BMW R NineT Scrambler 2016 – klasycznie [zdjęcia, dane techniczne]

- Piotr Jędrzejak

Zaprezentowany w Mediolanie R NineT Scrambler nie jest zaskoczeniem ze strony BMW, ale i tak wzbudza sporo pozytywnych emocji. Jest też pierwszym z czterech nowych, tańszych modeli na bazie R NineT, które zaprezentowane zostaną w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy. Czym Scrambler różni się od R NineT?

Sercem Scramblera jest ten sam chłodzony powietrzem i olejem boxer o pojemności 1170 ccm. Produkuje 110 KM, 116 Nm i teraz spełnia też normy emisji Euro 4.

Najbardziej charakterystyczną zmianą jest wysoko poprowadzony wydech z dwoma pionowo ustawionymi końcówkami – typowo w Scramblerowym stylu. Tak jak w R NineT, w Scramblerze również można odkręcić tylną ramę pomocniczą, co uczyni go motocyklem 1-osobowym, ale za jak stylowym!

BMW R NineT Scrambler 2016 (21)

Zmianom uległo przednie zawieszenie. To nie jest już wysokiej jakości widelec USD zapożyczony z S1000RR, ale klasyczny widelec tym razem z gumowymi harmonijkami. Przednie koło ma teraz 19 cali, a tylna opona zwężyła się do rozmiaru 170/60 R17. Koła można zamienić na felgi szprychowe z offroadowymi oponami. Kierownica jest wyżej, kanapa niżej, a podnóżki oferują lepsze podparcie szczególnie w warunkach terenowych.

BMW R NineT Scrambler 2016 (36)

Kolejna zmiana obniżająca cenę to klasyczny, okrągły reflektor, jednak kluczowy w tym aspekcie jest zbiornik – już nie jest spawany ręcznie z aluminium, ale zwykły, stalowy. Ale nie martwcie się, BMW zadbało, aby R NineT Scrambler wyglądał wyśmienicie. Spójrzcie chociażby obicie kanapy przypominające starą, brązową skórę.

BMW podkreśla, że Scrambler został „zaprojektowany do customingu”, a więc katalog akcesoriów jest ogromny.

Microsoft Word - 20151020_BMW_R_nineT_Scrambler_EN_V2.doc

Dane techniczne – kliknij aby powiększyć.

BMW R NineT Scrambler 2016 (3)

BMW R NineT Scrambler 2016 (4)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl