Niemiecki tor Nurburgring bankrutuje

- Piotr Jędrzejak

Nie ma co panikować, jeszcze nic straconego.

Na pewno słyszeliście kiedyś o torze Nürburgring, a jeżeli ta nazwa nic Wam nie mówi, to może „Zielone Piekło”, albo po prostu Ring? Ewentualnie Północna Pętla (Nordschleife), która jest najbardziej rozsławioną konfiguracją toru – ma 23 kilometry, jest częstym obiektem testowym dla najróżniejszych pojazdów oraz jest otwarta dla każdego chętnego entuzjasty jazdy po winklach.

Teraz okazuje się, że Nürburgring GmbH, państwowa firma będąca właścicielem obiektu, jest bankrutem. Firma liczyła na dofinansowanie od Komisji Europejskiej w wysokości 13 milionów Euro, aby uniknąć statusu bankruta. Państwo wpompowało jednak już zbyt dużo pieniędzy, a UE chce ten proces zakończyć. Wartość Nurburgringu ocenia się na 126 mln euro, a firma jest w 413-milionowym długu.

Póki co wszelkie wydarzenia będą się tam odbywały bez zakłóceń, a GP Niemiec F1 w sezonie 2013 bez zmian wystartuje na legendarnym torze. Specjaliści twierdzą, że jest zbyt wcześnie, aby mówić, co stanie się teraz z Nurburgringiem – najlepszą opcją byłoby wykupienie przez prywatnego inwestora i pozostawienie toru przy życiu. Aktualnie na Ringu trwają prace usuwania starych drzew i wszelkiego rodzaju innych zanieczyszczeń, aby potencjalny nabywca nie przeraził się obiektem zbyt mocno.

Zamknięcie Zielonego Piekła byłoby jednocześnie zabiciem legendy i wielką szkodą dla motoryzacji. Poza tym, gdzie wtedy odbywałyby się pojedynki takie jak Porsche i Nissana (marki kłóciły się, czyje auto ma tam lepszy czas), czy próby bicia rekordów motocyklowych – zobaczcie najszybszego Andiego Carlila na starej R1 oraz poprzedni rekord pełny wspaniałych ujęć z ZX-10R:

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl