Checa wygrywa pierwszy wyścig na Imoli

- Mick

Obrońca mistrzowskiego tytułu, Carlos Checa, pewnie zwycięża w pierwszym wyścigu drugiej rundy MŚ Superbike na włoskim torze Imola, wyprzedzając startującego z pole position Toma Sykesa.

Po starcie w pierwszy zakręt za Sykesem składają się Checa i dosiadający Aprilii faworyt publiczności, Max Biaggi. Już w drugiej szykanie dochodzi o kolizji, w efekcie której Joan Lascorz na Kawasaki wyjeżdża poza tor, a Brytyjczyk Leon Camier na Suzuki upada i wycofuje się z wyścigu.

W ostatniej szykanie pierwszego okrążenia Biaggi traci trzecie miejsce na rzecz świetnie radzącego sobie przez cały weekend Francuza, Sylvaina Guintoli, jednak Włoch kontruje na prostej startowej i w pierwszy zakręt drugiego kółka składa się przed zawodnikiem Effenbert Liberty Ducati. Okazję do ataku wykorzystuje również Leon Haslam na BMW, lecz obaj, razem z Guintolim, popełniają błąd i ścinają kolejny zakręt wjeżdżając na pobocze. Wracając na tor, Guintoli zalicza uślizg tylnego koła i upada, co oznacza dla niego koniec wyścigu. W Ducati Francuza po chwili uderza wracający do akcji po kontuzji Chaz Davies.

Sykes i Checa uciekają reszcie stawki, podczas gdy duet Aprilii, Biaggi i Eugene Laverty, samotnie jedzie odpowiednio na trzecim i czwartym miejscu. Na trzecim kółku Irlandczyk popełnia jednak błąd i po przestrzeleniu ostatniej szykany, wraca na tor na szóstej pozycji, za Jonathanem Rea na Hondzie i Haslamem. Po chwili zawodnik BMW wyprzedza Hondę z numerem 65 i rusza w pogoń za jadącym na trzecim miejscu Biaggim.

Na dwunastym z dwudziestu jeden okrążeń Checa wyprzedza Sykesa na trudnym hamowaniu z górki do szybkiego zakrętu Aque Minerali i rozpoczyna ucieczkę, ostatecznie wpadając na linię mety nieco ponad trzy sekundy przed dosiadającym fabrycznego Kawasaki Brytyjczykiem.

Za ich plecami Haslam dogania Biaggiego i na siedemnastym okrążeniu odbiera mu najniższy stopień na podium. Niespodziewanie do walki o piąte miejsce włącza się młody Lorenzo Zanetti na Ducati, jednak na szóstym okrążeniu wyprzedza go Laverty, a chwilę później także Marco Melandri i Joan Lascorz. Obaj stracili czas na początku wyścigu. Lascorz po kolizji z Camierem na pierwszym okrążeniu, a Melandri po przestrzeleniu ostatniej szykany na drugim kółku.

Pierwszą dziesiątkę uzupełniają Jonathan Rea, który mimo świetnego początku, znów stracił mnóstwo czasu w drugiej połowie wyścigu, najprawdopodobniej z powodu problemów z oponami oraz Włoch Niccolo Canepa – kolega zespołowy startującego w pucharze Superstock 1000, Andrzeja Chmielewskiego. Trzynasty finiszuje kontuzjowany John Hopkins, tuż za Jakubem Smrzem i Maximem Bergerem oraz minimalnie przed Leandro Mecardo i Ayrtonem Badovinim.

Wyniki pierwszego wyścigu Superbike:

1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38’06.264
2. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38’09.470
3. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38’11.857
4. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38’12.783
5. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38’30.926
6. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38’33.525
7. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38’33.648
8. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 38’34.563
9. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 38’40.331
10. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 38’41.988
11. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 38’43.002
12. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 38’43.521
13. John Hopkins (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000 38’56.682
14. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 38’59.887
15. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 39’00.206
16. Brett McCormick (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 39’00.403
17. Mark Aitchison (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 39’04.208
18. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 39’12.497
19. David Salom (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 38’08.075

RT. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 14’55.953
RT. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 15’15.537
RT. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 1’51.678
RT. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 1’53.395
RT. Leon Camier (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000
RT. Lorenzo Alfonsi (Team Pro Ride Real Game Honda) Honda CBR1000RR

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl