jak cień za prowadzącym Sofuoglu, ale lider klasyfikacji generalnej nie dał Francuzowi żadnej okazji do ataku i z niewielką przewagą odniósł swoje drugie zwycięstwo w tym sezonie. Dzięki drugiemu miejscu Cluzel awansował jednak na drugą pozycję w tabeli, w której traci 22 oczka do lidera, a o 8 wyprzedza Lowesa. Podium uzupełnił na Misano jeden z faworytów publiczności, Alex Baldolini na Triumphie

Drugi wyścig Superbike: Biaggi bezkonkurencyjny

Tom Sykes na Kawasaki tym razem po starcie obronił prowadzenie, ale genialnie spod świateł ruszył zwycięzca pierwszego wyścigu, Max Biaggi, który szybko wysunął się na czoło stawki i rozpoczął ucieczkę po drugie zwycięstwo dnia.

Podczas gdy Sykes tracił kolejne pozycje, Jonathan Rea na Hondzie i Leon Haslam na BMW walczyli o drugie miejsce. Z toru wyleciał za to trzeci w pierwszym wyścigu, Davide Giugliano. Poza podium finiszowali Włosi na BMW: Melandri, Badovini i Fabrizio, przed Sykesem, który obronił się przed kolegą z Kawasaki, Lorisem Bazem.

Odnosząc swoje trzecie zwycięstwo w tym roku, Biaggi umocnił się w tabeli, w której o 38,5 punktu wyprzedza Jonahtana Rea. Trzeci jest Sykes, zaś czwarty Marco Melandri.

Carlos Checa także liczył na nawiązanie walki o wygraną, ale przewrócił się po tym, jak na hamowaniu do czwartego zakrętu zaatakował go Marco Melandri. Za nami już połowa sezonu, a Hiszpan nie zdobył punktów w sześciu z trzynastu wyścigów. Po zmaganiach w San Marino, Checa jest piąty w tabeli, a jego strata do Biaggiego urosła do bagatela, 50 punktów.

Wyścig European Junior Cup: Dramat Polaków

Niestety na starcie wyścigu Pucharu Europy Juniorów zabrakło lidera klasyfikacji generalnej i zwycięzcy z holenderskiego Assen, Adriana Paska. Zawodnik lubelskiej ekipy Bogdanka Junior Team Poland upadł podczas sobotnich kwalifikacji, łamiąc prawy bark.

Pod nieobecność „Pasia” świetnie radził sobie jednak jego kolega zespołowy, świeżo upieczony maturzysta, Artur Wielebski, który wywalczył wysokie, drugie pole startowe, tuż za zdobywcą pole position, Austriakiem Lucasem Wimmerem. Niestety, „Arti” upadł w trzecim zakręcie wyścigu po uderzeniu przez jednego z rywali, dzięki czemu Wimmer dowiózł do mety niezagrożone zwycięstwo, a podium uzupełnili Hiszpan Christian Vidal i Australijczyk Giuseppe Scarcella.

Wielebski zdołał przebić się na dwunastą pozycję, zaś Szymon Kaczmarek finiszował na czternastym miejscu. Nowym liderem tabeli jest Vidal, do którego Pasek traci tylko jeden punkt, a Wielebski siedem oczek. Czwarta runda EJC za 3 tygodnie w Aragonii.

Wielebski, Kaczmarek, Piasecki… – wypowiedzi po wyścigu EJC

Superstock 1000: Znów Barrier, Chmielewski sekundę od punktów

Mimo świetnej dyspozycji nowego Ducati Panigale w kwalifikacjach, podium wyścigu Superstock 1000 zdominowali zawodnicy na BMW. Francuz Sylvain Barrier odniósł swoje trzecie zwycięstwo w tym sezonie, wracając na prowadzenie w tabeli po upadku z Monzy. Drugi był jego kolega zespołowy z ekipy BMW Motorrad Italia Goldbet, Lorenzo Baroni, który w pięknym stylu wyprzedził w przedostatnim zakręcie, ostatecznie trzeciego na mecie, Michele Magnoni…. po zewnętrznej!

Pierwszy start przerwano już po trzech kółkach z powodu oleju rozlanego na torze, wskutek czego wznowiony wyścig liczył tylko sześć okrążeń. Nie była to dobra wiadomość dla jedynego Polaka w stawce, Andrzeja Chmielewskiego, który musiał przebijać się z 23 pola startowego, ale były dwukrotny mistrz Polski finiszował ostatecznie na szesnastej pozycji, sekundę za punktowaną piętnastką. „Andrew” wyprzedził aż trzech zawodników na ostatnim kółku i nie ma wątpliwości, że gdyby wyścig był dłuższy, 22-latek dowiózłby do mety kolejne w tym roku punktu.

Andrzej Chmielewski o wyścigu w San Marino – wypowiedź

Andrzej zostaje w San Marino, gdzie za dwa tygodnie weźmie udział w World Ducati Week. Jak dowiedziała się MotoRmania, zespół Ducati Red Devils Roma najprawdopodobniej pozwoli wówczas Chmielewskiemu przetestować motocykl w specyfikacji Superbike. Czyżby zbliżał się dzień, w którym wreszcie zobaczymy Polaka na pełen etat w najbardziej prestiżowej kategorii wyścigów motocykli produkcyjnych?

Podsumowanie weekendu World Superbike w San Marino już w poniedziałek na MotoRmania.com.pl.

Wyniki

Pierwszy wyścig superbike:

1. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38’58.471

2. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38’58.776

3. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 39’02.974

4. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 39’07.329

5. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 39’10.098

6. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 39’10.729

7. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 39’11.022

8. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 39’12.032

9. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 39’15.485

10. Leon Camier (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 39’16.832

Wyścig Supersport:

1. Kenan Sofuoglu (Kawasaki DeltaFin Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 36’44.023

2. Jules Cluzel (PTR Honda) Honda CBR600RR 36’45.251

3. Alex Baldolini (Power Team by Suriano) Triumph Daytona 675 37’04.620

4. Roberto Tamburini (Team Lorini) Honda CBR600RR 37’05.823

5. Broc Parkes (Ten Kate Racing Products) Honda CBR600RR 37’10.380

6. Sheridan Morais (Kawasaki DeltaFin Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 37’10.958

7. Jed Metcher (Rivamoto Junior Team) Yamaha YZF R6 37’17.206

8. Fabien Foret (Kawasaki Intermoto Step) Kawasaki ZX-6R 37’18.610

9. Vittorio Iannuzzo (Power Team by Suriano) Triumph Daytona 675 37’20.876

10. Andrea Antonelli (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 37’22.236

18. Sam Lowes (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 37’49.673

RT. Marek Szkopek (Bogdanka Honda PTR) Honda CBR600RR 19’11.017

RT. Mathew Scholtz (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 6’56.439

Drugi wyścig Superbike:

1. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 39’01.869

2. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 39’07.224

3. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 39’07.600

4. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 39’08.873

5. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 39’09.790

6. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 39’19.160

7. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 39’19.220

8. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 39’19.499

9. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 39’20.080

10. Matteo Baiocco (Barni Racing Team Italia) Ducati 1098R 39’30.000

Wyścig European Junior Cup:

1. Lukas Wimmer (MSC Schalchen) KTM Duke 690 17’02.314

2. Christian Vidal (Moto Club GP2012) KTM Duke 690 17’10.113

3. Giuseppe Scarcella (Held Australia) KTM Duke 690 17’10.182

4. Javier Orellana (Europ Foods) KTM Duke 690 17’15.435

5. Jean Francois Demoulin (JFA Performances) KTM Duke 690 17’15.498

6. Federico Fazzina (Moto Vudu) KTM Duke 690 17’16.017

7. Jake Lewis (Jake Lewis Racing) KTM Duke 690 17’17.938

8. Stinius Viking Odegard (Team Stinius Viking Odegard) KTM Duke 690 17’18.476

9. Brandon Kyee (Brandon Kyee Racing) KTM Duke 690 17’18.480

10. Ilya Mikhalchik (Wind Racing) KTM Duke 690 17’21.636

11. Nicola Di Girolamo (Nicola Di Girolamo Racing) KTM Duke 690 17’21.767

12. Artur Wielebski (Bogdanka) KTM Duke 690 17’43.347

13. Garijs Rozkalns (Bruno Racing) KTM Duke 690 17’45.972

14. Szymon Kaczmarek (Bogdanka) KTM Duke 690 17’46.048

15. Sergio Manzaneque (S.M.G. Racing) KTM Duke 690 17’57.884

Wyścig Superstock 1000:

1. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 10’06.206

2. Lorenzo Baroni (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 10’06.343

3. Michele Magnoni (G.M Racing) BMW S1000 RR 10’06.734

4. Eddi La Marra (Barni Racing Team Italia) Ducati 1199 Panigale 10’06.777

5. Lorenzo Savadori (Barni Racing Team Italia) Ducati 1199 Panigale 10’08.475

6. Jeremy Guarnoni (MRS) Kawasaki ZX-10R 10’08.778

7. Bryan Staring (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 10’08.861

8. Kev Coghlan (DMC Racing) Ducati 1199 Panigale 10’11.924

9. Fabio Massei (EAB Ten Kate Junior Team) Honda CBR1000RR 10’13.719

10. Markus Reiterberger (Team Alpha Racing) BMW S1000 RR 10’13.863

16. Andrzej Chmielewski (Red Devils Roma) Ducati 1098R 10’24.642

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl