Zestawienie i ceny motocykli superbike 2015: ile złotych kosztuje 1 KM mocy?!

- Piotr Jędrzejak

Mamy dla Was ceny wszystkich, litrowych motocykli sportowych na rok 2015! Ale ważniejsza będzie odpowiedź na pytanie, ile dokładnie kosztuje 1 KM mocy?

Tegoroczne targi Intermot w Niemczech oraz Eicma w Mediolanie obrodziły dość sporą liczbą nowych motocykli sportowych, a my zauważyliśmy, że wyznacznikiem dla wszystkich producentów była chyba bariera 200 KM. Generalny zachwyt mocą maksymalną, elektroniką i wszelkimi dodatkami jak telemetria, sprowadził nas w MotoRmanii do dyskusji nad prostym pytaniem – ile złotych trzeba zapłacić za jednego konia mechanicznego w przypadku litrowych motocykli sportowych?!

Wiadomo, że wartość KM to nie wszystko. Nawet Valentino Rossi w niedawnym wywiadzie powiedział, że w nowych motocyklach moc jest tak Kawasaki Ninja H2 2015 - Instrumentsogromna, że gdyby nie elektronika, nie dałoby się nimi skutecznie jeździć. Zauważył też, bardzo słusznie zresztą, że o ile w kilkuletnich konstrukcjach kontrola trakcji działa dość agresywnie, to w nowych sprzętach (na przykładzie nowej R1 2015), ingerencja całej elektroniki jest niezauważalna. I właśnie dzięki temu pełna moc daje się spokojnie wykorzystywać!

No ale do rzeczy! Poniżej widzicie prostą tabelkę, która odpowiada na proste pytanie – ile kosztuje 1 KM? Oczywiście nie kupuje się jedynie mocy, ale o szczegółach poczytacie jeszcze niżej. Ceny większości z tych motocykli nie zostały jeszcze potwierdzone oficjalnie, jednak przy ich szacowaniu kierowaliśmy się najlepszymi możliwymi źródłami – nie możemy Wam ich zdradzić, ale kwoty przyjmijcie za całkiem prawdopodobne.

modelcena [zł]moc [KM]koszt 1 KM
Suzuki GSX-R 1000 ABS 2015 *51000185275,68 zł
Kawasaki ZX-10R ABS 201466900200334,50 zł
Honda CBR1000RR ABS 201464000181353,59 zł
Aprilia RSV4 RR 2015 *75000201373,13 zł
BMW S1000RR 2015 *75000198378,79 zł
Yamaha YZF-R1 201579000200395,00 zł
Honda CBR1000RR SP ABS 201476300181421,55 zł
Ducati 1299 Panigale 2015 *90000205439,02 zł
Aprilia RSV4 RF 2015 *95000201472,64 zł
Yamaha YZF-R1M 2015101000200505,00 zł
Kawasaki Ninja H2 2015 *105000200525,00 zł
Ducati 1299 Panigale S 2015 *113000205551,22 zł
Kawasaki Ninja H2R 2015 *210000310677,42 zł
Ducati Panigale R 2015 *141000205687,80 zł
* cena nieoficjalna

Podsumowując!

ZX-10R oraz CBR1000RR (SP) nie doczekały się specjalnych zmian na rok 2015, więc aby zestawienie było kompletne, umieściliśmy tam modele 2014. GSX-R 1000 na sezon 2015 otrzymał jedynie ABS (do tej pory był jedynym litrem dostępnym bez ABSu) oraz nową, niską cenę – jednak poza tym, jest wciąż kilkuletnią konstrukcją.

Jednak w kwestii ceny za 1 KM to właśnie Suzuki rozkłada konkurencję na łopatki i to nawet pomimo kilkunastu koni mniej. Nawet jeżeli cena nie będzie tak niska, jak się zapowiada, to GSX-R 1000 i tak oferowałoby najlepszy stosunek ceny za moc – dzieje się tak z powodu kilkuletniej konstrukcji oraz kosztem braku zaawansowanej elektroniki. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku Hondy CBR1000RR. Jeżeli jednak spoglądamy CBR1000RR SP, to stosunek jest raczej słaby – obecność wypasionego zawieszenia winduje cenę do zdecydowanie wysokiego poziomu (biorąc pod uwagę niższą moc i brak elektroniki).

Totalnie astronomiczny koszt konia mechanicznego w przeliczeniu na złotówki prezentują Kawasaki Ninja H2R oraz Ducati Panigale R. Ten pierwszy, jak na pewno wiecie, to jeżdżący pokaz możliwości Zielonych, wyposażony w kompresor. Ten drugi to z kolei najbardziej hardkorowa propozycja od Włochów, profesjonalnie przygotowana do niszczenia i wgniatania w ziemię wszelkiej konkurencji na torze. Wysokie ceny są więc zrozumiałe

Jednym z najbardziej godnie przedstawiających się motocykli, jest Kawasaki ZX-10R. Oferuje sporą moc, a przy tym posiada kontrolę trakcji i kilka innych bajerów – nie jest jednak najnowszy, stąd jego niższa cena. Jeżeli jednak skupiacie się na modelach 2015, łeb w łeb idą Aprilia RSV4 RR oraz BMW S1000RR! Oba te sprzęty będą miały podobną cenę oraz moc różniącą się wartością 3 KM. Oba są naszpikowane elektroniką, a BMW dodatkowo chwali się downshifterem oraz telemetrią w serii (Aprilia posiada telemetrię w opcji).

Który motocykl wybieracie? Co jest najważniejsze dla Was?


Kilka słów o każdym z superbików

Aprilia
Włosi poprawili wnętrzności silnika, który ma teraz 201 KM. Nastąpiło tutaj też kilka zmian w geometrii podwozia, a na pokładzie pojawiła się 2. generacja genialnego pakietu aPRC integrującego kontrolę startu, wheelie i trakcji. Jest wyścigowy ABS, quick-shifter i można dokupić pakiet telemetrii. Do nowej RSV4 RR można domówić „race pack” z wypasionym zawieszeniem. Obok w ofercie jest RSV4 RF, która już ma race pack, specjalne malowanie i jest serią limitowaną. Czytaj więcej!

Aprilia RSV4 RF Superpole 2015 limitowana

Aprilia w limitowanej wersji RSV4 RF 2015 – ma race pack oraz malowanie Superpole.

BMW
Niemcy w tym roku wystawili na ring nową odmianę swojego zabijaki S1000RR. Ma kilka koni więcej i kilka kilogramów mniej. Nie zabrakło wypasionej elektroniki, downshiftera(!), a domówić można półautomatyczne zawieszenie. Czy ten do tej pory najlepszy superbike jest jeszcze lepszy? Przekonacie się w teście w aktualnym numerze MotoRmanii – 11/2014.

S1000RR BMW 2015

BMW S1000RR 2015

Ducati
W ofercie 2015 do wyboru są trzy superbiki. W 1299 Panigale przede wszystkim urósł silnik, co dodało mu 10 KM mocy (teraz 205 KM); oczywiście jest też wypasiona elektronika. 1299 Panigale S ma ponadto więcej karbonu, sportowe guziki na kierownicy i elektroniczne, automatyczne zawieszenie. Jest też ultra sportowe Panigale R – ma silnik 1199 podkręcony do 205 KM, waży niesamowite 184 kg na mokro i jest drogim narzędziem świetnie nadającym się do mordowania konkurencji na torze. Czytaj więcej!

2015 Ducati 1299 Panigale S (10)

Ducati 1299 Panigale S 2015

Honda
Wielkie Skrzydło nie może pochwalić się nowością, więc w rankingu ujęty został model 2014. Posiada ABS, jednak brak mu pozostałych elementów elektroniki. Silnik generuje 181 KM, co jest najniższym wynikiem w klasie, a waży 200 kg. Fireblade’a ratuje wersja SP z wypasionym zawieszeniem Ohlinsa i hamulcami Brembo – ale wtedy cena idzie mocno do góry… Czytaj więcej!

Honda Fireblade SP 2014 (4)

Honda CBR1000RR Fireblade SP 2014

Kawasaki
Zieloni również mają trzech reprezentantów. Zalicza się do nich Kawasaki ZX-10R, którego już na pewno znacie. Ma sporo elektroniki (która jednak odstaje od najlepszej w klasie), potężną moc i całkiem atrakcyjną cenę. Uwagę zbierają jednak modele Ninja H2 i Ninja H2R. Są to „cuda techniki” na miarę całego Kawasaki Heavy Industries. Mają litrowe silniki z kompresorem i moc 200 oraz 310 KM, które przy naporze powietrza ram air wzrastają do wartości 210 KM oraz 325 KM! Czytaj więcej!

Kawasaki ninja ZX10R

Kawasaki Ninja ZX-10R 2014

Kawasaki Ninja H2 2015

Kawasaki Ninja H2 2015

KAwasaki ninja h2r

Kawasaki Ninja H2R 2015

Suzuki
W ofercie wprawdzie pojawi się model 2015, ale ciężko nazwać go nowością. To wciąż ten sam, znany wszystkim GSX-R1000, ale teraz w serii posiada układ ABS. Nowa jest też grafika i nic poza tym. Suzuki będzie broniło się ceną, która nieoficjalnie zapowiada się na bardzo niskim poziomie. Może taki ruch zwiastuje nowy model? Czytaj więcej!

Suzuki GSX-R1000 ABS 2015 (1)

Suzuki GSX-R1000 ABS 2015

Yamaha
Nowe wcielenie YZF-R1 to największa nowość targów Eicma. R1 posiada totalnie kosmiczną elektronikę, wliczając w to 6-osiowe czujniki mierzące położenie i przeciążenia. Jest tam tyle systemów, że nie chcemy nawet zaczynać o nich pisać, a wszystkie ze sobą współpracują. Moc silnika to 200 KM – nie licząc naporu powietrza ram air! R1M posiada więcej karbonu, elektroniczne zawieszenie oraz telemetrię w pakiecie standardowym, ale jest wersją limitowaną. Wygląda zabójczo. Czytaj więcej!

Yamaha YZF-R1 2015 (1)

Yamaha YZF-R1 2015

Yamaha YZF-R1M

Yamaha YZF-R1M 2015

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl