MotoGP – Zapowiedź GP Niemiec prosto z Sachsenringu

- Mick

W ten weekend sezon MotoGP rozpoczyna się od nowa, a wszystko to przez fakt, iż po ostatnich zmaganiach w Holandii, Jorge Lorenzo i Casey Stoner zrównali się punktami na czele klasyfikacji generalnej. Czy jeden z najwolniejszych i najkrótszych torów w kalendarzu MŚ znów dostarczy jednych z największych emocji w tym roku? MotoRmania będzie szukała odpowiedzi na miejscu.

Jorge Lorenzo rozpoczął sezon w niemal idealnym stylu, ale szalony manewr Alvaro Bautisty w Holandii sprawił, że wyścig w Assen wygrał obrońca tytułu, Australijczyk Casey Stoner, dzięki czemu zrównał się z Hiszpanem punktami na czele tabeli.

To wszystko sprawia, że w ten weekend sezon MotoGP praktycznie rozpoczyna się od nowa, a przed nami dwie rundy pod rząd. Pierwsza z nich, Grand Prix Niemiec, już rozpoczęła się na saksońskim Sachsenringu. To najwolniejszy i drugi najkrótszy tor w kalendarzu (po Laguna Seca), charakteryzujący się ogromną dysproporcją jeśli chodzi o ilość lewych i prawych zakrętów, tych pierwszych jest aż dziesięć. Prawych tylko trzy, ale za to jeden z nich, dziesiątka, czyli tzw. „wodospad” to jeden z najszybszych łuków w kalendarzu – na dodatek pierwszy prawy po długiej serii lewych zakrętów.

Czytaj także: Relacja z ostatniego wyścigu w Assen

Z tego powodu opony będą podczas Grand Prix Niemiec wyjątkowo ważne. Także dlatego, że dwa ostatnie wyścigi były pełne przypadków „felernego” ogumienia. W Assen tylne opony w motocyklach Valentino Rossiego i Bena Spiesa dosłownie się rozpadły. Na Silverstone problem z ogumieniem miał Casey Stoner i znów Spies. W ten weekend dobór opon będzie taki sam, jak tydzień temu w Holandii, więc wszystko jest możliwe – szczególnie biorąc pod uwagę unikalną charakterystykę toru.

Co wydarzy się na czele stawki? Honda ma problemy z wibracjami i ogólnym zachowaniem przodu motocykla, a także brakiem przyczepności w pełnym złożeniu. To może mocno utrudnić życie obrońcy tytułu i trzeciemu w tabeli, Daniemu Pedrosie, który triumfował na Sachsenringu w dwóch ostatnich edycjach Grand Prix Niemiec – jego drobna masa pomaga na pełnym wolnych zakrętów i stromych podjazdów torze.

Czy sytuację wykorzysta Lorenzo, który co prawda nigdy tutaj nie wygrał, ale po wypadku z Assen zrobi wszystko, aby wrócić na czoło klasyfikacji generalnej? Jak na tak technicznym torze poradzi sobie Valentino Rossi, którego Ducati zmaga się przecież z ogromną podsterownością… rok temu „Doktor” startował tutaj z przedostatniej pozycji i finiszował prawie pół minuty za zwycięzcą.

Wreszcie, co wydarzy się za kulisami? Czy na układance dotyczącej przyszłego sezonu kolejne puzzle zaczną trafiać na swoje miejsce? Czy Pedrosa zostanie w Repsol Hondzie, Crutchlow Yamasze, a Rossi w Ducati? A może cała trójka zamieni się miejscami? Odpowiedzi na te pytania będziemy w ten weekend szukali dla Was za kulisami. Mick jest w ten weekend na Sachsenringu, gdzie zrobi dla czytelników MotoRmanii szereg wywiadów i zdjęć. Jeśli macie jakieś pytania do swoich ulubionych zawodników – zostawcie je w komentarzach. Mick wybierze najciekawsze i spróbuje zdobyć odpowiedzi.

Jeszcze dzisiaj wieczorem zapraszamy na pierwszy z codziennych felietonów z cyklu „Z dziennika Micka”, z których dowiecie się, co działo się za kulisami. W czwartek co prawda na torze nie dzieje się nic, jeśli chodzi o samo ściganie, ale plan dnia jest dzisiaj wyjątkowo napięty!

Pamiętajcie także, że o ile znów wszystkie sesje będziecie mogli oglądać na żywo w Polsacie Sport, o tyle wyścig MotoGP w niedzielę wyjątkowo odbędzie się o godzinie 13:00 – po wyścigu Moto2 i przed pojedynkiem Moto3.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl