Modeka Cool Black – testujemy ciuchy turystyczne!

- Simpson

Cool Black, coś dla facetów w czerni!

Praca MotoRmaniaka to nie tylko plaża i motocykle. Deszcz za kołnierz, czy wichura w twarz to zjawisko powszechne w MRM. Dorzućmy do tego testy przy -10 stopniach Celsjusza i stajemy się idealnymi manekinami testowymi odzieży motocyklowej.

Nietrudno zauważyć, że osoby testujące w MRM są zwolennikami dość luźnego ubioru motocyklowego. Kurtka, jeansy i pseudo motocyklowe „adidasy” można by uznać za służbowy uniform. Po kilku starciach z ulewami rozsądek podpowiada, że tekstylna odzież turystyczna to może nie taki głupi pomysł… Gdy po raz pierwszy uderzymy w trasę w odpowiednim stroju, dociera do nas jaką głupotą popisywaliśmy się przez te wszystkie lata. Wróćmy jednak do tematu, którym jest Modeka Cool Black. Zestaw jest z nami już trzeci sezon, co jest nie lada zaskoczeniem. Dlaczego? Otóż Modeka zbiera pozytywne opinie dotyczące cen, jednak odnajdziemy w sieci wiele zarzutów w stronę jakości wykonania niemieckich ubrań. Taki stan rzeczy generuje pytanie: Kupić najtańszy model marki „Premium”, czy najdroższy model od producenta ze średniej półki cenowej?

Cool Black jest jedną z topowych pozycji w ofercie Modeki. Oficjalna cena wynosi 1620zł za kurtkę i 1260zł za spodnie. Niemało, wręcz sporo. W zamian otrzymujemy zestaw, który technologicznie może stawać w szranki z kompletami oferowanymi przez Rukkę, czy Dainese. Czytając listę użytych materiałów, czujemy się, jakbyśmy studiowali monolog Kapitana Spocka ze Star Trek. Jeśli Was to interesuje, to te wszystkie dziwne nazwy możecie przeczytać pod tekstem.

Najważniejsze jest to, jak się w tym komplecie jeździ. Producent zapewnia, że Cool Black jest tak uniwersalny, że można go używać przez cały rok. Zacznijmy od pory przyjemnej, czyli lata. Całość została wykonana z tkaniny TFL Cool Black. Oznacza to, że pomimo czarnego koloru materiał zamiast absorbować ciepło promieni słonecznych, odbija je. Nie mamy pojęcia jak, ale wygląda na to, że nie jest to tylko chwyt marketingowy. Patrząc na siebie przed wyjazdem w trasę, gdy termometr wskazuje prawie 30 stopni, myślimy, że będziemy cierpieć jak uda zakonnicy, jednak rzeczywistość okazuje się inna. Bez wątpienia nie jest to zasługa jedynie materiału, ale również bardzo skutecznej wentylacji. W kurtce odnajdziemy aż siedem wlotów powietrza, a w spodniach cztery. Każdy z nich ukrywa szczelny zamek. Większe wloty takie jak na udach, czy plecach wyposażone zostały w dwa suwaki, dzięki czemu możemy dowolnie regulować przepływ powietrza. Po trzech latach, pomimo zerowego dbania o zamki, wszystko działa bez zarzutu. W momencie kiedy temperatury spadają, sięgamy po membranę z materiału o nazwie Sympatex. Gwarantuje ona sympatyczną ochronę przed chłodem i wilgocią do temperatur w okolicach 10 stopni Celsjusza. Powyżej takiej wartości na termometrze, nie ma sensu używania podpinki ocieplającej. Można to zrobić, jednak wiele części naszego ciała będzie cierpieć z powodu przegrzania. Podpinka podszyta Outlastem zapewnia nam komfort nawet, gdy na zewnątrz pojawia się mróz. System montażu zarówno membrany, jak i podpinki jest nieco pracochłonny, jednak rekompensuje tą irytację podczas eksploatacji. Wszystkie warstwy spinane są ze sobą za pomocą małych zamków umieszczonych w nogawkach, rękawach, pasie oraz w wewnętrznej części kurtki. Jeśli zachowamy spokój i posiadamy niewielkie dłonie, montaż przebiegnie bez większych nerwów (polecamy to zadanie zlecić kobiecie). W nagrodę nie doświadczymy żadnych „podwijających się” problemów podczas zdejmowania i wkładania kurtki, czy spodni.

Po kilku sezonach kurtka bez wątpienia przygotuje dla was kilka niespodzianek. Wszystko dzięki ogromnej ilości kieszeni. Zawsze uda się znaleźć drobne lub grubsze pieniądze, zgubione telefony i paczki papierosów. Jest tam dosłownie wszystko! Każdy „schowek” jest opisany informując nas o tym, czy gwarantuje wodoszczelność. Nie będziemy mieli problemu ze znalezieniem bezpiecznego miejsca na dokumenty. Dostosowanie ubrania do sylwetki i pozostałych elementów ubioru jest bardzo proste. Ściągacze występują zarówno w pasie spodni, jak i talii kurtki. Oprócz tego dół kompletu wyposażony został w szelki. Dzięki nim nie musimy za każdym razem spinać kurtki ze spodniami, chociaż mamy taką możliwość. Na pochwałę zasługują wysoko rozpinające się nogawki na wysokości łydki. Dzięki temu pod spodnie bez problemu powinniśmy schować nawet buty terenowe.

Spodziewalibyście się, że w MotoRmanii sprawdzimy również odporność Cool Black na przetarcia. Odbierając ciuchy od Modeki też byliśmy przekonani o tym, że dość szybko spotkają się one z asfaltem, na szczęście lub nieszczęście takie zdarzenie nie miało miejsca. Dlatego w tym miejscu musimy teoretyzować. Newralgiczne miejsca zostały podszyte grubą Cordurą, zarówno spodnie jak i kurtka posiadają ochraniacze – w modelach dostępnych obecnie w sprzedaży, zarówno ochraniacze bioder jak i kręgosłupa, barków, łokci oraz kolan to certyfikowane protektory Sas-Tec. Przed przetarciami eksploatacyjnymi, krok spodni chroni wstawka wykonana ze skóry.

Szczerze uwielbiamy zestaw Cool Black. Dowodem na to, jest fakt, że po dwóch latach eksploatacji nie myśleliśmy nawet o zmianie tekstylnego kompletu turystycznego. Modeka sprawuje się tak samo dobrze, jak za pierwszym razem. Jedyny defekt został spowodowany własnym roztargnieniem i przypaleniem nogawki o wydech stojącego motocykla… Jeśli mielibyśmy szukać minusów, to na siłę musielibyśmy stwierdzić, że jest nim ponura kolorystyka. Mamy jednak świadomość, że jest to zarzut bez sensu, ponieważ komplet nazywa się Cool Black i ma ułatwić życie fanom czarnego koloru. Reasumując – z czystym sumieniem możemy polecić Modekę Cool Black. Ilość zastosowanej w tym modelu technologii sprawia, że zestaw może skutecznie konkurować ze znacznie droższymi produktami konkurencji!

Kurtka:
Tkanina TFL Cool System (Cordura® 500 D)
Cordura® 1000 D
Wypinana membrana Sympatex® Z-Liner
Wypinane ocieplenie Outlast®-Cynix®
Protektory barkowe i łokciowe SaS-Tec certyfikowane wg EN 1621-1
Protektor plecowy SaS-Tec certyfikowany wg EN-1621-2
Odblaski 3M Scotchlite™
System wentylacji Airvent
Wodo- i wiatroodporna
Oddychająca

Spodnie:
Tkanina TFL Cool System® (Cordura® 500 D)
Cordura® 1000 D
Skórzane wstawki
Wypinana membrana Sympatex® Z-Liner
Wypinane ocieplenie Outlast® Cynix®
Protektory kolanowe i biodrowe SaS-Tec certyfikowane wg EN 1621-1
Odblaski 3M Scotchlite™
Wentylacja Airvent
Odpinane szelki
Wodo- i wiatroodporne
Oddychające

Więcej szczegółów, ceny oraz dealerów znajdziecie na modeka.pl.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl